کد خبر: ۳۷۲۷۷۶
زمان انتشار: ۱۴:۲۶     ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
معروف‌ها از تيم ملي مي‌روند؟!/
تيم ملي واليبال اين روزها سخت تمرين مي‌كند تا در رقابت‌هاي انتخابي المپيك حاضر شود، اما تب خداحافظي‌ها داغ شده است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، تيم ملي واليبال ايران زير نظر رائول لوزانو و خوان سيچلو خود را براي حضور در مسابقات انتخابي المپيك آماده مي‌كند. ملي‌پوشان تمرينات سختي را انجام مي‌دهند تا سرانجام بعد از 52 سال روياي واليبال ايران محقق شود.

جوان و با تجربه در كنار هم و زير نظر مربي با تجربه و المپيك ديده‌اي به نام لوزانوي آرژانتيني تمرين مي‌كنند و تا شروع مسابقات انتخابي المپيك برنامه‌هاي فشرده‌اي دارند؛ از جمله برنامه‌هاي ملي‌پوشان سفر به فرانسه و برگزاري دو ديدار تداركاتي با تيم ملي اين كشور به عنوان قهرمان ليگ جهاني است. پس از آن هم كاروان واليبال ايران 10 روز زودتر راهي ژاپن خواهد شد تا بتواند آنجا هم يك بازي دوستانه با تيم ملي لهستان انجام دهد.

از مصدوميت‌ها، حاشيه‌ها، خبرهاي خوب و بد اردوي تيم ملي كه بگذريم اين روزها موضوع ديگري هم در حال رخ دادن است كه شايد از چند جهت عجيب باشد؛ «خداحافظي ستاره‌هاي واليبال از تيم ملي بعد از المپيك» موضوعي است كه مي‌توان روي آن بحث كرد. مطرح شدن خداحافظي برخي ستاره‌ها از تيم ملي شايد در شرايطي كه واليبال ايران خود را براي حضور در تورنمنت حساسي مانند انتخابي المپيك آماده مي‌كند درست نباشد، چراكه ذهن ملي‌پوشان را درگير برخي مسائل حاشيه‌اي مي‌كند. از طرف ديگر نكته جالب اين است كه برخي از ملي‌پوشاني كه حرف از خداحافظي مي‌زنند هنوز سن بالايي ندارند.

فرهاد نظري‌افشار، دريافت كننده‌اي كه با درخواست لوزانو، بعد از درخشش در ليگ و بعد از مدت‌ها به اردوي تيم ملي آمده بود در همان روزهاي ابتدايي حضورش گفت كه اگر واليبال ايران به ريو صعود كند بعد از المپيك از تيم ملي خداحافظي خواهد كرد، اما شانس با وي يار نبود و پيش از خداحافظي، لوزانو بازيكنان ديگري را جايگزين وي كرد.

مهدي مهدوي، از ديگر ستاره‌هاي معروف و با تجربه واليبال ايران هم حرف از خداحافظي زده است. وي معتقد است كه در تمام تيم هاي ملي پس از المپيك، نسل بازيكنان تغيير مي كند و مي‌گويد: صرف نظر از اين موضوع هم احساس مي كنم كه بهتر است پس از المپيك از تيم ملي خداحافظي كنم چون جوان ها بيشتر مي توانند به تيم كمك كنند.

شهرام محمودي، ديگر بازيكن معروف و تاثيرگذار تيم ملي هم تصميم به خداحافظي گرفته است؛ تصميمي كه شايد خيلي عجيب و زود باشد. محمودي در اين خصوص گفت: آرزوي هر ورزشكاري است در المپيك شركت كند و من هم مثل بقيه دوست دارم با پيراهن تيم‌ ملي ايران بزرگترين رويداد ورزشي دنيا را تجربه كنم و بعد با واليبال ملي خداحافظي كنم. نمي‌خواهم مشكلات و سلامتي‌ام آنقدر مساله‌ساز شود كه به ناچار تيم‌ملي را كنار بگذارم و فكر مي‌كنم اين تصميم به موقع است.

در اين بين بازيكنان ديگري هم هستند كه احتمال دارد چنين تصميمي بگيرند، اما تا كنون آن را علني نكرده‌اند. به هر حال در گام اول بايد اميدوار بود كه واليبال ايران سهميه ريو را قطعي كند و پس از آن بايد منتظر ماند و ديد كه تغيير نسل در واليبال ملي ايران ايجاد خواهد شد يا خير.

تيم ملي واليبال ايران خود را براي مسابقات انتخابي المپيك 2016 ريو آماده مي كند. اين رقابت‌ها از هشتم خردادماه با حضور هشت تيم ايران، فرانسه، كانادا، لهستان، ونزوئلا، چين، استراليا و ژاپن (ميزبان) در توكيو آغاز مي شود.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
سجاد بیسواد
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۶ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
۰
۰
البته اگر این خداحافظی ها مثل خداحافظی ظریف نباشه
تک تکشون بازیکن های خوبی هستند و باغیرت
امیدوارم تا لحظه ای که میتونن در خدمت تیم ملی باشند و از روی احساسات تصمیم نگیرند
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها