کد خبر: ۳۸۰۳۵
زمان انتشار: ۱۸:۰۶     ۱۵ بهمن ۱۳۹۰
دومین نشست روز دوم کنفرانس هالیودیسم و سینما با موضوع «هالیوودیسم و صهیونیسم و تکنیک‌های هالیوودی جهت منحرف سازی وقایع جهانی تحت سیاست‌های صهیونیسم» برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، دومین نشست روز دوم کنفرانس هالیودیسم و سینما با موضوع «هالیوودیسم و صهیونیسم و تکنیک‌های هالیوودی جهت منحرف سازی وقایع جهانی تحت سیاست‌های صهیونیسم» روز 14 بهمن ماه در مرکز پژوهش‌های فرهنگی وزارت امور خارجه (سازمان مجامع ایرانیان) به ریاست نادر طالب‌زاده برگزار شد.

در دو جلسه نشست صبح خاخام آرنولد لئون کوهن، روبرت فوریسن، ماریا بروچه  کلودیو موفا، دانیل شکتر و وبستر تارپلی به ایراد سخنرانی پرداختند.

 

یهودیان ارتودوکس با آرمان‌های فلسطین هماهنگ هستند

 

خاخام آرنولد لئون کوهن نخستین سخنران این نشست بود. وی خط مشی یهودیان جهان را از صهیونیست جدا کرد و گفت: هالیوود در راستای اهداف رسانه‌ای‌اش می‌خواهد تا صهیونیست را معرفی کند. آنها حتی پا را از این هم فراتر می گذارند و می‌خواهند بگویند مخالفت با صهیونیست یعنی مخالفت با یهودیت. این تفکر غلطی است. نباید جهانیان تمام یهودیت را صهیونیست بدانند. سینما باید این طرز تفکر را عوض کند. من در این جا اعلام می‌کنم همه یهودی‌ها صهیونیست نیستند. یهودی‌های ارتودوکس با صهیونیست مخالف هستند و با آرمان فلسطین هماهنگ هستند، زمانی که صهیونیست مطرح شد بسیاری از بزرگان یهودی با آن مخالفت کردند.

 

ما نباید کشوری برای خودمان داشته باشیم

 

وی دو دلیل را نشانه تفاوت یهودیان با صهیونیست‌ها دانست و گفت: به دودلیل صهیونیست به مفهوم یهودیت نیست. یک این که صهیونیست‌ها از باورهای مذهبی یهودیت دور شده‌اند. دیگر این که یهودیت دوست دار انسان است ولی صهیونیست‌ها هیچ توجهی به ارزش‌های انسانی ندارند. آنها از سنت‌های زندگی یهودی دور شده‌اند. امروز یهودی‌ها در چهار نقطه جهان پراکنده شده‌اند. ما باید برای کشورهایی که درآنها زندگی می‌کنیم، حسن نیت داشته باشیم. ما نباید کشوری برای خودمان داشته باشیم .اگر این آموزه‌ها را در نظر نگیریم به تبعید خواهیم رفت.این باور یهودی‌های ارتودوکس است. اما صهیونیست‌ها به حکم دینی تبعید اعتقاد ندارند. آنها یهودیان ناسیونالیست هستند.

 

هیچ‌گاه برای نابودی صهیونیست اشکی نمی‌ریزیم

 

وی افزود: مفهوم هویت یهود درسبک زندگی آنها نهفته است اما صهیونیست‌ها می‌گوید اگر یهودی ملحدی هستید، می‌توانید شهروند یهودی اسرائیل باشید.آنها جنبشی سکولار دارند و از این رو اگر روزی زندگی صهیونیست به پایان برسد، یهودیان ارتودکس برای آن اشکی نخواهد ریخت.سال‌ها یهودیان در کنار مسلمانان زندگی کردند و مشکلی با یکدیگر نداشته‌اند وهرگز نیز نخواهند داشت. یهودیت و اسلام هیچ جنگی با یکدیگر ندارند.

 

یک دروغ بزرگ و یک تجارت سود آور

 

روبرت فوریسن دیگر سخنران این نشست از مطالعات و تلاش‌هایش برای یافتن اسنادی درباره ادعای صهیونیست می‌گفت. فیسون تناقضات فراوانی در ادعای صهیونیست‌ها یافته است. او درباره این تناقض‌ها و نبود مدارک مستدل صهیونیست، گفت: آنها می‌گویند اتاق‌های گاز برای اعدام یهودیان وجود داشته است. اما اتاق گاز نیازمند یک تکنولوژی پیچیده است. زیرا هر اتاقی را نمی‌توان به عنوان اتاق گاز در نظر گرفت. اتاق گاز نیازمند حفره‌هایی است که به سرعت گاز را تخلیه کنند. اتاق گاز باید 47 ویژگی داشته باشد اما در دوران جنگ جهانی شرایط ساخت چنین اتاقی وجود نداشه است. می‌گویند در آشویست یک اتاق گاز وجود داشته من درسال 1976 موفق شدم در آرشیوهای آشویست عکس‌هایی از این اتاق‌ها ببینم. این اتاق‌ها اساسا اتاق گاز نبودند بلکه محل‌هایی برای نگهداری اجساد بودند. در آشویست کمپ‌هایی برای لهستانی‌ها ویهودی‌ها وجود داشته است. مشکلات من اززمانی آغاز شد که این اسناد را منتشر کردم.زمانی که در لموند بودیم می‌خواستیم  درباره چگونگی وقوع هولوکاست اطلاعات کسب کنیم. به ما می‌گفتند درباره چگونگی چیزی نپرسید بلکه آن را باور کنید.

 

هولوکاست از یک اعتراف از ترس یک افسر اس اس آمد

 

فوریسون  درباره دروغ بزرگ 6 میلیون نیز گفت: آنها می‌گویند که 6 میلیون نفر درجریان هولوکاست کشته شده‌اند. آنها این 6میلیون را از کجا آورده‌اند؟ آنها این عدد غیرممکن و بزرگ را ازکشته‌های سال‌های 1910 و 1920 و 1930 آورده‌اند. یعنی این آمار کشته‌ها متعلق به پیش ازجنگ جهانی دوم است. آنها دلیل هولوکاست را ازاعترافات یک افسر اس اس به نام هرتل در زندان آورده‌اند. در حالی که این شخص هیچ‌گاه  در دادگاه نورنبرگ هم حاضر نشد.در همان دادگاه یک وکیل آلمانی گفت او باید بیاید و به سئوالات پاسخ دهد اما قاضی گفت بعداً به دادگاه آورده می‌شود که البته هیچ‌گاه به این دادگاه نیامد.

 

سیاست شرم آور هالیوود

 

او در ادامه  به هالیوود و دستاوردهای آن اشاره کرد و گفت : بزرگ‌ترین دستاورد هالیوود اختراع مفهوم هولوکاست بود. یک دروغ بزرگ امریکایی و یک تجارت سود آور برای صهیونیست‌ها و هالیوود. از این رو باید گفت سیاست‌های هالیوود، شرم آور  است.

 

ونسان رنوا در حبس خانگی است

 

ماریا بروچه  دستیار ونسان رنوا که این روزها در حبس خانگی به‌سر می برد ونتوانسته است به دومین کنفرانس هالیوودیسم و سینما بیاید، دیگرسخنران این جلسه بود. او با نمایش فیلم‌هایی که درهالیوود با موضوع هولوکاست ساخته شده بود، سخنانش را آغاز کرد و گفت: هالیوود سعی می‌کند همه چیز را به تاریکی بکشاند. این سینما قصد دارد تا مغزها و اعتقادات مردم را شستشو دهد ودر باورها و افکار عمومی خدشه وارد کند. در این میان رسانه‌های دیگر نیز این تفکر را گسترش می‌دهند وازطریق کاریکاتورها واردعرصه شده‌اند. پس باید در جهت افشای آنها گام برداریم.

 

مدرکی در باره هولوکاست وجود ندارد

 

کلودیو موفا دیگر سخنران این جلسه نیز گفت: یکی از موضوعات مهم روابط میان هولوکاست و خاورمیانه است. قضات وکلا ومورخان زیادی در این باره صحبت کرده‌اند صحبت‌های آقای فریسون نیز در این راستا بود. در کنفراس قبلی در باره روابط هولوکاست و اسطوره صحبت شد و باعث بروزجدل‌های سختی شد. برخی ازمورخان یهودی نیز این مسئله را زیر سئوال برده‌اند. برخی از افراد از شهر رم  خواستند در مورد آشویست ما را به چالش بکشند اما شکست خورده‌اند. در ایتالیا رئیس انجمن یهودیان گفت چرا موفا می‌تواند در دانشگاهی تدریس کند  درحالی که آقای فریسون ممنوع تدریس شده است.

وی ادامه داد: من قتل عام را انکار نکرده و نمی‌کنم. من به عنوان یک مورخ سعی کردم واقعیت را آن طور که هست منعکس کنم. من با جامعه یهودیان بحث‌های زیادی داشتم و مطالبی را نیز در مطبوعات منتشر کردم. آنها با تجزیه‌طلبی ما کاملاً مخالف بودند. تمام مطالبی که درباره هولوکاست گفته شده سندیت ندارد و بر اساس وهم بوده است. مورخانی که در تایید این اقدام سخن می گویند مورخان ویژه هولوکاست هستند و آنها مورخ نیستند .عدد 6 میلیون اغراق آمیز است. آنها به‌خاطراین آمار غلط از آلمان تقاضای غرامت کرده‌اند. اسناد نشان دهنده تجاری بودن هولوکاست است. زیرا پیش از جنگ جهانی عدد6 میلیون به‌کار رفته است.

وی در خاتمه گفت: ما انکارگرا هستیم. ولی آن‌قدر شجاعت داریم  که می گوییم باید مدرک و دلیل‌تان را ارائه کنید. نبود مدرک باعث شد که برخی اساتید با موضوع هولوکاست دچار مشکل شوند. سارکوزی کسی است که در خط مشی این سیاست صهیونیستی حرکت می‌کند.

 

نباید جنایات ناتانیاهو در دعوای جنایات هیتلر فراموش شود

 

وبستر تارپلی نیز در این جلسه عنوان داشت: مخالفت با عقاید مسخره است. اشتباه بزرگی است که اجازه دهیم تبلیغات صهیونیت اعتقادات ما را تغییر دهد. اگر اجازه دهید جنایات ناتانیاهو در دل دعوای جنایت هیتلر فراموش کنیم ، نتانیاهو برنده شده است. طبقات مرفه در فرانسه  و آمریکا و دیگر کشورها  طرفداران هیتلر بودند. بازداشتگاه‌های کار اجباری برای نیروی کار تاسیس شده بود. آن زمان وجودشان یک واقعیت بود. در این کارخانه‌ها مردم و زندانیان آنقدر کار می‌کردند که می‌مردند. پس تجمیع مرده‌ها به دلیل کار اجباری بوده است. درمیان این کشته‌ها از هر کشور و نگرش و مذهبی دیده می‌شد.

 

سرمایه داران آمریکایی و فرانسوی در جنایات آلمان شریک هستند

 

وی درباره بازداشت‌گاه‌های مرگ نیز گفت: بسیاری از مدیران این بازداشت‌گاه‌های مرگ از مدیران وال‌استریت بودند پدر بزرگ جورج بوش یکی از مدیران آشویست  بود. «هری فورد»، «جنران موتور»، «خانواده دوپوند» هم در این جنایت‌ها شریک هستند، قرار بود نورنبرگ دیگری هم باشد تا صنعت گران بزرگ آلمانی را محاکمه کند. اما این دادگاه هیچ‌گاه تشکیل نشد. اگر این نورنبرگ برگزار می‌شد رابطه آلمانیان با آمریکایی‌ها  وال‌استریت افشا می‌شد. ولی هیچ‌گاه برگزار شد.آمریکا هم در مورد هیروشیما و ناکازاکی جنایتکار هستند. تبلیغات را باید از واقعیت جدا کرد. آنچه که اتفاق افتاده را نباید انکار کرد. صهیونیست‌ها در غزه جنایت می کنند.

 

دادگاهی برای رسانه‌ها که بر طبل جنگ می‌کوبند

 

دانیل شکتر در انتقاد از روند گفت‌و گوهای این نشست، گفت: ما اینجا جمع شدیم زیرا به نظر می‌رسد ایران هدف متحدان آمریکایی و اسرائیلی قرار گرفته است، پس باید پیش از وقع جنگ بعدی از آن جلوگیری شود. هالیوود با قدرت رسانه‌ای‌اش علیه کسانی وارد عمل شده است که قدرت مقابله با آن را ندارند. سلاح آن گمراه کردن افکار عمومی است. فیلم‌های دیزنی که می‌خواهند برتری نسل سفید را ثابت کند. شبکه ABC  بدون هیچ دلیلی می‌گوید ایران، آمریکا را تهدید می کند. پس باید نقش رسانه‌ها را نیز در این نشست مطرح کنیم. امروزجنگ ایده‌ها مطرح شده است. اگر می‌خواهیم این جنگ را ببریم باید محصولات رسانه‌ای را مطرح کنیم. ما آمده‌ایم ایران را که مورد حمله قرار گرفته و دانشمندان آن کشته می‌شود، از بعد سیاسی بررسی کنیم . آیا سیاست می‌گوید درباره گذشته حرف بزنیم؟ باید درباره ایرانی حرف بزنیم که ممکن است عراقی دیگر شود ما می‌خواهیم جهانیان بگوییم ایران حق حیت دارد. باید بر روی آن بحث‌ها متمرکزی داشته باشیم. اگر این بحث‌ها را با یکدیگر مخلوط کنیم، وارد بحث حاشیه‌ای شده‌ایم. با بحث‌های حاشیه‌ای نیز بحث‌های اصلی از دست می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: پس تمرکز را روی موضوعات مرتبط قرار دهیم . نباید در باره چیزهای صحبت کنیم که باعث تفرقه  می‌شود. من نیزخانواده‌ام را در هولوکاست هم از دست داده‌ام.اما الان زمان بحث درباره آن نیست. ما  نباید دراین کنفرانس‌ها احساساتی شویم. ما باید دادگاهی علیه جنایت‌های رسانه‌ای داشته باشیم. زیرا آنها اطلاعات غلطی در اختیار مردم قرار می‌دهند. آنها ماشین جنگی هالیوود هستند  و بر طبل جنگ می‌کوبند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها