کد خبر: ۳۸۵۰۱۸
زمان انتشار: ۰۹:۴۴     ۲۷ تير ۱۳۹۵
رئيس انجمن صنايع شوينده با اعلام اينكه ركود بازار امكان افزايش قيمت محصولات شوينده را گرفته است، از حضور سرمايه گذاران خارجي براي فعاليت بيشتر در صنعت شوينده كشور خبر داد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنيم، بختيار علم بيگي با اشاره به حضور سرمايه گذاران خارجي در صنعت شوينده كشور، اظهار داشت: سرمايه گذاران خارجي با رعايت شروطي امكان فعاليت در بازار ايران را دارند مثلاً در 18 ماه نخست حضور خود در بازار ايران امكان واردات مواد مورد نياز خود را دارند اما بايد ظرف 6 ماه برنامه عملياتي و سرمايه گذاري مستقيم خود را در كشور انجام دهند.

وي با اشاره به سرمايه گذاري شركت‌هاي خارجي از جمله آلماني‌ها در شركت‌هاي شوينده داخلي كشور، افزود: اخيراً شركت هنكل آلمان، بخشي از كارخانه تاژ را خريداري كرده و درصدد است در خط توليد مايع و پودر، محصولات خود را به همراه محصولات تاژ توليد كند.

رئيس انجمن صنايع شوينده تصريح كرد: البته هنكل آلمان برند تاژ را نيز خريداري كرده و در آينده با توجه به شرايط بازار و وضعيت كارخانه تعيين مي‌كند كه آيا بخشي از توليدات خود را همچنان به برند تاژ اختصاص دهد يا خير.

علم بيگي ضمن مثبت ارزيابي كردن سرمايه گذاران خارجي در صنعت شوينده كشور گفت: در سالهاي اخير كمبود نقدينگي تغييرات مديريتي و موارد ديگر باعث شده تا تعدادي از كارخانجات با مشكل روبرو شوند و كارخانه خود را به فروش برسانند در اين شرايط وقتي سرمايه گذار خارجي اين كارخانجات را مي‌خرد مانع بيكاري نيروي شاغل در اين كارخانه خواهد شد.

وي خاطرنشان كرد: خوشبختانه حجم زيادي از مواد اوليه كارخانجات شوينده در داخل كشور تأمين مي‌شود، اين موضوع خود يك امتياز براي سرمايه گذاران خارجي به حساب مي‌آيد چرا كه آنها با صرف هزينه‌هاي كمتر اقدام به توليد محصول مي‌نمايند.

رئيس انجمن صنايع شوينده در رابطه با مشكلات امروز واحدهاي توليدي شوينده گفت: در طول سالهاي اخير بازار محصولات شوينده با ركود نسبي روبه‌رو بود همين امر باعث شد تا افزايش قيمتي در اين محصولات اعمال نشود البته كشش بازار نيز امكان افزايش قيمت را از واحدهاي توليدي گرفته بود. با اين همه در سال گذشته افزايش حجم مشكلات باعث شده بود تا تعدادي از واحدهاي شوينده تعطيل شوند.

علم بيگي اضافه كرد: ظرفيت كارخانجات شوينده سه برابر مصرف داخلي است و برندهاي مختلفي در سطح بازار مشغول فعاليت هستند همين موضوع باعث مي‌شود تا واحد توليدي كه نقدينگي كافي و محصول با كيفيتي را توليد نكنند امكان ادامه فعاليت را نداشته باشد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها