کد خبر: ۳۸۹۰۳۴
زمان انتشار: ۱۱:۲۴     ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
وزیر تعاون، کار و رفاه با تاکید بر اینکه کشور با بیکاری مزمن مواجه است گفت: سالیانه نیازمند ایجاد ۷۰۰ هزار شغل جدید هستیم.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مهر، علی ربیعی با بیان اینکه در حال حاضر جهت گیری کار در کشور متحول شده و فعالیت ها و خدمات مولد باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرند اظهارداشت: باید سمت و سوی  مشاغل آتی و دانش های نوین مورد مطالعه قرار گیرد و در این حوزه مشاغل مدرن و دانش بنیان هدفگذاری شوند تا با ارتقای سطح کمی و کیفی اشتغالی زایی در کشور دچار تحول بنیادین شود.  

وی بیان داشت: در این راستا پیمودن مسیر رشد و توسعه بدون نیروی انسانی خلاق و ماهر ممکن نیست و برای دستیابی به توسعه ماندگار نیازمند منابع انسانی کارآمد و با مهارت هستیم. ربیعی با اشاره به تغییرات دائمی محیط، اظهارداشت: آموزش های مهارتی باید با تحولات محیط انطباق پذیر باشند و سیاست های توسعه ای و اشتغالی ما باید مبتنی بر مهارت باشد.

ربیعی افزود: امروز باید کارآموزانمان غیر از مهارت های فنی، مهارت های ارتباطی و کارآفرینی را فرا بگیرند. اشتغال کانون حرکت و مهم ترین برنامه دولت تدبیر و امید است و در کنار سیاست رشد و توسعه، سیاست مبارزه با فقر را در برنامه خود دارد و امروز استراتژی توانمندسازی منابع انسانی را در این راستا دنبال می کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه با تشریح و بررسی الگوها و طرح های اجرایی اشتغال زایی، از طرح تکاپو به عنوان الگو و طرحی موفق یاد کرد و حضور انسان های خلاق و خوش فکر و هماهنگی درون بخشی و بهره مندی از نوآوری و درک تحولات جهانی در زمینه دانش و فناوری های نوین را از ویژگی های این طرح دانست.

به گفته وی، در بخش عرضه با بیکاری مزمن مواجه هستیم و این امر نیازمند ایجاد بیش از ۷۰۰ هزار شغل در سال است. وی با بیان اینکه امروز در کشور ما نوع نگرش به کار و فرهنگ کار تغییر یافته است تصریح کرد: بین انتظار از شغل و واقعیت شغل، شکاف ایجاد شده و باید همه مشاغل را مورد مطالعه و بازنگری با رویکردهای نوین قرار داد.

ربیعی از مسئولان سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور خواستار ایجاد بازآفرینی سازمانی و اجرای روش های مطابق با دانش های روز دنیا شد و بیان داشت: تحقیق و توسعه باید در سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور جایگاه خود را پیدا کند و مربیان و کارکنان این سازمان با بهره گیری از امکانات فضای مجازی و دنیای ارتباطات، دانش خود را ارتقاء دهند. وی ارائه آموزش های سیار در روستاها و مناطق محروم را از استراتژی های وزارت تعاون، کار و رفاه و سازمان فنی و حرفه ای دانست.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۴ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
۰
۰
شما فعلا غیر مزمن هاشو درست کن.انشاالله بقیش باشه برا دولت بعدی.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها