کد خبر: ۳۷۸۷۵
زمان انتشار: ۱۲:۰۳     ۱۵ بهمن ۱۳۹۰
تب و تاب دربی 74 به پایان رسیده است. شاید نگاهی دیگر به اتفاقات این بازی خالی از لطف نباشد.
عصر ایران: تب و تاب دربی 74 به پایان رسیده است. شاید نگاهی دیگر به اتفاقات این بازی خالی از لطف نباشد.

تب و تاب دربی 74 به پایان رسیده است. شاید نگاهی دیگر به اتفاقات این بازی خالی از لطف نباشد.

تمام موفقیت های عظیم بر پایه ی شكست بنا شده اند. (فلورانس اسكاول شین)

پرسپولیس در یک بازی به یاد ماندنی موفق شد پس از چهار شکست متوالی استقلال را شکست دهد. این موفقیت باعث شد که این تیم بحرانی را که از ابتدای فصل با آن دست و پنجه نرم می کرد را فراموش کند.

بازیکنان پرسپولیس به این آگاهی دست یافته بودند که باید برای اعاده حیثیت تمام توانشان را به کار ببندند. آنها با اینکه 2 گل از حریف خود عقب بودند باز هم نا امید نشدند. مهمترین کاری که دنیزلی با این تیم کرد( مضاف بر مسائل تاکتیکی) پله ساختن از شکست های پیشین پرسپولیسی ها بود برای ساختن پیروزی. چیزی که به درستی به انجام رسید و یکی از رویایی ترین روزهای سرخ در ورزشگاه آزادی رقم خورد.

موفقيت به همان اندازه شكست خطرناك است. (لائو تزو)

درست در زمانی که همه گمان می کردند پرسپولیس مسیرش را با دنیزلی پیدا کرده است این تیم پس از درخشش خیره کننده در مقابل شاهین بوشهر، به یکباره در آبادان با 4 گل مغلوب نفت آبادان شد تا مشخص شود که هنوز نمی توان به پرسپولیس کاملاً اطمینان کرد.

البته پیروزی مقابل استقلال آن هم با یک یار کمتر و به ثمر رساندن 3 گل در ده دقیقه به خودب خود شگفت انگیز و خوشحال کننده است، ولی اتفاق غیر منتظره آبادان می تواند تکرار شود و خطراتی بزرگ در پی داشته باشد. حال دنیزلی باید در بطن ذهن و روان بازیکنانش بذر ثبات را بکارد تا روند مثبت تیمش ادامه دار باشد.

شكست، بيشتر، نشانه ي كم بودن پايداري است. (زيگ زيگلار )

اما در استقلال اوضاع به کلی متفاوت است. تماشاگران آبی که از پیروزی های متوالی تیمشان تا دقیقه 80 بازی پنج شنبه سرمست بودند، به یکباره تمام گل های مختص جشنشان را پرپر و پژمرده دیدند. آنها بهت را در ده دقیقه با تمام احساس خود تجربه کردند.

پرویز مظلومی پس از ده نفره شدن تیمش برنامه خاصی برای ادامه بازی نمایان نکرد، چیزی که به ادعای بسیاری مهمترین علت شکست استقلال است. بازیکنان نیز پس از به ثمر رساندن گل دوم همه چیز را پایان یافته دیدند و کوله های غرورشان را بر دوش آویزان کردند. شاید اگر کمی فقط کمی استقامت با چاشنی پایداری در ذهن بازیکنان غالب می شد و به ساقهایشان فرمان می داد، شاهد چنین تراژدی نادر در تیمشان نمی شدند.

اما استقلال قافله را واگذار کرد و بازی را باخت. اما هواداران این تیم نباید تمام اندوخته های خود را فدای یک شکست بکنند. آنها هنوز هم جزو مدعیان اصلی فتح لیگ و جام حذفی هستند و باید به این نکته واقف باشند که آرامش بسیار بهتر از اعتراض است. گاهی اعتراض جواب می دهد و گاهی هم نمی دهد!
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها