کد خبر: ۳۷۹۰۵
زمان انتشار: ۱۲:۳۳     ۱۵ بهمن ۱۳۹۰
یارانه نقدی اقشار پر درآمد حذف خواهد شد و ۱۰ میلیون نفر شامل این حذفیات هستند. این خبری بود که موجی از نگرانی را بین افکار عمومی ایجاد کرد چرا که سوالات بی‌جواب بسیاری درباره حذف یارانه نقدی وجود داشت و دارد. سوالاتی چون، «چه کسانی از نظر دولتی‌ها پر در آمد محسوب می‌شوند؟ اطلاعات مربوط به دارایی‌ها و درآمد‌ها برای حذف یارانه‌ها با توجه به تجربه بد خوشه بندی‌ها از کجا بدست آمده و آیا عدالت...
شفاف: یارانه نقدی اقشار پر درآمد حذف خواهد شد و ۱۰ میلیون نفر شامل این حذفیات هستند. این خبری بود که موجی از نگرانی را بین افکار عمومی ایجاد کرد چرا که سوالات بی‌جواب بسیاری درباره حذف یارانه نقدی وجود داشت و دارد.

سوالاتی چون، «چه کسانی از نظر دولتی‌ها پر در آمد محسوب می‌شوند؟ اطلاعات مربوط به دارایی‌ها و درآمد‌ها برای حذف یارانه‌ها با توجه به تجربه بد خوشه بندی‌ها از کجا بدست آمده و آیا عدالت در این زمینه رعایت شده است؟ منظور از این ۱۰ میلیون، تعداد سرپرست خانوار است یا‌‌ همان ۱۰ میلیون نفر مد نظر است چرا که اگر یارانه ۱۰ میلیون سرپرست خانوار حذف شود تعداد افرادی که یارانه نمی‌گیرند بسیار بیشتر از ۱۰ میلیون خواهد بود و...» که بی‌جواب مانده‌اند.



همین عدم شفافیت از سوی دولتی‌ها که به نظر می‌رسد با کسری بودجه شدید برای پرداخت یارانه نقدی مواجهند مجلس را وارد کارزار یارانه کرد.

حال مجلس تصحیح قانون هدفمندی یارانه‌ها را در اولویت قرار داده است و یک‌سال پس از اجرای هدفمندی یارانه‌ها بهارستان نشین‌ها به اصلاح فوری قانون هدفمندی یارانه‌ها رای داد تا دولت از تفسیر به رای قانون استفاده نکند.

نمایندگان مجلس با ۱۲۱ رای موافق با بررسی فوری طرح اصلاح قانون هدفمندی یارانه‌ها موافقت کردند. این موافقت به مجلس این امکان را می‌دهد که مفاد قانونی را به نحوی تصحیح یا حذف کند که هیچ دولتی در حین اجرا نتواند آن را تفسیر کند.

شاید یکی از دلایل تصویب فوری این قانون بررسی لایحه بودجه ۹۱ و در نظر گرفتن سهم درآمد گام دوم هدفمندی در بودجه است. در این طرح اصلاح مواد مربوط باز توزیع درآمد حاصل از هدفمندسازی یارانه‌ها مورد تاکید قرار گرفته به‌طوری‌که تلاش شده مواد هفت و هشت قانون هدفمندی یارانه‌ها مورد توجه بیشتر قرار گیرد. البته خبر حذف یارانه نقدی پردرآمد‌ها و نزدیک بودن انتخابات مجلس نهم و کمبود وقت مجلسی‌ها نیز در این مورد بی‌تاثیر نبوده است.

در این اصلاحیه همچنین درخواست شده ۵۰ درصد حاصل از درآمد اصلاح قیمت‌ها در مرحله دوم برای حمایت از تولید، اشتغال و به ویژه فن‌آوری‌های پیشرفته در نظر گرفته شود و البته ماده ۱۱ قانون هدفمندی یارانه‌ها نیز حذف شود.

براساس ماده ۱۱، دولت مجاز است تا ۲۰ درصد خالص وجوه حاصل از اجرای این قانون را به منظور جبران آثار آن بر اعتبارات هزینه‌ای و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای هزینه کند.

حالا با تصویب این قانون دولتی‌ها که با انحلال سازمان برنامه و بودجه اختیار دار کامل منابع مالی بوده‌اند برای برداشت از درآمد یارانه‌ها محدود می‌شوند و هزینه‌ها دراین درآمد نیز شفاف‌تر از گذشته خواهد بود امری که شاید چندان برای دولتی‌ها خوشایند نباشد.

در هر حال، اکثریت نمایندگان مجلس با این طرح موافق بودند به شرط اینکه مبلغ یارانه نقدی افزایش پیدا نکند. بر اساس رای نمایندگان دولت موظف می‌شود در صورت افزایش یارانه به مردم آن را به صورت غیرنقدی و در قالب حمایتی در حوزه اشتغال، مسکن و بیمه اجرا کند تا شعار‌ها و وعده‌ها درباره افزایش مبلغ یارانه نقدی متوقف شود.

از سوی دیگر، وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به تشکیل کمیته ۵ نفره برای بررسی وضعیت بازار می‌گوید: پرداخت یارانه نقدی در فاز دوم اجرای هدفمندی یارانه‌ها به بخش تولید نداریم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا در فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها برای بخش تولید پرداخت یارانه نقدی خواهیم داشت؟ گفت: پرداخت یارانه نقدی به بخش تولید نداریم و امیدواریم یکهزار میلیارد تومان که در بودجه پیش بینی شده به این بخش کمک کند ضمن اینکه بسیاری از صنایع انتظار دریافت یارانه نقدی ندارند و خواستار سرمایه در گردش و استمهال تسهیلات هستند.

 این در حالی است که هنوز بدهکاری‌های دولت به بخش‌های صنعتی و تولیدی در سال گذشته پرداخت نشده است و بسیاری از واحدهای تولیدی رو به ورشکستگی هستند. از طرفی سوال اصلی این است که آیا تنها امیدواری آقای وزیر می‌تواند به تولید کمک کند یا خیر؟!

در هر حال با نزدیک شدن سال جدید، زمان اجرایی شدن فاز دوم هدفمندی نزدیک‌تر می‌شود و ابهامات درباره نحوه اجرا و وضعیت مردم بعد از اجرا ادامه دارد. این در حالی است که حتی اصلاحیه مجلس نیز با مشکلات و ابهاماتی مواجه است و باید منتظر ماند و دید نتیجه و برآمد تلاش‌های دولت- مجلس برای سر و سامان دادن به هدفمندی یارانه‌ها چه خواهد بود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۵۳
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۹ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۰
۶
۱۳
امید وارم هرچه زودتر این یارانه نقدی قطع شود تا دهن این مردم خوش باور حسابی سرویس شود
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۶:۰۲ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۰
وقتی خبر شفاف باند قایباف را می زنی باید هم دل مردم را خالی بکنی . سایت نفوذی
ص
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۱۳ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۰
۱۲
۱
جراحی بدون خونریزی یعنی این.مستقیما"منجربه مرگ میشه.ترابه خدااین مردموکم اذیت کنید،داریم ازدستتون سکته می کنیم!!!!!!!!!!!
پاسخ
ooooo
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۴۹ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۰
۱۲
۰
خدا وکیلی اگه یارانه قطع بشه بااین و ضع گرونی و بیکاری من خودم باید یه کاسه بگیرم خیابون وایسم
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۵۰ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۰
برادر آخرش هم همینه
ali
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۴۶ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۰
۱۸
۱
چرا یارانه ها را باتفکر صدقه ای به مردم میدهید بخدا حق مردم وفادار ایران این نیست
پاسخ
م
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۴۱ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۰
۲
۲
برای برنامه ریزی به این وسیعی باید از افعال زمان گذشته ،حال وآینده کمک گرفت کشکی کشکی چیزی تصویب نشودکه بعدنتوان ازعهده آن بیرون امد این جیزها موجب استرس،دلهره وانتقاد میشود این کسری بودجه همیشه بوده جدول حساب ماقبل ومابعد درست نبوده.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۵:۵۶ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۰
کشکی نبوده آقا !
مجلس و رئیس ان بنابر نظر رفسنجانی با دادن یارانه ی مستقیم به مردم مخالفند و التهابات ساختگی بازار و امثال انرا را بهانه ی قطع آن می کنند.
ما کاری به وسعت برنامه ریزی برای پرداخت یارانه ها را کشور تکنون نداشته ایم کشکی سخن نگویید.
مجلس ما با حقوق دو میلیون تومان و هزینه مسکن صد میلیونی و مزایای دیگر سیره و از ضرورت همین یارانه خبر نداره.
اسفندیار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۲۷ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۰
۱۶
۰
آیا سهم مردم شریف ایران از ثروت ملی این چندر غاز و صدتا حرص - ملت ایران را گدا فرض کردین - یه باره قطعش کنین این همه مردم رو عذاب ندین این چه وضعشه
پاسخ
علي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۴۷ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۰
۸
۳
اي كاش مثل سالهاي گذشته نه از يارانه صحبتي بود ونه از گراني سرسام اور انشاالله همه عاقبت بخير شويم
پاسخ
frnsheikhani
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۱۷ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۰
۱۴
۰
هرکاری که دلتون میخواد بکنید . ما که دستمون به جایی بند نیست.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۲۵ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۰
۱۱
۰
بوی قطع شدن تدریجی یارانه ها میاد اینم میره به سهام عدالت بپیونده!
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۵:۵۹ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۰
امام وقتی می گفت مجلسیان از قشر مستضعف باشند تا درد مردم را بفهمند وقتی مجلسیان ما اکثر در سعادت آباد تهران خانه دارند و بیش از دومیلیون حقوق و مزایا وصد میلیون هزینه مسکن دارند می گویند 45000 تومان صدقه است و افزایشش را هم بی فایده می داننند.
اتاق بازررگانی لابی شده تا این یارانه به جای مردم به تولید کنندگان شکم گنده برسه زنده باد عدالت و باید بصیرت داشت .
دولت را در محاصره گذاشته اند.
lمینا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۵۷ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۰
۷
۱
چرا قطع بشه ؟حتما شما جزو اون ده میلیون هستید شما میدونید که چه پیرزنها و پیر مردهایی هستند که لااقل با این پول کمی از احتیاجات خود را بر طرف می کنند و دست خود را به طرف فرزندان کمتر دراز میکنند واز منت عروس و دامادشان خلاص شده اند پس کمتر چوب لای درز بذارید
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۲۶ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۰
۰
۰
نظر بی نطر
پاسخ
حسینی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۱۸ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۰
۱۰
۰
وای به روزی که آه این مظلومان وبیچارگان نزدخداگارگر شود.عده ای درنازونعمت وعده بسیارزیادی روزشماری می کنندتامگرازلطف آقایان اندک پولی برسدومرگ راچندروزی عقب بیندازند.هزاران بارمرگ بهترازاینجورزندگیهاست.اگرحق مردمه ،این همه منت چرا؟اگرحقمان نیست،نمی خواهیم وآبرویمان رو بیشترازاین نبرید!
پاسخ
ابراهیم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۲۴ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۰
۵
۴
بخدا هرکس در دل مردم نا امیدی ایجاد کند خائن به کشور دین مذهب وامام ورهبری است . چرااین همه ناسپاسی به زحمات مسئولین توده مردم دارن از یارانه ها استفاده می کنند وشکر خدا میگن محصول گرانی که یارانه ودولت نیست بخشی از آن ناشی از مشکلات اقتصاد جهانی است وقتی در اروپا آمریکا مردم ماهها در اعتراض به وضعیت اقتصاد در خیابانها هستند وکشور ما کمتر تاثیر پذیرفته اگر یارانه ها نبود چه می کردیم اینهایی که همیشه ی خدا نق می زنند چرا از دو دولت قبل مطالبه حق نکردند این چه مرضی است که اگه تا ارنج دست عسلی در دهان بعضی ها فرو کنند باز ناشکرند بخدا یک روز تقاص این ناسپاسی را می بینند. مردم گناه دارند این همه القاء یاس نکنید.
پاسخ
صادق
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۰۲ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۰
ابراهیم جان تو یا سرت را تو برف کردی یا واقعا از اوضاع مردم بی خبری یا حقوق بگیر دولتی اونم اونجوریش.......
حامد
UNITED STATES
۲۰:۵۲ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۰
ابراهیم خان یا خیلی آخورت پره یا اینکه هیچی از زندگی ودنیا ومشکلات این زمانه نمیدونیدمرد حسابی این صحبتها چیه که میکنی اگر جرات داری مثل اروپا وآمریکا توخیابونها واعتراض کن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۶:۰۰ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۰
ابراهیم آقا خدا خیرت بده ! کسانی که پشت پرده ی اشراف مجلس و مجمع تشخیص مصلحت را که بالای 2 میلیون حقوق دارند ولی یارانه دادن به مردم را هزینه می دانند را دیده اید نشان می هد بصیرت دارید.
babak
SWITZERLAND
۲۳:۰۳ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۰
۱۰
۱
به خدااین یارانه ها نون خالی سفره بسیاری از فقراست به داداین ملت برسید اون بالاخدا راهم ببینید
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۴۶ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۰
۹
۰
ای وای!!!! ریش و قیچی دست خودتونه دیگه هرکاری بکنین ملت مجبور قبول کنه مجبوره !!!
میخواد چیکار کنه ملت اخه!!؟ قطعشم کنن اولش ملت یکم بالا پایین میپرن بعد عادت میکنن به این همه گرونیه بدون یارانه !!!
مگه اینهمه گرونی راه انداختین کی صداش در اومد؟ حالا یارانه هم قطع بشه !!! از اولشم تابلو بود که سیاستشون همینه که بعد یه مدت به هزاران بهانه قطعش کنن!
پاسخ
انسان
UNITED ARAB EMIRATES
۲۳:۵۱ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۰
۸
۰
طوري حرف ميزنن انگار مال باباشون كه هر موقع بخوان بدن هر موقع نخوان ندن يكي نيست به اينا بگه اينا مال خود مردمه تازه نه اينكه به موقع بايد پرداخت كنيد بلكه با احترام بايد ايكارو كنيد....متاسفم هم برا خودمون همين
پاسخ
ایرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۴۵ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۰
۵
۰
این مثل بنزین
از همون اول هم معلوم بود که وعده ها الکی هست
در کل هدف پرکردن جیب ابر قدرتهاست که انجام می شود
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۲۲ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۰
۱
۳
حذفیارانه اقشار در امد بالا و افزایش در امد کم معنای واقعی هدفمندی یارانه را نشان می دهد
پاسخ
البرز
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۲۶ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۰
۴
۰
وقتی بک کار اقبصادی بدون کارشنا سی به معنای واقعی نه توسط بی سوادهایی که متاسفانه کم نیستند و یک شبه بدون توجه به عواقب آن و بدون آینده نکریو بدون سیاست گذاری پولی این میشود که میبینید ملتی که نفت آن به رایگان به بعضی کشورها داده میشود ولی خود ملت روزی 2لیتر بنزین دارد و جالب اینکه به ریال حقوق میدهند و هزینه را به دلار با این ملت حساب میکنند و باد در گلو می اندارند این .... ملت ایران است
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۰۷ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۰
۳
۰
فتنه این مجلس از فتنه ۸۸ سخت تره!!
پاسخ
ارش
POLAND
۱۲:۴۵ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۰
۳
۰
از اول گفتند الان شرایط طوری است که این طرح نباید اجرا بشه گوش شنوا نبود همین مجلس تصویب کرد حالا که قیمت هارا بردن بالا میخواهند .... 10 میلیون حذف کنند ایا درسته ؟
بعدا هم لابد عده ای دیگر را حذف میکنند و .. ..
ایا ترس ندارید که 1 میلیون از اینها بریزند توی خیابان ها و ببهانه شرایط اقتصادی مشکلات عدیده درست شود انوقت میگویید ضد انقلاب .. فتنه ....بهایی و.... مثل جریانات اخیر ارزی
پاسخ
باتشکر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۸ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۰
۰
۱
لطفاٌ وقتشو کمتر پولشو دولوپی تر.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۰۸ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۰
۲
۲
یکی بهم میگفت که کم کم همین یارانه هارو قطع مکنند ولی من باور نمی کردم می گفتم مکه ممکنه دولت بیاد از حق مردم بزنه ؟ولی حالا زمزمه های دیگری رو دارن .فکر میکنم پول یارانه ها رو میزارند کنار سودهای سهام عدالتمون بعدا برامون جمع میکنند تا ما ولخرجی نکنیم .اووووووووووون وقت یه جا بهمون میدن تا خوشحالمن کنن ببینید چقدر به فکرما هستند .دیگه چه غمی دارید؟
پاسخ
سعید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۴۰ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۰
۵
۱
همه طرحهای احمدی نژاد خوبه اما مشکل داره اون از سهام عدالت که معلوم نشد کجا تصادف کرده اون از هدیه یک میلیونی نوزادان ، خدا میدونه کدوم بیمارستان بستریه ، ......... اینم از یارانه: یه روز آخر ماه میدن ، یه روز میارن وسط ماه ، یه روز میارن ...... اینم از وضع گرونی ، اینم از حقوق کارگران و کارمندان ....... خدا آخر و عاقبتمونمو به خیر کنه......
پاسخ
اسماعیلزاده
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۱۲ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۰
۰
۱
یارانه
پاسخ
یه ایرونی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۳ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۰
۴
۱
من که نمی دونم چی بگم ،خودم وهمه هموطنان خوبم را می سپارم دست خداوند ان شااله همه عاقبت بخیر شن
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۲۸ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۰
۴
۲
با اين قوانيني كه هرروز تغيير مي كنه ونصف نيمه اجرا ميشه!مگه خدا خودش به داد اين ملت برسه.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۶ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۰
۴
۲
دریک کلام به شتر گفتند گردنت کجه ، گفت کجای بدنم راسته که گردنم کج نباشد
یارانه کجه - مسکن مهر کجه ، پول نفت سر سفره کجه استخدام نیروها و این کجه هایی که هنوز به مقصد نرسیده اند
پاسخ
یارانه بگیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۲۱ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۰
۲
۰
یارانه ی هدفمند ، حق مسلم ماست.
پاسخ
سحر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۰۱ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۰
۰
۲
خوش به حال دولت ما به خدا هیچ ملتی مثل ایرانیا صبور نیست به خاطر همینه هرکاری که دولت دوس داشته باشه انجام میده
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۵۲ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۰
۰
۱
بااین هدفمند شدن یارانه ها واقعا مملکت به دودسته فقیر وغنی تقسیم شده ما هم رفتیم کنار دست هندوها دیگه خبری از طبقه متوسط نیست زمانی از اینکه دختر به کارمند میدادیم خرسند بودیم ولی حال از هر چی کارمنده گریزونیم به خاطر این وضعیت گرانی دو سه روزه پولش تموم میشه وباقی بیست وچند روزه را شرمنده زن وبچه اش میشه دیگه حرف از قش بازنشسته نمزنیم که بیچاره تر از اونها کسی نیست کی به داد قشر بازنشسته میرسه
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۳۵ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۰
۱
۰
از غم نا مردميها بغضها در سينه دارم........
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۳۷ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۰
۰
۱
با اين كارهايي كه اين دولت به سر من آورده تا عمر دارم ديگه راي نميدم
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۵:۴۱ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۰
۲
۰
چرا 598 همصدا با مافیا شدی ؟!
سخنان دولتی ها را درست نمی زنی ! شما هم بله ؟!
رئیس جمهور در سخنی گفت تا سه برابر می توانیم یارانه را افزایش دهیم ولی مافیای قدرت وثروت التهاب ساختگی در بازار ایجاد کرد تا دروغ افزایش نقدینگی و تورم را جا بیاندازد تا بهانه داشته باشد یارانه ها را قطع کند.
لاریجانی بارها از یارانه ی نقدی به عنوان صدقه دادن یاد کرده بنابر این بازی ای می خواهند د بیاورند تا بعد از امدی نژاد به بهانه ی غیر کارشناسی بودن یارانه انرا قطع کنند.
بازی نخورید شاید هم شما رو همون مافیا راه انداخته باشه .
ما که دیگه کمتر به کسی اعتماد می کنیم .
پاسخ
رحیم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۵:۴۹ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۰
۲
۰
برادر من یک طرفه قضاوت نکن .
وقتی مجلسی سر کاره که تمام قوانین و طرح های دولت را بر هم می زنه همین یارانه را هم نگذاشتند اجرا شود که حضرت اقا مجلس و دولت را خواستند و مجلس مجبور شد.
حضرات مجلسی مثل لاریجانی به تبع رفسنجانی با دادن یارانه به مردم مخالفند و می گوییند باید یارانه مردم که قطع می شود به کارخانه داران شکم گنده داده شود .
دولت مظلوم برنامه هایش دقیقه ولی یک لولو سرخرمن داریم به نام مجلس هشتم مثلاً دولت را مجبور می کنند به دادن بیمه بیکاری به سیزده میلیون نفر ولی منبع بودجه اش را می گویند از صرفه جویی ها این یعنی اگر ندهی استیضاح منتظرتان است و باید از همان یارانه ها بدهی ولی ذخیره ی ارزی را گذاشته اند برای بعد که به خیالشان قالیباف و یا لاریجانی ویا یکی از این باند رای بیاورد مصرف کنند وبعد هم احمدی نژاد را به عدم مدیرت متهم کنند.
گول ساکتین فتنه که در مراکز تصمیم گیری هستند را نخورید. بصیرت بصیرت بصیرت
پاسخ
سعید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۵:۵۳ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۰
۲
۰
دولت صندوق مهر راه انداخت برای وام بدون بهره ولی مجلس بودجه بهش نداد و کاراییش را کم کرد.
دولت حساب آتیه را برای نوزادان ِش بنی کرد ولی مجلس بودجه انرا تصویب نکرد ودولت را از ادامه آن منع کرد.
دولت سهام عدالت را راه انداخت ولی مجلس بنگاههای واگذاری سهام عدالت را محدود کردو بنگاههای کم بهره را مشمول این طرح کرد.
یک مقدار هم موانع عدیده سر راه دولت را ببینید.
همان کسانیک هساکتان فتنه بودند و با فتنه همراهی کردند امروز در سر راه دولت کارشکنی می کنند.
پاسخ
کریم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۶:۰۲ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۰
۲
۰
چرا این مجلس بیشتر از کنیسه ی اسرائیل به دولت خدمتگزار احمدی نژاد ضربه می زند؟!
پاسخ
سید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۶:۲۸ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۰
۱
۰
سلام خدال قوت بده به همه اونایی که دلسوزانه کار میکنن و خدا نگزاره از اونایی که مغرضانه در پی خراب کردن دیگرانن 33 سال انقلاب کردیم از اولش تا حالا هر مشکلی رو مردم ما تحمل کردن جنگ .گرونی فشار اقتصادی و....ولی اینکه بیاییم اینجا بجای حرف و نقد مطلوب فقط بخوایم خراب کنیم همدیگرو که نشد کار بازم دم کشور ما گرم که مثل کشورهای اروپایی توش بخاطر مشکلاتی که دارن بیرون نمی ریزن یعنی هنوز به اون نقطه نرسیدیم و اگرم برسیم مریدم از حق خودشون نمی گذرن پس خواهشا بیایین یه حرفی بزنید که منی که از این چیزا اطلاع ندارم چیزی بفهمم ممنونم
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۵۲ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۰
۰
۱
پايه حقوق كارگر 330 هزار تومان
اجاره يه واحد 35 متري در بدترين جاي شهر 500 هزارتومان
پاسخ
پیام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۰ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۰
۱
۰
خداوند حال هیچ قومی را دگرگون نمیکند مگر اینکه خودشان در حالشان تغییری دهند. قران مجید
پاسخ
دادو
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۷ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۰
۰
۱
از این دولت حرف نزنین دیگه حالمون ازشون به هم خورده!!دروغ پشت دروغ!گرانی راه می اندازن بعد میگن کار فتنه گرانه!!یکی سر میخوره میگه کار فتنه گرانه !باباخسته شدیم از دستتون!!
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۱۴ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۰
۰
۰
ازروزی که بلانسبت ؛ نمایندگان برای ورود به مجلس با پول شناسنامه خریداری میکردند انتظار این روزهاهم جای تعجب نیست وگرنه الان کشور شکوفا شده بود. هرجنایت که بشرمکند ازسیم و زر است / کاش ازروز ازل درهم و دینار نبود .
پاسخ
شناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۵۷ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۰
۰
۰
مردم غیور منتظر هدفمندیهای بعدی هستند
پاسخ
سلیمی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۴۳ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۰
۰
۰
خدانگذرد ازکسانی که به مظلومین ظلم می کنند اقایان شکم گنده موظب باشید لب تنورهم میگذرد شب صبورهم می گذرد اولا این یارانهامال پدرتان نیست که می گوید صدقه است چون مردم درریاست جمهوری رای به شمانداداند این حرفهارامی زنید این راهم بدانیدکه این دنیاتمام می شود مثل انکه برای پادشاهان همین مملکت تمام شد وحالابایددردرگاه خداپاسخگوباشند شماهای که به این ملت عزیزومظلوم ظلم کنید بایدانشالله باهمان فرعون وفرعونیان محشورشویدمردم عزیزبایدهوشیارباشند ودراین انتخابات مجلس به ان ظالمان رای ندهند همان طورکه درریاست جمهوری تودهنی خوردند دراین مجلس هم تودهنی بخورندهرکس به این خاینین رای دهد درظلم به مظلوم شریک هست ملت عزیزبصیرت بصیرت.........
پاسخ
ناشناس
UNITED STATES
۲۳:۵۹ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۰
۰
۰
مملکت که به قحطی کشیدید دستتون درد نکنه جواب خدارا چی میدید از مرگ نمی ترسید انشاالله نزدیکه
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۵۳ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۰
۰
۰
همین مردم هستند به شما رای دادند رفتین مجلس براشون تصمیم می گیرید خوب یا بد
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها