کد خبر: ۳۷۷۱۹۸
زمان انتشار: ۱۴:۴۴     ۰۳ خرداد ۱۳۹۵
رسانه های غربی در حالی از کشته شدن سرکرده طالبان خبر می دهند که شواهدی مبنی بر اینکه فردی که با حمله هواپیماهای بدون سرنشین امریکا کشته شده است ملا اختر منصور باشد ، وجود ندارد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، رسانه های غربی در حالی از کشته شدن سرکرده طالبان خبر می دهند و می کوشند قتل  وی را حاصل همکاری اطلاعاتی ایران و امریکا جلوه دهند که شواهدی مبنی بر اینکه فردی که با حمله هواپیماهای بدون سرنشین امریکا کشته شده است ملا اختر منصور باشد وجود ندارد.

روز شنبه پنتاگون اعلام کرد: با حمله هواپیماهای بدون سرنشین امریکا، ملا اختر منصور سرکرده طالبان در خاک پاکستان کشته شد و بلافاصله این خبر بطور گسترده در رسانه های غربی منعکس شد ومقام های امریکایی از جمله جان کری وزیر امور خارجه وباراک اوباما رئیس جمهور نیز این خبر را با آب وتاب بیان وآن را تائید کردند.

اما ساعاتی پس از انتشار خبر کشته شدن سرکرده طالبان این خط تبلیغی در رسانه های غربی دنبال شد که ملا اختر منصور پیش از کشته شدن در ایران بوده و گذرنامه وی که از محل حمله کشف شده حاوی روادید ایران بوده که تاریخ 21 ماه مه زمان خروج وی از ایران در  آن درج شده بوده است یعنی همان روزی که در خاک پاکستان خودروی حامل وی هدف حمله  قرار گرفته است.

صرف نظر از اینکه اصل خبر یعنی کشته شدن ملا اختر منصور در حمله هواپیماهای بدون سرنشین امریکا که به نظر درست نمی آید و در ادامه به موشکافی آن خواهیم پرداخت اینکه چرا چنین فضاسازی در رسانه های غربی از جمله اسوشیتدپرس، رویترز، خبرگزاری فرانسه،  بی بی سی، سی ان ان و دیگر رسانه های غرب دنبال شده، جای بررسی دارد.

به نظر می رسد رسانه های غربی با این رویکرد در صدد رسیدن به دو هدف در راستای پیشبرد سیاست های امریکا  هستند:

1/از یکسو با این ادعا که سرکرده طالبان پیش از حمله نیروهای امریکایی در ایران بوده می کوشند میان ایران و تروریسم طالبان ارتباط برقرار کنند وافکار عمومی در غرب را به همکاری تهران با تروریسم متقاعد و اهرم های فشار را  علیه ایران تقویت کنند.

2/ با القای همکاری ایران با امریکا در هدف قرار دادن سرکرده طالبان، اقدامات تروریستی و تهدیدات این گروه را علیه کشور بسیج کنند.

اما باید گفت موشکافی این خبر تردیدهایی را در درستی خبر مرگ سرکرده طالبان در حمله هواپیماهای بدون سرنشین امریکا به وجود می آورد که درستی اصل خبر را زیر سوال می برد.

1/بررسی همه خبرهای منعکس شده از سرنشینان خودرویی که در حمله هواپیماهای بدون سرنشین منتشر شده نشان می دهد که بدون استثنا همه معترفند که اجساد بطور کامل سوخته وغیر قابل شناسایی بوده اند.

2/ ادعا می شود گذرنامه ای از یکی از اجساد کشف شده است که در آن روادید ورود به ایران در آن درج شده بوده است؛ سوال اینجاست چطور در این حمله همه اجساد سوخته بودند وهیچ چیز سالم نمانده اما گذرنامه سالم مانده است؟

3/ نام فرد کشته شده در گذرنامه ادعایی  یک مرد پاکستانی به نام والی محمد است و جسد هم که بطور کلی سوخته است بنا بر این چه دلیلی وجود دارد که وی ملا اختر منصور است؟

4/ از سویی پس از اینکه رسانه های غربی بطور گسترده ادعای کشته شدن ملا اختر منصور را منعکس کردند حافظ حمدالله یکی  از رهبران «جمعیت علمای اسلام» پاکستان اعلام کرد: «ملا اختر منصور» رهبر طالبان 10 ماه پیش کشته شده است.

حافظ حمدالله  در گفتگو با رسانه های پاکستان  اعلام کرد:ماجرای کشته شدن وی بدست نیروهای آمریکایی در حمله هواپیمای بدون سرنشین کذب است.

با این شرایط به نظر می رسد با توجه به اختلافاتی که پس از مرگ ملا عمر سرکرده سابق طالبان در مورد جانشینی وی مطرح بود ادعای حافظ حمدالله  درست باشد چرا که در آن مقطع رسانه ها از اختلافات شدید برسر جاشنینی ملا عمر خبر می دادند و   این احتمال وجود دارد که ملا اختر در درگیری های درون گروهی  کشته شده باشد و طالبان این خبر را مخفی نگه داشته باشد.

اما اینکه چرا این دروغ بزرگ یا حداقل خبر مشکوک در رسانه های غربی  و از سوی مقام های امریکایی در حال حاضر مطرح و دنبال  می شود می تواند با دو هدف گفته شده و انتخابات ریاست جمهوری در امریکا در پیوند باشد و این مقام ها در تلاشند با بزرگنمایی این دروغ به عنوان دستاوردی برای دولت اوباما، افکار عمومی را برای پیروزی در انتخابات فریب دهند ضمن اینکه در ورای این خبر دیگراهداف منطقه ای نیز وجود دارد که در جای خود قابل بررسی است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها