به گزارش پایگاه 598، امرالله امینی در گفتوگو با ایسنا، اظهار کرد: واقعیت این است که شرایط بازار خودروی ایران تغییر کرده و ایران خودرو و سایپا مانند گذشته یکهتاز این بازار نیستند.وی با بیان اینکه بازار خودرو راکد بوده و از نظر علم اقتصاد در شرایط رکود بازار، قیمتها را باید کاهش داد، خاطرنشان کرد: قدرت خرید مصرفکنندگان پایین است و به همین دلیل قادر به خرید خودروها با قیمتهای فعلی نیستند.
عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی ادامه داد: از آن سو نیز خودروهای چینی مونتاژی در کشور به عنوان رقیب خودروهای تولیدی ایران خودرو و سایپا مطرح شدهاند آن هم در شرایطی که خودروهای چینی با روشهای فروش متنوعی از جمله اقساطی بدون بهره عرضه میشوند.
وی افزود: به همین دلایل است که با وجود صدور مجوز افزایش قیمت خودروهای داخلی از سوی شورای رقابت، ایران خودرو و سایپا اعلام کردند که قیمتها را افزایش نمیدهند زیرا متوجه شدهاند که شرایط بازار خودرو تغییر کرده و امکان افزایش قیمت وجود ندارد.
امینی با بیان اینکه خودروسازان بزرگ برای خروج از رکود فعلی چارهای جز کاهش قیمت محصولات خود ندارند، تصریح کرد: هماکنون این مصرفکنندگان هستند که برای بازار خودرو تصمیم میگیرند و خودروسازان چارهای جز پذیرش این واقعیت ندارند.
به گزارش ایسنا، اگرچه شورای رقابت چندی پیش مجوز افزایش قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا را صادر کرد اما این شرکتها اعلام کردند که تصمیمی برای افزایش قیمتها ندارند.