کد خبر: ۳۷۲۹۳
زمان انتشار: ۱۱:۴۱     ۱۱ بهمن ۱۳۹۰
آيت الله طباطبايي نژاد تصريح کرد: متاسفانه سنت حسنه اذان گويي در معابر در حال فراموشي است و مردم بايد به اين مساله توجه داشته باشند.
حوزه، امام جمعه اصفهان، طي سخناني در مراسم آغاز به کار مسابقات اذان ، مديحه سرايي و همخواني قرآن کريم در اصفهان ، ضمن اشاره به مطلب فوق با تاکيد بر ضرورت توجه قاريان قرآن به مفاهيم قرآني اظهار داشت: مهم ترين هدف از قرائت قرآن عمل به دستورات آن براي نيل به قرب الهي است.
وي افزود: خواندن قرآن، هدف نهايي نيست بلکه هدف نهايي رسيدن به خداوند است و اين ها مقدماتي براي آن ذي المقدمه اصلي هستند.
نماينده ولي فقيه در استان اصفهان همچنين با اشاره به عقب ماندگي ايران در مسائل ديني و ارزشي در رژيم شاهنشاهي گفت: در آن دوران جوامع اسلامي ديگر از ما جلوتر بودند و ما را متهم مي کردند که ارزش قرآن در جامعه اسلامي شما پايين است.
وي ادامه داد: امروز به برکت انقلاب اسلامي استعدادهاي جوانان ايران به فعليت رسيده و گوي سبقت را از کشورهاي اسلامي ديگر نيز ربوده ايم.
آيت الله طباطبايي نژاد در ادامه به برنامه هاي فرهنگي ايران براي گسترش مکتب تشيع در جهان اشاره و خاطرنشان کرد: حضور هزاران طلبه غير ايراني در ايران و راه اندازي صدها مدرسه ديني در کشورهاي ديگر زير نظر مقام معظم رهبري به برکت انقلاب اسلامي ايران است.
حجت الاسلام احمد شرفخاني، معاون فرهنگي سازمان اوقاف و امور خيريه نيز در اين مراسم گفت:  252 گروه مديحه سرايي و همخواني قرآن برادران در مرحله استاني کشور رقابت داشتند که از بين آنها 40 گروه از 31 استان در مرحله کشوري حضور دارند.
وي به شرکت 3800 نفر در مسابقات استاني اذان اشاره کرد و افزود: از اين تعداد 31 نفر به مرحله کشوري اين مسابقات راه يافته‌اند.
حجت الاسلام شرفخاني ابراز داشت: از بين 456 شرکت کننده در مرحله استاني مسابقه ابتهال، نيز 31 نفر از 31 استان به رقابت نهايي خواهند پرداخت.
دکتر عليرضا ذاکر اصفهاني، استاندار اصفهان ديگر سخنران اين مراسم بود که با اشاره به نقش انقلاب اسلامي در ترويج ارزشهاي ديني و اسلامي، گفت برگزاري اين مسابقات و برنامه ها به مجاهدت ها وبرکت خون شهدا بوده است.
وي افزود: انقلاب اسلامي در فضاي دوقطبي خالي از معنويت توانست روح معنويت را زنده کند و امروز شاهد بروز تجلي اين انقلاب در خاورميانه اسلامي هستيم.
ذاکر اصفهاني همچنين خاطر نشان کرد: فروپاشي شوروي در دهه گذشته از يک سو و جنبش امروز وال استريت از سوي ديگر ناکارآمدي کمونيست و ليبراليست که بر مبناي انسان گرايي، داعيه فلاح بشريت را داشتند را به جهانيان نشان مي دهد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها