کد خبر: ۳۸۸۶۷۰
زمان انتشار: ۱۱:۳۳     ۲۳ مرداد ۱۳۹۵
محمدمهدی سیار در آستانه سالروز مقاومت اسلامی در كشورمان گفت: غربی‌ها جنبش‌های بدلی برای مقاومت در جهان اسلام به راه انداختند تا مقاومت اسلامی را از جنبه مظلومیت خارج كنند.

به گزارش پایگاه 598، محمدمهدی سیار شاعر و ترانه‌سرای كشور در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری حوزه هنری در رابطه با عنوان مقاومت اسلامی و تفاوت آن با دفاع مقدس اظهار كرد: در عرف ادبی امروز، وقتی كلمه مقاومت به كار می‌رود، نگاه به سمت جامعه بین‌الملل سوق پیدا می‌كند و شعر دفاع مقدس هم، هر چند مصداقی از مقاومت در مفهوم كلی است؛ اما چون عنوان دفاع مقدس گرفته است، امروز شعر دفاع مقدس را برای غیر از مقاومت و اتفاقاتی كه در كشورهای دیگر می افتد به كار می بریم.

وی همچنین گفت: انقلاب اسلامی ما هم جزئی از سلسله حركت‌های جهانی مردمی بود كه قبل و بعد از آن وجود داشت و ادامه پیدا كرد. انقلاب اسلامی نقطه درخشانی در مقاومت اسلامی بود و بر بیداری و مقاومت ملت مظلوم در برابر حاكمان ظالم و دولت‌های مستكبر غربی تاثیرگذار بود. پس از این جریان حلقه‌های متفاوتی از مقاومت اسلامی در نقاط مختلف دنیا شكل گرفت.

این شاعر و ترانه‌سرای كشور ادامه داد: ویژگی مهم مقاومت اسلامی و مقاومت كشورهای ضعیف نگه داشته شده در مقابل متجاوزان، مظلومیت آن‌ها است كه بیش از هر چیزی با دل و عاطفه شاعر سر و كار دارد و شاعر به این سمت می رود كه این مظلومیت را بازگو كند  و همین مظلومیت است كه مقاومت را پیش برده است.

سیار با تاكید بر این كه این روزها مظلومیت شگفت‌انگیز را در مردم یمن می‌بینیم، گفت: مردم یمن، تنها خواسته‌اند حداقل حقوق انسانی را داشته باشند و این گونه مورد حجمه قرار گرفته‌اند. این مظلومیت برای شاعر و هنرمند متاثر كننده است.

این شاعر كشور خاطرنشان كرد: غربی‌ها جنبش‌های بدلی برای مقاومت در جهان اسلام به راه انداختند و گروهك‌ها و تروریست ها را به جان مردم منطقه و مسلمانان انداختند و البته گاهی شعله‌ایی از این آتش به جان خودشان هم افتاد. در واقع هدفشان از ایجاد چنین گروه‌هایی این بود كه مقاومت اسلامی را از جنبه مظلومیت خارج كنند و جنبه بی رحمی به آن بدهند. اما هر كس كه منصفانه به جدال و رویارویی نظام سرمایه داری با ملت‌های مظلوم نگاه كند و تاریخ را بخواند و دقیق ببیند، می فهمد كه مظلوم كیست و ظالم كیست.

وی اظهار داشت: حقیقت پوشیدنی نیست و خود به خود هم در تاریخ و هم در زمانه خود ظهور می‌كند. شعر و هنر یكی از جاهایی است كه حقیقت خود به خود در آن پیدا می‌شود. هر چند كه هنرها هم توسط دوبت های غربی صنعتی شده و تبدیل به رسانه‌ای شده تا پوشاننده حقیقت باشد و به غفلت مخاطب منجر شود. اما هنر اصیل و هنرمندانی كه در مسیر كار هنری خود با صداقت و حقیقت همراه شوند، می توانند حقایق را برملا كنند و به ملت ها آگاهی بدهند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها