آن زمان بازیکنان رقیب ایتالیایی با پیراهنهایی وارد میدان آلیانس آرنا شده بودند که روی آن برای یک شبکه شرطبندی ورزشی تبلیغ شده بود؛ این در حالی بود که قبل از آن شهرداری مونیخ اینگونه تبلیغات را ممنوع اعلام کرده و برای آن 100000 یورو جریمه در نظر گرفته بود.
از همینرو، کار باشگاه میلان در آلمان به دادگاه کشید و به پرداخت این مبلغ محکوم شدند، اما در دفاع از خود مصرانه بر این نکته تاکید میکردند که در مقررات دیوان عالی اروپا ممنوع بودن اینگونه تبلیغات از اعتباری برخوردار نیست.
تکاپوی حقوقی این باشگاه ایتالیایی در نهایت در سال 2011 شکست خورد؛ با این حال آنها تسلیم نشدند و وکلایشان با تاکید بر اینکه این ممنوعیت در تضاد با حقوق اتحادیه اروپاست، بارها به این رأی اعتراض کرده و از دیوان عالی این قاره تقاضای بازنگری نمودند.
آنها با تاکید بر اینکه درمورد مقررات مربوط به شبکههای خصوصی یا عمومی و مربوط به خود باشگاهها تفاوتهایی در تبصرههای قانونی وجود دارد خواهان بازپسگرفتن نیمی از رقم جریمهای که به شهرداری مونیخ پرداخت شده بوده هستند.