کد خبر: ۳۷۴۱۴
زمان انتشار: ۰۲:۰۲     ۱۲ بهمن ۱۳۹۰
به گزارش خبرگزاري سومريه نيوز، علاوي كه در تهران به سر مي برد در گفت وگويي خبري بيان كرد: حسن دانايي فر، سفير ايران در بغداد به يكي از اعضاي فهرست العراقيه گفته است كه به زودي و به محض بازگشت از تهران با من (علاوي)؛ ديدار خواهد كرد.پيش از اين ميسون الدملوجي در گفت وگو با روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن بيان كرده بود: تحولات منطقه موجب شد تا اين ديدار احتمالي برنامه ريزي شود.
وي با بيان اينكه به زودي ملاقاتي ميان اياد علاوي و حسن دانايي فر انجام خواهد شد، ادامه داد: مقدمات اين ديدار در حال انجام و اميد است كه صفحه جديدي از روابط ميان دو طرف باز شود.
وي در پاسخ به اين سؤال كه آيا اين اقدام گامي از سوي طرف ايراني است يا طرف عراقي؟ بيان كرد: مهم نيست كه چه كسي پيشنهاد اين ديدار را ارائه داده، مهم اين است كه زمينه براي اين ملاقات فراهم شده است و اين يعني طرفين خواهان شروع صفحه جديدي در روابط هستند.
الدملوجي افزود: شرايط فعلي كه منطقه در آن به سر مي برد و همچنين متغيرهاي سريع موجب بروز اين تحول در روابط ميان طرفين شده است كه معتقديم اين مسئله در راستاي تقويت ثبات در منطقه خواهد بود. به ويژه اينكه فهرست العراقيه و رئيس آن از روابط بين المللي و منطقه اي خوبي برخوردارند.در همين حال هادي الظلمي، سخنگوي جنبش وفاق ملي به رياست اياد علاوي نيز در گفت وگو با الشرق الاوسط با بيان اينكه سوء تفاهمي در خصوص مواضع فهرست العراقيه و رياست آن در قبال ايران وجود دارد، تأكيد كرد: علاوي همواره در نشست هاي العراقيه و الوفاق اعلام كرده است كه آماده گشودن صفحه جديدي از روابط با ايران است.
فهرست العراقيه همچنين در بيانيه اي تأسف شديد علاوي را از اظهارات ضد ايراني يكي از نمايندگان اين فهرست اعلام و تأكيد كرد كه اظهارات اين نماينده بيانگر مواضع فهرست العراقيه نيست بلكه مواضع اين فهرست و رهبر آن ايجاد بهترين روابط با تمامي همسايگان از جمله جمهوري اسلامي ايران است و سعي مي كند ا فرصتي را براي ايجاد يك گفتمان جدي، صريح و برادرانه با مسئولان ايراني به گونه اي كه به نفع منافع دو ملت و تمام منطقه باشد، فراهم كند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها