کد خبر: ۳۷۵۵۳
زمان انتشار: ۱۶:۴۳     ۱۲ بهمن ۱۳۹۰
پنجمین قسمت از مستند "صراط" که امشب از رسانه ملی پخش می‌شود، با این جمله آغاز خواهد شد که "ما با شلوار دم‌پا گشاد و موی بلند، با چادر خانه و گاهی بی روسری انقلاب کردیم".
به گزارش خبرگزاری فارس، پنجمین قسمت از مجموعه مستند اجتماعی "صراط"، امشب با اجرای کامران نجف‌ زاده خبرنگار واحد مرکزی خبر روی آنتن می‌رود.

"ما با شلوار دم‌پا گشاد و موی بلند، با چادر خانه و گاهی بی روسری انقلاب کردیم"؛ این جمله آغاز پنجمین آیتم مستند صراط است.

در لابه‌لای این مستند، بخش‌هایی از گفته‌ها و ناگفته‌های ۳۳ سال اخیر به تصویر کشیده می‌شود و "صراط" چهارشنبه شب به وقایعی می‌پردازد که شاید در نگاه‌های کلی به ۳۳ اخیر، محلی از اعراب نداشته‌اند اما واقعیت‌های این سرزمین بوده‌اند:

به نمادهای باور نکردنی بورژوازی، به اخبار بابان و افشار، به صادق خلخالی، به آتاری و آن بازی معروف هواپیمایش، به کوپن که سهمیه‌ای برای مردم صبور و قانع این سرزمین بود، به هزار دستان، به دغدغه لاله و لادن، به نگرانی برخی از اینکه خاموشی این هفته به اوشین می خورد یا نه، به شهر موش‌ها، به گرانی نوشابه که بی ساندویچ نمی‌دادند، به روزهای موشک و پایداری، به چاق و لاغر، به پایان جنگ و شرکت فوری برخی‌ها در مسابقه بخور بخور، به روزهای با امام و بی امام... و به جبهه‌هایی که حالا نوستالژی شده و دل خیلی‌ها در گوشه‌ای از آن سال‌ها جا مانده است.

صراط، امشب؛ سرانجام به این واقعیت می‌پردازد که ایران در این سی و سه سال پیشرفت‌های بزرگی داشته و بر قله‌هایی ایستاده که پیش از این در باور نبود.

این قسمت از مستند صراط با عنوان "بر ما چه گذشت"، امشب در پایان خبر ۲۰:۳۰ شبکه دو سیما و ۲۱:۰۰ شبکه اول سیما پخش می‌شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها