رهبر معظم انقلاب اولین بار در نوروز سال 1386 از واژه «جنگ اقتصادی» استفاده کردند اما هر چه جلوتر میآییم کاربرد این واژه بیشتر میشود و واژگانی نظیر اقتصاد مقاومتی و جهاد اقتصادی نیز در بیانات به چشم می خورد. اقتصاد مقاومتی این روزها واژهای آشنا برای هر ایرانی است. اما شاید آنقدر که سمینار و سخنرانی و مطلب در باب اقتصاد مقاومتی برگزار و منتشر شده است، برای تحقق آن گام برداشته نشده باشد. یکی از الزامات تحقق اقتصاد مقاومتی وجود نقشه راه و تعیین وظایف هر قشر و ارائه راهکارهای کاملا اجرایی است که متاسفانه شاهدیم کمتر به آن توجه شده و در بستر عمل، اقتصاد مقاومتی در حد شعار باقی مانده است.
نیروی جهادی که همیشه بهعنوان پیشرو حرکت انقلاب در صحنههای مختلف نقش آفرینی نموده است، برای تحقق مطالبهی رهبر انقلاب وظایف مهمی بر عهده دارد که شناختن آن وظایف و عمل به آن، راهحل عبور از مشکلات اقتصادی خواهد بود. گروههای جهادی با توجه به گستردگی و عمق فعالیت، دارای ظرفیت فراوان جهت ورود به عرصه اقتصاد مقاومتی در ابعاد مختلف اجرایی ، علمی و فرهنگی می باشند اما با توجه به توان اکثر گروههای جهادی و بازه برگزاری اردوهای جهادی، ورود عموم گروههای جهادی به حوزه فرهنگسازی قابل تصور و توصیه است. فرهنگسازی آنچنان اهمیت دارد که رهبر انقلاب آن را جزء حیاتی و تاثیر گذار جامعه می دانند و می فرمایند «گفتمان یک جامعه مثل هواست، همه تنفسش میکنند؛ چه بدانند، چه ندانند؛ چه بخواهند، چه نخواهند» ؛ لذا جهت ایجاد تغییر و حرکت جامعه به سمت اقتصاد مقاومتی نیاز است تا به ایجاد گفتمان و فرهنگسازی اقدام گردد تا به مرور شاهد ایجاد تغییر در تصمیم گیریها و رفتار افراد جامعه باشیم.لذا هسته توانمندسازی حرکتهای جهادی اقدام به تولید بسته نقش آفرینی گروههای جهادی در فرهنگسازی اقتصاد مقاومتی نموده است تا زمینه این کار در بستر اردوهای جهادی فراهم گردد. در این بسته تلاش شده است به صورت عملیاتی و اجرایی، به فعالیتهایی که یک گروه جهادی میتواند در بازه اردوی خود در روستا و همچنین در جمع جهادگران حاضر در اردو انجام دهد به صورت فرایندی و نظامند پرداخته شده و الزامات و پیوستهای مورد نیاز آن نیز در بسته پیوست جمع آوری و ارائه گردد.
سفارش محصول (جزوه + 6 عدد دی وی دی)