کد خبر: ۳۷۸۷۲۹
زمان انتشار: ۱۴:۲۶     ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
تازه‌ترين گزارش ارائه شده از تحولات شاخص‌هاي كلان اقتصادي در سال جاري از ريزش 40 تا 76 درصدي دو شاخص بورس و همچنين سفته و برات حكايت دارد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ايسنا، بنابر آنچه كه بانك مركزي از تغييرات 11 شاخص كلان در ابتداي سال جاري ارائه كرده است شاخص ارزش سهام معامله شده در بورس تهران 40/6 درصد نسبت به پايان سال گذشته ريزش دارد. هرچند كه اين شاخص در مقايسه با ماه مشابه سال قبل حدود 28 درصد افزايش نشان مي‌دهد.

اين درحالي است كه در فروردين ماه سال جاري بالغ بر 23/4 ميليارد سهم به ارزشي بيش از 5800 ميليارد تومان در بورس اوراق بهادار تهران معامله شد. در اين ماه شاخص تعداد 38/8 نسبت به اسفندماه و 40/6 درصد در مقايسه با فروردين ماه سال گذشته كاهش داشت.

اما نوسان قابل توجه ديگر درشاخص‌هاي اقتصادي مربوط به برگشت سفته و برات در شهر تهران است به گونه‌اي كه شاخص مبلغ سفته و برات واخواست شده حدود 76/5 درصد نسبت به پايان سال گذشته و 72 درصد در مقايسه با ماه مشابه سال قبل ريزش دارد.

آمارهاي شعب واخواست دادگستري از اين حكايت دارد كه در فروردين ماه بالغ بر 500 برگ سفته و برات به مبلغي حدود چهار ميليارد تومان در تهران واخواست شده است. اين درحالي است كه شاخص تعداد و مبلغ سفته و برات برگشت خورده به ترتيب 29/7 و 11/6 بوده كه در هر دو حالت كاهش وجود دارد.

گفتني است ريزش شديد بورس و برگشت فراوان سفته و برات در سال جاري درحالي رخ داده كه دولت روحاني وعده رونق و گشايش اقتصادي در پسابرجام را داده بود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها