کد خبر: ۳۸۷۷۴۶
زمان انتشار: ۱۴:۱۴     ۱۶ مرداد ۱۳۹۵
انفجار بمب در نزديكي يك مركز پليس در شهر العريش در شبه جزيره سيناي مصر ۴ كشته و ۷ زخمي برجاي گذاشته است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از پايگاه خبري اليوم السابع، 4 تن از مجروحان اين انفجار نيروهاي امنيتي و 3 تن ديگر غيرنظامي هستند.

بر اساس اين گزارش، اين بمب قرار بود هنگام عبور نيروهاي امنيتي منفجر شود، اما هنگام عبور رهگذران در اين منطقه منفجر شد.

اين انفجار يك روز پس از آن روي داد كه نيروهاي امنيتي مصر در عملياتي گسترده سركرده گروه تكفيري انصار بيت المقدس را كه پس از اعلام وفاداري به داعش به ولايت سينا تغيير نام داده بود، كشتند.

محمد سمير، سخنگوي ارتش مصر، روز پنج شنبه گفت نيروهاي مسلح اين كشور موفق شدند با انجام يك عمليات نظامي موفقيت‌آميز، عناصر تروريستي را در العريش هدف قرار دهند. وي افزود: «در اين عمليات، ابودعاء الانصاري سركرده گروه تروريستي انصار بيت‌ المقدس در سينا، به هلاكت رسيد و تعدادي انبار سلاح و مهمات منهدم شد

سمير گفت در اين عمليات كه در آن مناطقي از جنوب و جنوب غرب العريش هدف قرار داده شد، علاوه بر سركرده انصار بيت‌ المقدس، شماري از برجسته ترين دستياران وي و بيش از 45 تكفيري ديگر به هلاكت رسيدند.

اين گروه تروريستي در سال‌هاي اخير بارها نيروهاي امنيتي و غيرنظاميان را در سراسر مصر به ويژه در استان سيناي شمالي هدف قرار داده و تاكنون صدها تن را كشته و زخمي كرده است.

مصر از زمان بركناري محمد مُرسي، اولين رئيس جمهور منتخب اين كشور، در كودتاي نظامي تحت فرمان عبدالفتاح السيسي، رئيس جمهور فعلي و فرمانده نيروهاي مسلح وقت در جولاي 2013 (تابستان 1392) صحنه ناآرامي و خشونت بوده است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها