کد خبر: ۳۸۹۲۷۴
زمان انتشار: ۱۳:۳۹     ۲۶ مرداد ۱۳۹۵
پايگاه اطلاع رساني مسابقات المپيك 2016 ريو در گزارشي به 11 اتفاق مهم روز دهم رقابت‌ها پرداخته است.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس: دهمين روز از سي و يكمين دوره رقابت‌هاي المپيك كه در ريو برزيل جريان دارد، در حالي به پايان رسيد كه سايت مسابقات به بررسي 11 اتفاق پرداخته است كه طلاهاي روديشاي كنيايي در دووميداني و لوپز كوبايي در كشتي از مهمترين آنها به شمار مي‌رود.

*دومين قهرماني ديويد راديشا

اين دونده كنيايي كه در المپيك 2012 لندن مال طلا گرفته بود، در المپيك ريو هم طلايي شد تا نام خود را در اين ماده جاودانه كند.

 

* قهرماني دراماتيك

شائونه ميلر، دونده زن 400 متر باهامايي در يك رقابت دراماتيك توانست مدال طلا را از آن خود كند. او در اين رقابت اليسون فليكس آمريكايي كه 5 طلاي المپيك را دارد، كنار زد و طلا گرفت. او براي كسب مدال طلا در حركتي جالب با شيرجه از خط پايان عبور كرد.

*قهرمان ملي ميزبان

تياگو براز پرنده برزيلي در ورزشگاه المپيك به عنوان قهرماني ملي برزيل طلاي پرش ارتفاع را كسب كرد. جايي كه او توانست با پرشي به ارتفاع 6 متر و 3 سانتي متر رقيب قدرتمند فرانسوي خود را پشت سر بگذارد.

 

* پرتابگر لهستاني ركورد جهان را شكست

آنيتا ولازيرديك با شكستن ركورد پرتاب چكش زنان جهان مدال طلا را از آن خود كرد. اين پرتابگر 31 ساله لهستاني ركورد 82 متر و 29 سانتي متر را ثبت كرد كه نسبت به سال گذشته يك متر و 21 سانتي متر پيشرفت داشت و توانست در ميان 15 پرتابگر برتر جهان قرار دهد.

* زنده باد ويواني!

ويواني دوچرخه سوار ايتاليايي در رشته اومينيوم با پشت سر گذاشتن ركابزن انگليسي مدال طلاي اين ماده را از آن خود كرد. نكته جالب اين بود كه او در اين ماده يك برخورد هم داشت و دوباره ادامه داد و طلا گرفت.

 

*صعود واليبال ساحلي مردان برزيل به نيمه نهايي

برزيلي‌ها در يك بازي دراماتيك و در حضور پرشور هواداران خود با شكست آمريكا توانستند به نيمه نهايي برسند.

*سيمونه بيلس در شوك نگرفتن طلا

سيمونه بيلس ژيمناست كار آمريكايي كه براي پنجمين طلاي خود تلاش مي‌كرد به دليل يك اشتباه قهرماني و مدال طلاي ريو را به ساني ويور از هلند واگذار كرد و برنز گرفت.

*سوار كار انگليسي دومين زن پر مدال انگليسي در المپيك

كارلوته دوجاردين سوار كار زن انگليسي در درساژ سومين مدال طلاي خود را در الميك كسب كرد. اين سوار كار 31 ساله با كسب سومين طلا، دومين زن پرمدال تاريخ انگليس بعد از لورا تروت دوچرخ سوار است.

 

* ون رووندال در شناي آبهاي آزاد توانست مدال طلا را از آن خود كند.

* سومين طلاي غول كوبايي

 در سومين روز رقابت‌هاي كشتي فرنگي و در سنگين وزن مي جان لوپز كوبايي با شكست حريف تركيه‌اي خود توانست براي سومين بار مدال طلاي المپيك را كسب كند. او در پكن و لندن هم طلا گرفته بود.

 

* اشك‌ها و لبخندها در آخرين  بازي نيمه نهايي هاكي

  تيم هاكي زنان انگليس با شكست 3 بر يك اسپانيا مدال طلا را از آن خود كرد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها