کد خبر: ۳۷۲۵۰۷
زمان انتشار: ۱۴:۳۱     ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۵
روز اول رقابت‌های جهانی گزینشی کشتی المپیک 2016 برزیل در کشتی فرنگی با شگفتی‌هایی همراه بود.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، رقابت‌های جهانی گزینشی کشتی فرنگی المپیک 2016 برزیل از ساعت 4:30 بامداد امروز (جمعه) در اولان باتور مغولستان آغاز شده که امیر قاسمی منجزی، نماینده 130 کیلوگرم کشورمان با پیروزی مقابل کشتی‌گیر بلاروس در نیمه نهایی با حضور در فینال موفق به کسب سهمیه المپیک شد تا تعداد سهمیه‌های کشتی فرنگی به 5 برسد.

حمید سوریان، نماینده وزن 59 کیلوگرم کشورمان بعد از پیروزی در دور اول، در دور دوم مغلوب کشتی‌گیر بلغار شد که با توجه به شکست حریفش از گردونه مسابقات کنار رفت تا کشتی فرنگی در آخرین میدان که هفته آینده در ترکیه برگزار می‌شود برای تکمیل سهمیه‌هایش تلاش کند.

نفرات اول تا سوم هر وزن در این رقابت‌ها سهمیه حضور مستقیم در المپیک 2016 برزیل را کسب می‌کنند. آخرین مرحله مسابقات گزینشی المپیک روزهای 17 تا 19 اردیبهشت ماه در شهر استانبول ترکیه برگزار خواهد شد.

* از حوادث مهم این مسابقات می‌توان به شکست پیتر مودوس، دارنده مدال برنز المپیک و جهان مقابل تسمرادوف ازبک در وزن 59 کیلوگرم کشتی فرنگی اشاره کرد. تسمرادوف هم در نیمه نهایی پیش از پایان زمان اول مسابقه با نتیجه 11 بر 2 مغلوب کیم سئونگ هاک از کره‌جنوبی شد تا مودوس حذف شود.

* در وزن 75 کیلوگرم کشتی فرنگی نیز چنگ ایلدیم، کشتی‌گیر کهنه‌کار ترکیه‌ای و دارنده مدال‌های برنز جهان و بازی‌های اروپایی در نیمه‌نهای با نتیجه 3 بر 2 به بین یانگ از چین باخت.

* در وزن 85 کیلوگرم کشتی فرنگی نیز ملونین نومون‌وی، قهرمان 2014 جهان از فرانسه در یک‌هشتم نهایی به رامسین عزیزسیر از آلمان باخت که با توجه به شکست این کشتی‌گیر در دور بعد مقابل مانوکیان، قهرمان فرانسوی جهان حذف شد و به سهمیه المپیک نرسید.

* در وزن 130 کیلوگرم کشتی فرنگی نیز یوهان مگنوس یورن، دارنده مدال برنز المپیک لندن در یک چهارم نهایی با نتیجه 3 بر صفر مقابل کاجایا، قهرمان جوانان جهان از گرجستان شکست خورد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها