کد خبر: ۳۸۵۲۸۶
زمان انتشار: ۱۵:۰۹     ۲۸ تير ۱۳۹۵
روز گذشته ركورد تاريخ مصرف برق در كشور با ثبت ۵۱ هزار و ۲۲۴ مگاوات شكست و نگراني مسئولان از احتمال بروز خاموشي ها را در كشور تشديد كرد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنيم، روز گذشته ركورد تاريخ مصرف برق كشور با ثبت مصرف لحظه اي 51 هزار و 224 مگاوات شكسته شد. ثبت اين مصرف كه در ميانه روز گذشته و در ساعت 15 و 26 دقيقه روز يكشنبه (27 تيرماه) صورت گرفت ؛ نگراني مسئولان را از احتمال بروز خاموشي ها در كلانشهرهاي كشور افزايش داد.

تشكيل جلسات متعدد در مجموعه وزارت نيرو به منظور رصد مستمر گزارشهاي توليد و مصرف برق و همچنين پيگيري وضعيت فني واحدهاي در مدار نيروگاهي ، اين روزها پاي ثابت فعاليت روزانه مديران ارشد صنعت برق كشور شده است.

در كنار مديريت بخش توليد، نظارت بر كاهش مصرف برق در زمان پيك با طرح هاي تشويقي در بخش صنعت و كشاورزي پيگيري مي شود ؛ اما مسئولان نتوانستند براي پيك سال 95 ، طرحهاي تشويقي براي مصرف كنندگان بخش خانگي كه عمده مصرف برق را رقم مي زنند تهيه كنند.

در سال 95 كه فصل پيك آن از هفته دوم تيرماه آغاز شده است ، به علت كمبود سرمايه گذاري در بخش ايجاد واحدهاي جديد نيروگاهي در طي سالهاي اخير ، ميزان توليد و مصرف در هفته دوم تير ماه در برخي لحظات شبانه روز سر به سر شد ؛ اما يك بار در ميانه هفته سوم و اكنون در ميانه هفته چهارم تيرماه ، شاهد پيشي گرفتن ميزان مصرف برق از ميزان ظرفيت عملي توليد برق در كشور هستيم.

شركت مادرتخصصي توانير با انتشار اطلاعيه اي اعلام كرد كه احتمال افزايش دوباره پيك مصرف وجود دارد و حتي بعيد نيست كه شاهد ركورد شكني پيك مصرف براي چهار و يا حتي پنجمين بار در سالجاري باشيم. اين شركت همچنين از مردم درخواست كرد كه مصرف كنندگان به ويژه در ساعت هاي بين 12 تا 16 هر روز از بكار بردن و استفاده همزمان از وسايل پرمصرف برقي خودداري كنند. در عين حال بايستي كولرهاي گازي را بين 24 تا 26 درجه تنظيم و نيز از دور كند كولرهاي آبي استفاده كنند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها