کد خبر: ۳۸۷۳۷۲
زمان انتشار: ۱۵:۱۱     ۱۳ مرداد ۱۳۹۵
در مسير رسيدن مشعل المپيك ۲۰۱۶ به محل ورزشگاه افتتاحيه اين بازي‌ها، اعتراضات مردمي و تهديدات تروريستي قوت گرفت.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنيم، در فاصله دو روز مانده تا شروع المپيك 2016، در حالي كه مشعل المپيك به ورزشگاه ماراكانا، محل افتتاحيه بازي‌ها نزديك مي‌شود كه در مسير ورودش به اين محل، در چندين مورد مختلف با اعتراضات مردم برزيل مورد استقبال قرار گرفت كه به هزينه‌هايي كه دولت بابت ساخت پروژه‌هاي المپيك و برگزاري اين بازي‌ها كرده، معترض هستند. مشعل المپيك از ساحل گوانابارا واقع در ساحل شرقي شهر ريو دو ژانيرو به مسير خود ادامه مي‌داد كه مورد اعتراضات قرار گرفت.

در يكي از اين اعتراضات، در شهر ايتابوراي از ايالت ريو دو ژانيرو ساخت‌و‌ساز يك پروژه بزرگ پالايشگاه نفت پس از اينكه سرمايه‌گذاران متوجه شدند كه رشوه‌هايي در بحث قراراد اين پروژه رد و بدل شده، متوقف شده و همين باعث شده كه بسياري از كاركنان بيكار شوند. تظاهركنندگان در دست خود پلاكاردهايي داشتند كه روي آن نوشته بود: «در حالي مشعل روشن از ايتابوراي مي‌گذرد كه ما از لحاظ شغل، بهداشت و آموزش مشكل داريم.»

در ديگر مورد اين اعتراضات، در نزديك شهر سائوگونچالو از ايالت ريو دو ژانيرو، صدها معترض مانع پيشروي مشعل المپيك شدند، به طوري كه پليس مجبور شد مسير ديگري را براي ادامه راه انتخاب كند. اعتراض سوم در شهر نيتروي از ايالت ريودوژانيرو روي داد، شهري كه در مجاورت ميزبان بازي‌هاي المپيك است. يكي از روزنامه‌هاي محلي در مورد ان تظاهرات خبر داد كه پليس براي متفرق كردن حدوداً 200 معترض از گاز اشك‌آور استفاده و دو نفر هم در اين رابطه بازداشت كرد. 

در اين بين مشعل المپيك پيش از اين در راه رسيدن به محل برگزاري مراسم افتتاحيه يعني ورزشگاه ماراكانا شهر ريودوژانيرو با اعتراضات ديگري هم همراه بوده كه مي‌توان به استفاده معترضين از كپسول آتش‌نشاني براي ايجاد اختلال در پيشروي مشعل اشاره كرد. يكي از موارد اصلي مورد اعتراض تظاهركنندگان، افتتاح خط ويژه المپيك در خيابان‌ها و شريان‌هاي ارتباطي اصلي شهر ريو است كه سسبب ايجاد ترافيك سنگين در برخي مناطق شده است.

خط ترامواي جديد ريو كه يك شبكه ريلي سبك به شمار مي‌آيد نيز اخيراً مشكل‌ساز شد و صبح روز گذشته (سه‌شنبه) بود كه هشداري مبني بر بمب‌گذاري در يكي از ايستگاه‌هاي آن در منطقه فرودگاه ريو دريافت شد و به مدت دو ساعت حركت تراموا متوقف و ايستگاه بسته شد، هر چند پس از بررسي‌هاي لازم پليس مشخص شد كه هشداري كه در اين باره داده شده بود، نادرست بوده است.

ورزشكاران هم در  اين بين از اين دردسرها بي‌نصيب نمانده‌اند. يك رسانه محلي خبر داد كه كيم اوك‌چئول، دوچرخه‌سوار اهل‌كره جنوبي دچار حادثه شد و در ساحل ويستا چاينيز يك اتومبيل به او زد. البته اين دوچرخه‌سوار كره‌اي دچار آسيب‌ديدگي سطحي نشد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها