کد خبر: ۳۸۴۹۶۶
زمان انتشار: ۱۵:۲۶     ۲۶ تير ۱۳۹۵
فرمانده انتظامي غرب استان تهران از مشاركت ناجا و واجا در طرح كنترل و پايش محورهاي مواصلاتي به پايتخت به منظور مبارزه با قاچاق كالا خبر داد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنيم، سردار محسن خانچرلي با اشاره به طرح مشترك وزارت اطلاعات، نيروي انتظامي و ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز به منظور كنترل تردد خودروهاي باري در محورهاي مواصلاتي به شهر تهران اظهار كرد: در سال گذشته اين طرح كه به منظور مبارزه با قاچاق كالا طراحي شده بود با مشاركت نيروي انتظامي، وزارت اطلاعات و برخي دستگاه‌هاي ديگر در يك مرحله به اجرا درآمد ولي متاسفانه به دليل برخي مشكلات موجود در آن، اين طرح به صورت بسيار كمرنگ اجرايي شد.
 
فرمانده انتظامي غرب استان تهران گفت: با توجه به برطرف شدن مشكلات موجود در اين طرح كه در برخي از دستگاه‌هاي مشاركت كننده وجود داشت، به زودي طرح مذكور مجدداً به اجرا در خواهد آمد و در آخرين جلسه با مسئولان مربوطه مقرر شد تا ظرف يك ماه آينده، اين طرح مجدداً اجرايي شود.
 
وي با بيان اينكه در اين طرح وظايف هريك از دستگاه‌هاي مشاركت كننده از جمله وزارت اطلاعات و پليس به تفكيك مشخص شده است، افزود: كنترل گلوگاه‌ها و خروجي‌هاي شهر به عهده نيروي انتظامي گذاشته شده و استعلام پلاك خودروهاي عبوري نيز از ديگر وظايف پليس در اين طرح است.
 
خانچرلي خاطرنشان كرد: با توجه به برگزاري جلسات بعدي براي هماهنگي بيشتر در اجراي اين طرح، امكان دارد تا وظايف محوله به هريك از دستگاه‌ها دستخوش تغيير شود.
 
علي‌اكبر پوراحمدنژاد دبير كميته مبارزه با قاچاق كالا و ارز استان تهران پيش از اين نيز با اعلام خبر راه‌اندازي شبكه‌اي براي كنترل تردد خودروهاي باري در حاشيه تهران گفته بود: در اين سامانه دوربين‌هاي شهري به اين شبكه‌ رصد متصل شده و اقدام به كنترل تردد كاميون‌ها و ناوگان حمل و نقل باري به استان تهران مي‌كنند و مبداء، مقصد و بارنامه‌ كالاهاي اين ناوگان را مورد رصد قرار داده و كالاهاي قاچاق را شناسايي مي‌كنند.
 
همچنين سردار مقيمي رئيس پليس آگاهي ناجا نيز با اشاره به استفاده از دوربين‌هاي جاده‌اي را در راستاي مقابله با كالاهاي قاچاق عنوان كرده بود: در اين طرح دوربين‌هاي كنترلي نصب شده در راه‌ها و جاده‌هاي كشور به كمك نيروي انتظامي و ساير رده‌هاي مبارزه كننده در موضوع مبارزه با قاچاق كالا و ارز مي‌آيد.
 
علاوه بر اين، جانشين رئيس پليس آگاهي ناجا نيز از كنترل محسوس و نامحسوس محورهاي مواصلاتي به استان تهران در راستاي مبارزه با قاچاق كالا و ارز خبر داده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها