کد خبر: ۳۷۶۵۷
زمان انتشار: ۱۲:۱۹     ۱۳ بهمن ۱۳۹۰
مسئولین و سخنگوهای هر دو جبهه اصولگرایی در کشور، بر مطلوب بودن مشترکات بیشتر لیست ها تأکید کردند.
به گزارش رویش نیوز،دکتر حداد عادل، عضو کميته داوري جبهه متحد طی مصاحبه ایی، در این رابطه بیان داشته است که : جبهه متحد اصولگرايان به سمت وحدت مرکزي با تمامي جريانات اصولگرا حرکت مي کند لذا در خصوص حضور نامزدهاي اين جبهه در ليست هاي ديگر مانعي وجود ندارد. ما مايل به رقابت درون گروهي نبوديم لذا حال به طور حتم به دليل وجود اشتراکات فراوان ميان جبهه متحد اصولگرايان و جبهه پايداري نامزدهاي مشترک  در ليست انتخاباتي وجود خواهد داشت.
 
حجت الاسلام آقا تهراني،دبیر کل جبهه پایداری نیز در این مورد به خبرنگار رویش نیوز گفت:  انتخاب اصلح را ارجح مي دانيم و مهم نيست كه فرد اصلح در ليست ديگري هست يا خير. در صورت امكان سعي خواهد شد به كانديداها و افراد مشترك با بقيه ليست هاي اصول گرايان برسيم و اين موضوعيست كه ذيل قسمتي از شعار جبهه پايداري، يعني عقلانيت تعريف مي شود. در اين راستا صرفا به شايستگي هاي افراد و كانديداها توجه خواهد شد. بايد معيار هاي اصوگرايي را پذيرفته و ايستادگي بر اصول انقلاب و گفتمان اصيل اصولگرايي را در سابقه داشته باشد.

دبير كل جبهه پايداري همچنين در مورد نوع برخورد با كانديداهايي كه در ليست هاي ديگر حضور دارند گفت: براي قرار دادن افراد در ليست نهايي جبهه پايداري در حوزه هاي انتخابي مختلف، به هيچ عنوان قائل به طرد افراد شايسته كه در ليست هاي ديگر حضور دارند نيستيم و اينگونه خط قرمزها را عاقلانه و اصولي نخواهيم دانست.
 
دکتر ولایتی، سخنگوی جبهه متحد نیز چندی پیش در مصاحبه ایی بیان داشته بود که: در صورتی که نامزدهای مشترک فهرست ها و لیستها بیشتر شود به اتحاد اصولگرایان نزدیکتر می شویم.

علی اکبر ولایتی ضمن بیان این مطلب گفت: به هر میزان که طیفهای مختلف اصولگرایان با یکدیگر انسجام و همگرایی داشته باشند، به یکدیگر نزدیک‌تر شوند و مشترکات فهرست‌ها و لیست‌ها را بیشتر نمایند این مطلوب‌تر است و تاکید ما اتحاد بین اصولگرایان است.

وی با تاکید بر این‌ که هر چه بیشتر اصولگرایان به هم نزدیک‌تر شوند مطلوب‌تر است، خواستار وحدت و ارایه یک فهرست از سوی اصولگرایان شد و گفت: اگر برخی طیفهای اصولگرا نیز در فرایند وحدت حضور نداشته باشند این امیدواری وجود دارد که مشترکات زیادی داشته باشند و هر چه این اشتراکات بیشتر باشد مطلوب‌تر خواهد بود.

وی گفت: ما باید از تفرقه بپرهیزیم و معیارها را برای مردم تبیین کنیم و هر کس پایبندی‌اش را به این معیارها اعلام کند و در عمل نیز این پایبندی را به اثبات برساند و در بین مردم دارای رای باشد، مردم می‌توانند به او رای بدهند و این افراد اصولگرا هستند.
 
همچنین دکتر باقری لنکرانی، سخنگوی جبهه پایداری نیز در رابطه با مثبت بودن مشترکات لیست ها و مطرود بود خط کشی های حزبی و گروهی بیان داشت: مهم اینست که فرد منتخب شرایط و اصول مورد نیاز انقلاب و رهبری را داشته باشد و حضور افراد در لیست های دیگر مهم نیست. وی با بیان قائل نبودن به خط قرمزهایی از این دست، به رویش نیوز گفت: اگر افراد دارای خصوصیاتی همچون ولایت محوری، دین مداری و کارآمدی باشند، ممکن است در لیست پایداری قرار گیرند و خط کشی های حزبی، گروهی و سیاسی را برای انتخاب افراد برای لیست نهایی ملاک قرار نخواهیم داد. البته جریان های سیاسی صرفا پیشنهاد خود را به مردم ارائه خواهند کرد و تفکر قیم مآبانه تفکر صحیحی نیست و در نهایت این مردم هستند که باید تصمیم قطعی را اتخاذ کنند و تاکنون نیز نشان داده اند که به جا و منطقی تصمیم می گیرند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها