کد خبر: ۳۸۵۲۹۳
زمان انتشار: ۱۵:۱۲     ۲۸ تير ۱۳۹۵
اهالي دو منطقه در شهر موصل، شب گذشته (يكشنبه) به درگيري مسلحانه با تروريست‌هاي داعش پرداختند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، يك منبع محلي در استان نينوي، از درگيري اهالي منطقه «باب الجديد» در مركز موصل و «حمام العليل» در جنوب اين شهر با تروريست‌هاي داعش خبر داد.

به نوشته پايگاه خبري شبكه السومريه نيوز، در اين درگيري‌ها 5 تن از اعضاي داعش كشته شدند و مردم توانستند پرچم عراق را بر بالاي ساختمان‌ها نصب كنند.

بنا به اين گزارش، در منطقه باب الجديد در مركز موصل، اهالي منطقه توانستند تروريست‌ها را از مواضع خود بيرون كنند و همچنين دو خودروي وابسته به پليس تروريست‌هاي داعش را آتش بزنند.

به گفته اين منبع محلي، مردم سعي دارند تا تروريست‌ها را از تمامي مناطق تحت تسلط خود بيرون برانند.

براي اولين بار است كه درگيري مسلحانه مردم موصل با تروريست‌هاي داعش از زمان اشغال اين شهر صورت مي‌گيرد. پيش از اين عمده فعاليت مردم عليه داعش ديوارنويسي و درگيري‌هاي محدود بود كه از سوي جنبش «المقاومه» كه از سوي جوانان شهر تشكيل شده، انجام مي‌گرفت.

سه شنبه هفته گذشته نيز چند از جوانان موصل، در منطقه «جميله» اين شهر، سه تروريست داعشي را كشته و پرچم عراق را در پشت بام يك مدرسه نصب كردند.

به گفته يك منبع محلي، تروريست‌ها ترس تكرار چنين حوادثي را در داخل شهر دارند.

در هفته‌هاي گذشته هواپيماهاي عراقي به طور مرتب اعلاميه‌هايي را بر فراز شهر موصل منتشر كرده‌اند كه در آن از مردم خواسته شده بود خود را براي آغاز عمليات آزادسازي شهر آماده كنند.

اقدامات مسلحانه مردم شهر عليه داعش در حالي است كه روز گذشته (دوشنبه) سرتيپ «عبدالغني الاسدي» فرمانده يگان مبارزه با تروريسم، از پايان مرحله اول آزادسازي موصل خبر داد كه شامل آزادي مناطق اطراف اين شهر و جاده‌هاي مواصلاتي مي‌شود.

به گفته وي، آغاز مرحله بعدي عمليات، منتظر برنامه‌ريزي‌هاي نظامي است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها