کد خبر: ۳۷۷۱۵
زمان انتشار: ۲۰:۰۹     ۱۳ بهمن ۱۳۹۰

به گزارش ایرنا، در این دیدار كه در حضور 50 هزار تماشاگر و در هوای سرد ورزشگاه آزادی تهران برگزار شد، پرسپولیس با نتیجه سه بر دو رقیب سنتی خود شكست داد تا طلسم ناكامی های این تیم مقابل پرسپولیس شكسته شود.

میلاد میداوودی در دقیقه 32 و فریدون زندی در دقیقه 49 برای استقلال و ایمن زاید در دقایق 82 ، 83 و 1+90 برای پرسپولیس گلزنی كردند.

مهرداد اولادی مهاجم تیم پرسپولیس در دقیقه 68 به دلیل خطا عمد بر روی اسماعیل شریفات با دریافت كارت قرمز از زمین بازی اخراج شد.

برتری نسبی در 25 دقیقه نخست بازی از آن تیم پرسپولیس بود، سرخ پوشان در دقایق اولیه، سعی داشتند از خلع پشت مدافعان كناری استقلال استفاده كرده و به دروازه سیدمهدی رحمتی سنگربان آبی پوشان نزدیك شوند.

در دقیقه 15، غلامرضا رضایی پاس عرضی را در جناح راست برای محمد نوری ارسال كرد كه شوت هافبك پرسپولیس را رحمتی با یك واكنش دیدنی دفع كرد.

سرخ پوشان نبض بازی را در اواسط نیمه نخست در دست داشتند به طوریكه دومین خطر جدی آنان روی دروازه استقلال ایجاد شد.

در دقیقه 21، بازیكنان پرسپولیس حمله ای را از جناح راست به سمت دروازه استقلال طراحی كردند. اولادی، پاس رضایی را یك ضرب برای هادی نوروزی فرستاد كه مهاجم پرسپولیس از تعلل مدافعان آبی پوش استفاده كرد و ضربه ای را به سمت دروازه حریف زد كه توپ با اختلاف كمی با دیرك افقی به خارج رفت تا سرخ پوشان نتوانند در نیمه نخست به گل برسند.

اما آبی پوشان در نیمه نخست در غیاب خسرو حیدری، ساموئل و مجتبی جباری سه بازیكن كلیدی خود بازی محتاطانه ای را به نمایش گذاشتند.

آنان با تجمع در یك سوم خط میانی خود قصد داشتند، بازی را كنترل و در ضد حملات سرعتی از عمق خط دفاع پرسپولیس به گل برسند اما اسماعیل شریفات و آرش برهانی نتوانستند از فرصت های گلزنی خود بهره ببرند.

آبی پوشان در دقیقه 32 بر خلاف جریان بازی به گل دست یافتند تا با پیروزی به رختكن بروند.

در این دقیقه، اشتباه علی كریمی كاپیتان پرسپولیس در دفع توپ باعث شد تا فریدون زندی در جناح چپ صاحب موقعیت ایده آلی شود، میداوودی سانتر هافبك استقلال را با یك ضربه زیبا از بالای سر حسین هوشیار وارد دروازه پرسپولیس كرد تا شاگردان پرویز مظلومی باز هم از همشهری خود پیشی بگیرند.

در ابتدای نیمه دوم بازیكنان استقلال پرس از میانه میدان را در دستور كار خود قرار داده بودند تا مانع از بازسازی هافبك های پرسپولیس شده و به دروازه پرسپولیس نزدیك شوند.

تاكتیك آبی پوشان در دقیقه 49 به ثمر نشست به طوریكه زندی توپ برگشتی در پشت محوطه جریمه را به گل تبدیل كرد تا استقلال در آستانه كسب بیست و پنجمین پیروزی خود مقابل پرسپولیس قرار گیرد.

مصطفی دنیزلی سرمربی ترك تبار پرسپولیس بعد از گل دوم استقلال، مهدی مهدوی كیا، ایمن زاید و حسین بادامكی را راهی میدان كرد تا بر قدرت خط حمله سرخ پوشان افزوده شود.

بازیكنان پرسپولیس در 20 دقیقه پایانی حملات گسترده ای را بر روی دروازه استقلال طراحی كردند كه درخشش رحمتی مانع از گلزنی مهاجمان پرسپولیس شد.

اما حملات دامنه دار بازیكنان پرسپولیس و ضربات دیدنی زاید در 10 دقیقه پایانی باعث شد تا نتیجه بازی تغییر كند تا پرسپولیس بعد از چهار شكست متوالی به یك پیروزی دلچسب دست یابد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها