کد خبر: ۳۸۰۲۰
زمان انتشار: ۱۷:۵۱     ۱۵ بهمن ۱۳۹۰
يک پايگاه خبري نزديک به فرمانده انقلابيون جنوب يمن، ظرف هفته هاي آينده در سفري به تهران با مقامات کشورمان ديدار و گفت وگو مي کند.
مشرق، پايگاه يمني "الطيف" در گزارشي از قاهره ادعا کرد: "علي سالم البيض" براي انجام گفت وگوهايي درباره مسائل جنوب يمن که مسؤولان فعلي آن، خواستار جدايي از شمال و حکومت صنعا هستند، از جمهوري اسلامي ايران ديدن مي کند.

"علي سالم البيض" رئيس جمهور سابق يمن جنوبي و رئيس اسبق پارلمان اين کشور که پس از اتحاد دو يمن به علت طرح انتقاداتي از شيوه حکومتي رژيم ژنرال علي عبدالله صالح تحت فشار قرار گرفت و ابتدا به آلمان و سپس به کشور پادشاهي عمان پناهنده شد، طي سالهاي گذشته همواره خواهان اتحاد و اقتدار يمن و همزيستي پيروان همه اديان در اين کشور بوده است در حالي که رژيم ژنرال صالح همواره در پي خوش خدمتي به آمريکا، رژيم صهيونيستي و عربستان سعودي بود.

منابع غيررسمي درباره سفر مهم "علي سالم البيض" به تهران اعلام کردند که وي طي هفته هاي آينده در پاسخ به دعوت رسمي تهران، در رأس هيئتي بلندپايه شامل تعدادي از مسؤولان حراک جنوبي (جنبش جنوب) به ايران سفر مي کند. اين منابع از انتشار جزئيات دعوت و برنامه هاي اين ديدار خودداري کردند.

منابع "الطيف" تاريخ انجام اين سفر را اواخر فوريه (حدود 25 روز بعد) اعلام کردند.
روزنامه اماراتي "الخليج" نيز درباره اهداف اين سفر نوشت: علي سالم البيض در رأس هيئتي مرکب از مسؤولان بلندپايه در دولت سابق يمن جنوبي خواهد بود.

برخي منابع نيز اعلام کرده اند "عبدالله الناخبي" دبيرکل خودخوانده "حراک جنوبي" به همراه سرتيپ "ناصر النوبة" همدست وي، با انجام اين سفر مخالفت کرده است. الناخبي همچنين بارها ادعاهايي را مطرح کرده است که به مذاق غربي ها و رسانه هاي صهيونيستي خوش آمده است. وي مدعي است جمهوري اسلامي ايران با خارج کردن افرادي از انقلابيون جنوب، در لبنان و ايران به آنها آموزش هاي نظامي مي دهد!

تماس خبرنگار مشرق با دفتر و تلفن همراه رامين مهمانپرست، سخنگوي وزارت امور خارجه کشورمان و همچنين سفارت جمهوري اسلامي ايران در صنعا براي کسب اطلاع از صحت و سقم اين خبر، به جايي نرسيد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها