کد خبر: ۳۷۸۴۶
زمان انتشار: ۱۱:۲۹     ۱۵ بهمن ۱۳۹۰
بی بی سی فارسی لحظاتی پیش اعتراف کرد که مستند پخش شده در این شبکه در مورد گروگان های ایرانی در سوریه واقعیت نداشته است. به این ترتیب، درستی اخبار رسانه های ایران در مورد هویت واقعی گروگان های ایرانی در سوریه و عیان شدن دروغ بودن فیلم پخش شده در این مورد و اعمال فشار مخالفان نظام برای تهیه این فیلم، به اثبات رسید ...
بولتن نیوز: همان روز که فیلم گروگان های ایرانی در سوریه پخش شد و عده ای از مخالفان ایران اعلام کردند که این افراد توسط ایران برای مقابله با مردم به این کشور آمده اند، بلافاصله صداو سیما و رسانه های ایران، انواع ترفندها و دروغ های این فیلم را به مردم معرفی کردند تا مشخص شود که این فیلم از پایه دروغ است و انواع نکته های غیر واقعی در ساخت فیلم و شواهد، افراد و پیمانکاران و خانواده های گروگان ها نشان می دهند که این فیلم با فشار بر ایرانیان انجام شده و باهدف دروغ پراکنی علیه ملت و دولت ایران ساخته شده است.




واقعیت این است که عده ای با گروگان گرفتن چند ایرانی که به صورت پیمانکاری در سوریه کار می کنند، قصد داشتند که ایران را به مداخله در امور سوریه و به خصوص در مقابله با معترضان سوری محکوم کنند و به شکل ناشیانه ای، با نشان دادن کارت پایان خدمت سربازی، آنها را وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی معرفی کردند و با فشار و تهدید، از آنها خواستند که اعتراف کنند به دستور سپاه و ایران برای مقابله با معترضان سوریه و حمایت از بشار اسد به این کشور رفته اند.

روش قدیمی تهدید وفشار، یعنی کنار هم نشستن گروگان ها و حالت نگرانی واضطراب آنها به خوبی نشان می دهد که با تهدید عده ای، مجبور به ارائه این سخنان شده اند.

این فیلم بلافاصله از شبکه های مختلف پخش شد و برخی  شبکه ها مانند بی بی سی که خودشان از نظر فنی و حرفه ای خوب می دانستند که این فیلم واقعی نیست و به جعلی بودن آن پی برده بودند، در زمان پخش این فیلم اعلام کردند که ما مستند بودن این فیلم را تایید نمی کنیم!



و بالاخره این رسوایی رسانه ای، برای کسانی که سعی دارند به هر قیمتی ایران را به مداخله در امور کشورهای منطقه محکوم کنند، موجب شد که به تدریج بپذیرند که اشتباه کرده اند و سرانجام بی بی سی فارسی، سرکرده شبکه های ماهواره ای مخالف نظام نیز امشب  پذیرفت که این فیلم مستند نبوده است .



بی بی سی فارسی لحظاتی پیش اعتراف کرد که مستند پخش شده در این شبکه در مورد گروگان های ایرانی در سوریه واقعیت نداشته است. به این ترتیب، درستی و حقیقت اخبار رسانه های ایران در مورد هویت واقعی گروگان های ایرانی در سوریه و عیان شدن دروغ بودن فیلم پخش شده در این مورد به اثبات رسید و شبکه های مخالف نظام نیز بالاخره مجبور به پذیرش این حقیقت شدندو اعلام کردند که این فیلم غیرواقعی و ساختگی است و با اعمال فشار مخالفان نظام تهیه شده است
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها