کد خبر: ۳۸۰۳۷۵
زمان انتشار: ۱۵:۵۹     ۲۴ خرداد ۱۳۹۵
«نيروهاي دموكراتيك سوريه» در عمليات آزادسازي شهر منبج استان حلب، بيش از 500 تروريست داعشي را كشته‌اند و حدود 100 روستا را آزاد كرده‌اند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، عمليات نيروهاي گروه موسوم به «نيروهاي دموكراتيك سوريه» پس از گذشت دو هفته در شمال شرق استان حلب براي آزادسازي شهر راهبردي منبج ادامه دارد.

تاكنون (تا روز 13) در اين عمليات بيش از 500 تن از عناصر تروريستي داعش كشته و صدها تن ديگر زخمي شدند.

اين نيروها كه اغلب كُرد هستند، علاوه بر پاكسازي 97 روستا و 160 مزرعه در حومه شهر منبج، موفق به آزادسازي نزديك به 200 كيلومتر مربع از مساحت تحت اشغال عناصر تروريستي داعش شدند.

اندازه واقعي نقشه در اينجا   

به گزارش بين‌الملل فارس، نيروهاي سوري همچنين در عمليات پاكسازي روستاي «شويحه خزناويه» مقادير زيادي تجهيزات نظامي از جمله اسلحه‌هاي كلاشينكوف، آر پي جي، نارنجك دستي و بي‌سيم كشف وضبط كردند.

نيروهاي دموكراتيك در پاكسازي روستاي «كبرجة الكبير» توانستند يك گور جمعي از قربانيان تروريست‌هاي داعش را كشف كنند.

عناصر داعش روز گذشته درصدد بودند با پاتك، از پيشروي نيروهاي دموكراتيك ومحاصره شهر منبج جلوگيري كنند كه در هر مرحله با شكست روبه‌رو شدند (جزئيات بيشتر).

داعشي‌ها در دو هفته گذشته تلاش زيادي كردند تا از محاصره منبج جلوگيري كنند و حتي با لباس مبدل وارد شهرك‌هاي «الغندوه و عون الدادات» شدند و اقدام به قتل عام بيش از 50 تن از شهروندان اين شهرك‌ها كردند اما اين جنايت هم مانع از پيشروي نيروهاي دموكراتيك به سوي منبج نشد.

به گزارش بين‌الملل فارس، عناصر تروريستي در شهر منبج از سمت شرق، جنوب و شمال در محاصره كامل نيروهاي دموكراتيك قرار دارند و در محور غربي تقريبا محاصره هستند.

اگر اين نيروها موفق به پاكسازي روستاهاي «شيخ يحيي، تل اخضر و مدني الكبير» شوند، عناصر تروريستي داعش در منبج به طور كامل محاصره مي شوند.

نيروهاي دموكرات سوريه در تلاش هستند با آزادسازي منبج، اين عمليات را در شمال شرق حلب براي پاكسازي شهر مرزي «جرابلس» ادامه دهند كه در حد فاصل شهرهاي كوباني و عفرين واقع شده است.

در صورت آزادسازي شهر جرابلس ضربه سختي به دولت تركيه وارد مي شود؛ زيرا اين شهر در طرح آنكار براي ايجاد منطقه حائل در نوار شمالي سوريه قرار داشت.

از سويي ديگر نيروهاي سوري درصدد هستند پس از آزادسازي شهر منبج به سوي شهر الباب در شمال غرب استان حلب پيشروي كنند.

شهر الباب براي تروريست‌ها از اهميت خاصي برخوردار است؛ زيرا اين شهر حلقه اتصال استان رقه با شرق و شمال استان حلب و مرز تركيه است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها