کد خبر: ۳۷۹۶۵
زمان انتشار: ۱۴:۲۸     ۱۵ بهمن ۱۳۹۰

والی ولایت "سر پل" افغانستان در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، اظهار داشت: این محافظ افغان به صورت غیرعمد مورد تیراندازی یک نظامی آمریکایی قرار گرفت و جان باخت.

"سید انور رحمتی" زمان وقوع این حادثه را روز گذشته ذکر کرد و افزود: این اتفاق بر اثر سوء تفاهم  رخ داده است.

پایگاه‎ نظامیان آمریکایی در افغانستان توسط چند حلقه‌ امنیتی محافظت می‎شوند که حلقه اول را شرکت‎های امنیتی خصوصی و افغان‌ها تشکیل می‌دهند.

این حادثه در حالی اتفاق افتاد که هفته گذشته یک عضو ارتش ملی افغانستان در ولایت "هلمند" به ضرب گلوله یک نظامی آمریکایی از پای در آمد و مقامات وزارت دفاع افغانستان این حادثه را غیر عمد اعلام کردند.

پس از حضور نیروهای خارجی در افغانستان، 70 نظامی خارجی در اثر 45 حمله نیروهای امنیتی افغان کشته شدند.

وزارت دفاع آمریکا در تازه‌ترین تحقیقات خود از افزایش بی‌اعتمادی میان نیروهای ارتش افغانستان و نیروهای خارجی خبر داد که در برخی موارد این مسئله تا حد دشمنی پیش رفته است.

2 هفته پیش نیز یک نظامی افغان که لباس ارتش ملی این کشور را بر تن داشت، مربیان فرانسوی را در ولایت "کاپیسا" افغانستان هدف قرار داد که در اثر آن چهار تن کشته و 15 تن دیگر زخمی شدند.

این حادثه واکنش مقامات فرانسوی را به همراه داشت و حتی وزیر دفاع این کشور در سخنانی، گفت: خروج زود هنگام نیروهای فرانسوی از افغانستان در دست بررسی قرار دارد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها