کد خبر: ۳۷۳۴۴۳
زمان انتشار: ۱۳:۳۲     ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵

به گزارش پایگاه 598 به نقل از بانک ورزش - آخرین هفته از لیگ هشتم بود که استقلال و ذوب‌آهن برای کسب عنوان قهرمانی شانه به شانه هم پیش می‌رفتند: «ذوب‌آهن با آن تیم یکدست و حضور بازیکنانی چون شهاب گردان، محمد صلصالی، فرشید طالبی، قاسم حدادی‌فر، اسماعیل فرهادی، محمدرضا خلعتبری و ایگور کاسترو که به هماهنگی فوق‌العاده‌ای رسیده بودند و البته حضور یک مربی آرام و فنی به نام منصور ابراهیم‌زاده به یک تساوی نیاز داشت تا شگفتی‌ بسازد و عنوان قهرمانی لیگ را کسب کند. این تساوی را ذوب‌آهن باید از فولاد در اهواز می‌گرفت، یک بازی سرنوشت‌ساز برای ذوب‌آهن و البته بی‌اهمیت برای فولاد.

کیلومتر‌ها آنطرف‌تر، استقلال باید به مشهد می‌رفت تا مقابل پیام به میدان برود؛ تیم مشهدی که خطر سقوط به دسته پایین‌تر را حس می‌کرد فقط باید سه امتیاز را می‌گرفت تا سند بقایش در لیگ برتر امضا شود. مربیگری پیام را کاظم غیاثیان برعهده داشت و بازیکنان اسم و رسم‌داری چون ابراهم شکوری، محسن ارزانی، محمدحسن رجب‌زاده و البته اشپیتیم آرفی برای این تیم بازی می‌کردند.
استقلال نیازمند هر سه امتیاز بازی در مشهد بود تا اگر ذوب‌آهن مقابل فولاد شکست خورد عنوان قهرمانی را به دست بیاورد. مجید جلالی که آن زمان سرمربیگری فولاد را برعهده داشت تیمش را با تمام قوا به مصاف ذوب‌آهن فرستاد. نتیجه نهایی اما غیرقابل پیش‌بینی بود. فولاد با درخشش محمد قاضی که فصل بعد پیراهن ذوب را پوشید توانست با نتیجه 4- یک تیم قدرتمند و یکدست ابراهیم‌زاده را از پیش‌رو بردارد. استقلال هم که در مشهد یک – صفر از پیام شکست خورده بود در دقایق پایانی و با دو گل برهانی و جانواریو موفق شد حریف خود را شکست بدهد و به جام قهرمانی چنگ بزند.
7 سال از آن قهرمانی استقلال گذشته. مجید جلالی سرمربی سایپا شده و البته باز هم مثل لیگ هشتم می‌تواند در انتخاب تیم قهرمان موثر و تعیین‌کننده باشد. سایپا امروز مقابل استقلال قرار می‌گیرد. اگر سایپا بتواند استقلال را متوقف کند یا شکست بدهد و البته برانکو و پرسپولیس نیز موفق شوند نفت تهران را از پیش‌رو بردارند، آن وقت شاید برانکو لب به تحسین آقامعلم بپردازد و حرف‌های 7 سال پیش قلعه‌نویی را به زبان بیاورد. قلعه‌نویی که در لیگ هشتم و پس از شکست ذوب‌آهن مقابل فولاد در مورد جلالی گفت: «جلالی خیلی مرد است» حالا شاید برانکو پس از توقف استقلال مقابل سایپا این جمله معروف را به زبان بیاورد و به تمجید از مجید جلالی بپردازد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها