کد خبر: ۳۷۳۵۱
زمان انتشار: ۱۵:۳۰     ۱۱ بهمن ۱۳۹۰
پایگاه اینترنتی اختصاصی «صحیفه امام خمینی(ره)» با هدف ارایه متن کامل صحیفه امام خمینی(ره) در فضای اینترنت راه‎اندازی شده و در طراحی آن تلاش شده محتوای مورد نظر، در قالب‎های متنوع ارایه شود و امکان جست‌وجوی پیشرفته نیز در آن میسر باشد.
 
در بخش معرفی این سایت آمده است: «مجموعه صحیفه امام خمینی(ره) یکی از برجسته‎ترین منابع شناخت مبانی نظری انقلاب اسلامی به شمار می‎آید. از آن‌جا که این صحیفه به تمامی از زبان و قلم معمار کبیر انقلاب اسلامی سروده شده است، بهترین منبع برای آشنایی با تفکرات امام خمینی(ره) و حتی آموزش آن است. علاوه بر آن، صحیفه را می‎توان مروری مستند بر تاریخ انقلاب اسلامی تا رحلت آن پیر فرزانه دانست. از این رو معرفی و عرضه صحیفه امام خمینی(ره) به نسل جوان و آیندگان می‎تواند نقشی پر رنگ در تداوم حرکت اصولی انقلاب اسلامی داشته باشد. در این راستا از بهره‎گیری از آثار امام خمینی(ره) ـ اعم از تصویر و صدا و نوشتار ـ در سال‎های پس از رحلت ایشان مورد غفلت واقع شده است و چه نیکوست اصلاح روند نادرست گذشته و جبران کاستی‎های پیشین.»
 
در روز 11 بهمن 1357 و در شرح نامه تشکر امام(ره) از دولت فرانسه می خوانیم:
در این موقع که پس از چهار ماه توقف پرحادثه در خاک فرانسه، برای خدمت به وطنم می‎خواهم اینجا را ترک کنم، لازم می‎دانم از دولت فرانسه که وسایل امنیت و آزادی بیان را برای اینجانب مهیا نمود، و از اهالی محترم که با حس انساندوستی علاقۀ خود را به آزادی و استقلال کشور ایران اظهار داشتند تشکر کنم. امید است مهمان‎نوازی دولت و ملت فرانسه و حس آزادیخواهی آنان را فراموش نکنم. و از زحماتی که به همسایگان و اهالی نوفل‎لوشاتو دادم معذرت می‎خواهم. امید است احترامات اینجانب را بپذیرند.
2 شهر ربیع‎الاول 1399
روح‎اللّه‎ الموسوی الخمینی
 
طراحی، راه اندازی و پشتیبانی پایگاه اینترنتی اختصاصی «صحیفه امام خمینی(ره)» به نشانی ruhollah.info توسط موسسه فرهنگی «خاکریز ایمان و اندیشه» صورت گرفته است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها