کد خبر: ۳۸۰۳۹
زمان انتشار: ۱۸:۰۹     ۱۵ بهمن ۱۳۹۰
آیت الله'حسین نوری همدانی' از مراجع تقلید با استناد به اشاره به بیانات روز گذشته رهبر معظم انقلاب گفت: در تاریخ بشر فصل جدیدی آغاز شده و این روند روز به روز نیز در حال گسترش است.

به‌گزارش سرويس حوزه و مراجع 598 به نقل از مركز خبر حوزه، وی روز شنبه در دیدار با اعضای دبیرخانه سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم، با بیان اینكه مشكل جهان اسلام، سیاسی و مشكل غربی‌ها، اقتصادی است، اضافه كرد: امروز وظیفه علما سنگین‌تر از گذشته است و ما هرگز نمی‌توانیم نسبت به نظام، حوزه، انقلاب و حركتهایی كه در جهان اتفاق می‌افتد، بی‌تفاوت باشیم.

‌آیت الله نوری همدانی خاطر‌نشان كرد: باید در حوزه‌های علمیه افرادی تربیت شوند كه پاسخگوی نه تنها جهان اسلام، بلكه تمام جهان باشند،چرا‌ كه جریاناتی از قبیل' وال‌استریت' از اسلام پاسخ می‌خواهند.

وی تاكید كرد: این وظیفه علمای شیعه است كه بعنوان مرزبان، راه‌های نفوذ را شناسایی كنند و راه نجات ارایه دهند.

این مرجع تقلید گفت: باید كمیته‌ای از علمای بزرگ از جمله اشخاصی مانند'سید‌حسن نصرالله' كه شجاع و از جان گذشته باشند، تشكیل شود تا حركتهای اسلامی را رهبری كنند و مواظب انحراف این حركتها از سوی ایادی استكبار باشند.

وی با بیان اینكه ما هر جا حركت اسلامی باشد، بعنوان وظیفه از آن حمایت می‌كنیم، افزود: ‌اسلام برای كل بشر است و ما با این حركتهای اسلامی به جنگ تمام عیار استكبار رفته ایم اما كسانی در داخل و خارج می‌خواهند جلوی این حركتها را بگیرند.

آیت الله نوری همدانی با بیان اینكه برای انجام هر حركتی باید مردم را روشن و آگاه كرد تا همراه نهضت باشند، گفت: مردم جهان، تشنه فرهنگ ناب اهل‌بیت (ع) هستند، بنابراین باید حوزه علمیه با طبقه‌بندی طلاب، كسانی ‌را برای عرصه بین‌الملل تربیت كند.

وی ضمن توصیه به مسلمانان برای حفظ وحدت كلمه و یكدلی تاكید كرد: ‌امروز، روز تكروی نیست، بلكه روز همدلی و یكپارچگی است،لذا باید با حفظ وحدت كلمه، اهداف اسلام و انقلاب اسلامی را پیش ببریم.

این مرجع تقلید با بیان اینكه جریان صهیونیستی آمریكایی، اروپا را هم اغفال كرده است،گفت:غرب طوری برنامه‌ریزی كرده بود كه به خیال خود، دو پایگاه صهیونیستی و آمریكا برای مبارزه با اسلام كافی باشد، اما دیدند روز به روز پای آنها سست تر می‌شود.

وی ادامه داد: آنها وقتی فهمیدند این دو پایگاه رو به نابودی است،‌ بسوی اسلام بازگشتند و اكنون اسلام باید پاسخ مشكل آنها را بدهد.

آیت الله نوری همدانی در پایان اخلاق اسلامی و تخلق به آن‌ را در حوزه، یك ركن اساسی دانست و گفت: تعامل اساتید جوان با اساتید پیشكسوت در حوزه بسیار ارزشمند و دارای بركات است و باید در قالب درس اخلاق و به نوبت از بزرگان دعوت شود تا این تعامل بهتر صورت گیرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها