کد خبر: ۳۷۶۸۷
زمان انتشار: ۱۳:۵۳     ۱۳ بهمن ۱۳۹۰
تعداد قربانیان بارش برف و سرمای شدید در شرق اروپا طی چند روز اخیر به 80 نفر رسیده است و تنها در اوکراین 43 نفر طی روزهای اخیر جان خود را از دست داده اند.

تعداد قربانیان بارش برف و سرمای شدید در شرق اروپا طی چند روز اخیر به 80 نفر رسیده است و تنها در اوکراین 43 نفر طی روزهای اخیر جان خود را از دست داده اند.

به گزارش شبکه خبر در حالی که شمار قربانیان سرما در شرق اروپا رو به فزونی است، گروه های نجات به ویژه در صربستان و بوسنی مشغول کمک رسانی به محاصره شدگان در برف و کولاک هستند.

در برخی نقاط صربستان دمای هوا به 35 درجه زیر صفر رسیده که این امر موجب قطع جریان برق، ایجاد ترافیک های بی سابقه و تعطیلی مدارس شده است.

دمای هوا در سراسر شرق اروپا آن قدر سرد است که بخش هایی از دریای سیاه در کرانه رومانی کاملا یخ زده و در رویدادی کم سابقه، در جزایر دریای آدریاتیک نزدیک به کرواسی برف باریده است.

تنها در اوکراین 43 نفر طی روزهای اخیر جان خود را از دست داده اند، بیشتر این افراد، بی خانمان هایی بودند که اجسادشان در خیابان ها کشف شده است.

علاوه بر قربانیان، بیش از 720 اوکراینی نیز به خاطر سرمازدگی در بیمارستان بستری شده اند.

وزارت موقعیت های اضطراری اوکراین اعلام کرد : در روزهای اخیر 28 نفر در خیابان های شهرهای مختلف اوکراین سرمازده و قربانی شدند .

در شهرهای اوکراین هشت نفر در بیمارستان و هفت نفر نیز در خانه بر اثر سرمازدگی جان خود را از دست داده اند.
 
به گزارش سازمان هواشناسی اوکراین ، درجه برودت هوا در برخی مناطق این کشور به زیر 20 درجه سانتیگراد زیر صفر کاهش یافته است.

بنابراین گزارش، پیش بینی می شود که در روزهای آینده سرمای هوا در اوکراین به 40 درجه سانتیگراد زیر صفر برسد، دولت اوکراین برای جلوگیری از قربانی شدن مردم بر اثر سرمای شدید ، هزار و 700 پناهگاه موقت ویژه در شهرهای مختلف این کشور دایر کرده است.

در روزهای اخیر، کشورهای بلغارستان، روسیه، لهستان و رومانی هم با تلفات ناشی از کولاک و سرمای شدید مواجه بوده اند.

سرمای اروپا ، گردشگران را سرگردان کرد

نفوذ توده هوای سرد اروپا بار دیگر به سرگردانی گردشگران کشورهای این منطقه در فصل گردشگری زمستانی منجر شد.

طبق آمارهای منتشر شده در هفته‌های اخیر ، بیش از 80 نفر از شهروندان اروپایی به دلیل سرمای شدید جان باخته‌اند که با انتشار این خبر بسیاری از گردشگران از ادامه برنامه‌های مسافرتی خود به اروپا مردد شدند.

طبق گزارش سازمان هواپیمایی ترکیه در هفته اخیر بیش از 200 پرواز به این کشور لغو شده و به نظر می‌رسد با توجه به ادامه سردی هوا در هفته آتی این روند تداوم یابد.

بسته شدن راه‌ها، تعطیلی فعالیت‌های اغلب فرودگاه‌ها و دیگر بخش‌های حمل و نقل در مناطق مرکزی و شرقی اروپا ، این قاره را تا حد بسیار زیادی از فصل گردشگری زمستانی 2012 محروم کرده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها