کد خبر: ۳۸۵۰۷۵
زمان انتشار: ۱۳:۳۲     ۲۷ تير ۱۳۹۵
به گزارش پایگاه 598 به نقل از بانک ورزش، در خصوص قهرمانی یک تیم در لیگ برتر باید به خیلی ملاک‌ها اشاره داشت که عمده آن بستن تیم، دوره آماده‌سازی خوب، بهره‌گیری از فاکتور شانس و اتفاقات در درون میدان فوتبال و البته مهم‌تر از هر چیزی کم نیاوردن در جزییات است. وقتی یک تیم عنوان قهرمانی فصل را با کمترین اختلاف ممکن از دست می‌دهد این ناکامی را باید در به هدر دادن جزییات بررسی کند.

در نگاه به تیم تراکتورسازی که بسته شده مهم‌ترین گزینه بالا بودن سن است که می‌تواند در نهایت به حسن تبدیل شود که بی‌تردید داشتن چنین تیمی و بهره بردن از میزان بالای تجربیات بازیکنان و کسب نتیجه در جزییات در سایه تجربه آنها، بازیکنان جوان‌تر هم انگیزه و نیرویی مضاعف را کسب می‌کنند اما مشکلی که این روزها باید برای نیم فصل دوم مدنظر قرار داشته باشد افت جسمی و شرایط بدنی بازیکنان مسن و باتجربه است که نقطه مقابل تیم‌های جوان و دارای توان جسمی بالا قرار می‌گیرد. اگر در همین روزها تمرینات بدنسازی خوبی در دستور کار قرار گیرد این بازیکنان قادر به بهره‌ای مناسب برای تیم هستند اما در غیر این صورت با بروز افت جسمی یا شرایط ناشی از مصدومیت‌ها، شاید تراکتور در دور برگشت با مشکلاتی مواجه شود.

یکی دیگر از معضلات تراکتور که در زمینه یارگیری قابل اشاره بوده این است که در برخی پست‌ها جذب بازیکن مازاد می‌تواند در نهایت به ضرر تیم تمام شود. مثلا ترافیک شدیدی در خط حمله و هافبک به وجود آمده که باید دید در خط حمله با وجود ادینیو، حاتمی و شریفی در نهایت قلعه‌نویی چه تصمیمی برای چینش ترکیب تیم می‌گیرد. این در حالی است که تراکتور در نیم فصل گذشته لیگ برتر و حتی در لیگ قهرمانان آسیا با یک مهاجم در جلوی خط میانی به میدان می‌رفت و در همان دوره هم ناراحتی نانگ و شریفی از بازی نکردن مشهود بود.

دیگر پست شلوغ در تراکتور خط میانی است که باید دید حضور کرار، نوری، رفیعی و ابراهیمی به چه شکلی در زمین آرایش پیدا می‌کند و به عبارت ساده‌تر مقوله شیرین اما دردسرآفرین امیر قلعه‌نویی در نوع چیدمان بازیکنان در فاز تهاجمی چطور است.

البته ابهام در شرایط بازی دو هافبک دفاعی تراکتور هم پابرجاست چراکه اگر کرار، نوری، رفیعی و ابراهیمی در ترکیب قرار بگیرند آنگاه تراکتور باید با یک هافبک دفاعی بازی کند یا در غیر این صورت با کاهش یکی از مهاجمان از دو هافبک دفاعی بهره بگیرد. تمامی این معادلات در ترکیب نفرات آن چیزی است که با توجه به شناخت از نفرات مطرح است و بی‌شک سرمربی تراکتور در ذهن خود برای چیدمان تیمی و استفاده از نفرات تاکتیکی را طراحی کرده که با آغاز لیگ باید منتظر نمایش آن باشیم. هرچند که وجود ترافیک در پست‌های رو به جلو را نمی‌توان کتمان کرد.

جالب‌ترین موضوع موجود در تراکتور مدل 95 شرایط انگیزشی یکسان از روی سکوها تا روی نیمکت این تیم است. هواداران تراکتور برای کسب عنوان قهرمانی لیگ بی‌تاب هستند. در عرصه مدیریتی و سرمربیگری هم آجورلو و قلعه‌نویی که هر کدام در گذشته افتخارات قابل توجهی در زمینه کاری خودشان داشته‌اند برای تکرار موفقیت و بازگشت به شرایط ممتاز صاحب انگیزه‌های فردی هستند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها