چندی پیش دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان، نامه ای را به حجتالاسلام و المسلمين دكتر مرتضي آقاتهرانی نوشته و در آن سوالاتی را جهت روشن شدن مواضع جبهه پایداری انقلاب اسلامی در فضای انتخابات آینده مطرح کرده است.
به گزارش رجانيوز، در سؤال دانشجويي به امضاي علی اصغر جاویدپرور دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان آمده بود:
«با توجه به اهمیت انتخابات مجلس در سال جاری و لزوم ایجاد فضای شور و نشاط سیاسی در دانشگاه و همچنین جهت روشن شدن مواضع جریانات مختلف برای دانشجویان، از محضر جناب عالی سوالاتی پیرامون مواضع جبهه پایداری در زیر مطرح شده است.
مطمئنا پاسخ های روشن جنابعالی به پرسش های مطرح شده، کمک شایان توجهی به تحلیل های دانشجویی در دانشگاه صنعتی اصفهان و به تبع آن هدایت موثرتر جامعه در انتخابات اخیر مجلس خواهد كرد.
1- در صورت امکان توضیحاتی در مورد دلیل اصلی تشکیل جبهه پایداری را در فضای انتخاباتی سال جاری بفرمایید.
2- مهمترین وجوه تمایز این جبهه را با دیگر جریانهاي سیاسی کنونی در چه می دانید؟
3- نقش علامه مصباح در این جبهه را تشریح بفرمایید.
4- جبهه در آینده چه هدفی را دنبال می کند و چه ساز و کاری را برای رسیدن به آن در نظر گرفته است؟»
در عين حال، حجتالاسلام و المسلمين آقا تهرانی در پاسخ به اين سؤال نوشت:
بسم الله الرّحمن الرحیم
با سلام
در پاسخ به چند سؤالی که از جانب عزیزان دانشجوی دانشگاه اصفهان در هنگامه انتخابات مطرح شده میگویم:
1) دلیل اصلی تشکیل جبهه پایداری:
به واقع تشکیل این جبهه بازگشت به دوران فتنه دارد که عدهای از دوستان به محضر حضرت آقا شرفیاب شدند و آن عزیز امر به بصیرتدهی فرمودند؛ پس از آن بود که فراکسیون انقلاب اسلامی به راه افتاد و بیبصیرتها را در صحن مجلس به مناسبتها محکوم کرد.
با فرا رسیدن دوران انتخابات ساکتین در فتنه و نیز منحرفین یکی پس از دیگری فعال میشدند. این فعالیت آنها در آینده و فتنههای آتی خود را بهتر نشان خواهد داد.
طبیعی بود که عدهای از دوستان همفکر اعلان مواضع کنند تا که خواص بیبصیرت صحنه را برای تاخت و تاز باز ببینند و بچههای حزبالله فردا بین بد و بدتر نمانند که یا به انحرافیون گرایش یابند و یا به راهاندازان بیدرد فتنه رأی دهند.
اشکال از آن جا شروع میشد که برخی شعارهای ارزشمندی را در جامعه داده بودند و میوههای شیرینش را چیده بودند و اینک خود دیروز خود را فراموش کرده و دیگر غرورشان آن ولایتمداری دیروز را برنمیتابید. این بود که "پایداری" شعار اصلی جبهه شد. آن را جبهه نامیدند تا که حزب و اشکالاتش را نداشته باشد.
با استناد به صحبت مقام ولایت (دام عزه)؛ معنویت، عقلانیت و عدالت را شعاری مناسب یافتند به شرطی که بر محور ولایت تحقق یابد تا که به هر کلمه گروهی از انحراف را کنار زده باشیم، لیبرالیستهای بیمعنا نه، متحجران بیدرد و عقل نه، و ویژه خواهان عدالتستیز نیز نه. و اگر هر سه تحقق یافت بدانند که باید بر محور ولایت الهی، نبوی، علوی، مهدوی و اینک، فقیهی مجاهد که بیان و گفتارش حجت است استوار گردد.
2) با توضیحی که بر اولین پاسخ نوشتم این سؤالتان نیز جواب داده شد که وجه تمایز این جبهه با دیگر جریانات چه میباشد. دیده شد که دیگر دوستان به صحنه وارد شدهاند و خود به مصلحتاندیشی افتادهاند در حالی این جایگاه اولاً از آن مقام ولایت است و ثانیاً به صراحت حضرت آقا، ساکتین در فتنه را محکوم کرده و از مردم خواستند که به کانون قدرت و ثروت منتخبین انتساب نداشته باشند، ولی دارند. از خودشان بپرسید و لحظهای به بیانات دیروز و امروزشان بنگرید! برای ما گو این که همه مورد احترامند و دوستشان داریم ولی غفلت نشود که بیان مقام ولایت و امامت حجت است و با او همه را باید تراز کرد تا که به اشتباه نیفتیم.
3) پس از داستان فتنه و انحراف دوستان به محضر مبارک حضرت استاد آیتالله مصباح (دام ظله) میرسیدند و از رهنمودهای ایشان بهره میبردند و البته این نشستها با جناب آیتالله جنتی (دام ظله) و نیز قدری رقیقتر با آیتالله یزدی (زید عزه) برقرار میشد. برای تکمیل نیاز معنوی خود، جناب آیتالله خوشوقت (حفظهالله) نیز برایمان کارساز بودند.
تا این که جبههها و احزاب برای انتخابات یکی پس از دیگری به فکر اعلان مواضع افتادند. حضرت استاد در نشستی دوستان را دعوت به اعلان مواضع فرمودند. و در ضمن اشاره داشتند که شعارهايی گویا که جامع افراد و مانع اغیار باشد داشته باشید. وقتی که به اعلان مواضع جبهه رسیدیم برخی حضرت ایشان را از حضور در جلسه منع کرده بودند. ولی ایشان نسبت به اهمیت این کار بیشتر احساس مسئولیت فرمودند و در افتتاحیه قدری زودتر از وقت سخنرانی حضور یافتند و خود را از خاندان پایداری معرفی کردند. ما که باور نداشتیم ولی او همیشه پیشگام بوده و هست، خدایشان نگهدار باشد.
4) هدف همان است که در شعارها بیان شد؛ ولایتمداری؛ ولایتمداری؛ ولایت مداری.
از خداوند متعال توفیق نیل به آن را داشته و داریم. کاری است بس بزرگ ولی چه کنم که آرزو بر جوانان عیب نیست. شیعه به ویژه عمری از خسران عملیاتی نشدن این ادعا سوخته و ساخته است. اگر هدف را مقدس بدانیم که هست برای آن باید هزینه داد. این است که باید از طریق گفتمان و نشستهای آزاد، گفتگو با جوانان و معطل نشدن برای چند نفر وامانده، خلاصه بیداری و بصیرت را به جامعه القا کرد.
فراموشم نمیشود که در دوران فتنه حضرت آقا (سلامالله علیه) میفرمودند:
که در جو مهآلود و گردآلود، غبارآلود است که برخی سوء استفاده میکنند؛ در تاریکی آنها نورافکن بیندازید. اگر این شد مردم اشتباه نخواهند کرد.
عبارات نقل به مضمون است، که معانی را گرفته و به زبان خودم بیان کردم. ایستادهایم تا که خود بیدار باشیم و دیگران را نیز به بیداری بیشتر فراخوانیم. جالب است که چون این خیر را بر دیگران خواستهایم خداوند متعال خودمان را بیبهره از این داشته نکرده. انشاءالله که این باشد.
«قل ادعوا الی الله علی بصیره انا و من اتبعنی»
این دعوت انبیاي الهی و تابعین به آن عزیزان است که بیدار باش و دیگران را به بیداری فرا خوان!
والحمدالله اولاً و آخراً
دوستتان دارم
به همه عزیزان دانشجو سلامم را ابلاغ کنید!
تهران
11 بهمن سال نود