کد خبر: ۳۷۲۰۴۲
زمان انتشار: ۱۳:۱۲     ۳۰ فروردين ۱۳۹۵

به گزارش پایگاه 598، فرزند اسطوره فوتبال آلمان مدتی است در تهران به سر می برد و او از این سفر استفاده های بهتری کرد تا شاهد دربی 82 باشد.

به گزارش بانک ورزش؛ ميك بكن باوئر، يكي از تماشاگران ويژه دربي تهران بود. او پيش از ترك تهران، در گفت‌وگوي اختصاصي با خبرورزشي حرف‌هاي جالبي از تجربه تماشاي اين مسابقه در آزادي زد. او گفت كه به هيچ‌وجه باور نمي‌كرد اين همه تماشاچي را در ورزشگاه ببيند. 

* آقاي بكن باوئر اولاً به شما به خاطر سفر به ايران خوشامد مي‌گوييم. 
ممنون. من ابتدا بايد از ايراني‌ها به خاطر مهمان‌نوازي خوبشان تشكر كنم. من اهدافي ورزشي از اين سفر داشتم كه در خلال آن توانستم دربي بزرگ تهران را هم از نزديك تماشا كنم. سفر بسيار خوبي به تهران داشتم.

* هدف اصلي شما از اين سفر چه بود؟
فوتبال ايران و آلمان در گذشته مراودات بسيار خوبي داشته‌اند، حتي تيم ملي آلمان به تهران سفر كرد. در گذشته هم تيم بايرن‌مونيخ به تهران آمده است. بسيار علاقه‌مندم كه آن عصر طلايي در ارتباطات فوتبال دو كشور دوباره به وجود بيايد. ايران و آلمان شباهت‌هايي حتي از نظر فرهنگي دارند و اميدوارم بتوانيم دوباره زمينه را براي همكاري به وجود بياوريم.

* شما تماشاگر دربي تهران بوديد. مي‌توانيد بگوييد چه حسي پس از ديدن اين مسابقه داشتيد؟
اول از همه بايد بگويم كسي كه ميزبان ما بود گفت بيش از 100 هزار نفر به استاديوم مي‌آيند. من اين موضوع را باور نمي‌كردم تا اينكه خودم وارد ورزشگاه شدم البته بايد بگويم ما از دري وارد شديم كه بازيكنان دو تيم آمدند. بسيار شلوغ بود و من تصور نمي‌كردم اين حجم تماشاگر را يكجا ببينم، حتي ديدم خيلي‌ها نتوانستند وارد ورزشگاه شوند. راستش وقتي وارد شدم و اين همه تماشاگر را در لحظه اول ديدم، شوكه شدم و باورم نمي‌شد. مي‌توانم بگويم آزادي با اين همه هوادار با ابهت‌ترين ورزشگاهي است كه به عمرم ديده‌ام البته در زمان برگزاري بازي ايران و آلمان هم ورزشگاه پر بود ولي خب من آن زمان تجربه حضور در آزادي را نداشتم. 
از شانس شما، شاهد يكي از بهترين بازي‌هاي فصل ايران بوديم. 
من از كيفيت بازي دو تيم لذت بردم چون تصور نمي‌كردم بازي در چنين سطحي برگزار شود. احساس كردم بازي بايرن و دورتموند را تماشا مي‌كنم البته حيف كه لباس يكي از تيم‌ها آبي بود، اگر زرد بود كه فكر مي‌كردم دقيقاً همان مسابقه است (خنده) خيلي خوشحالم در روزي به ورزشگاه آمدم كه هم ورزشگاه پر بود و هم اينكه دو تيم بسيار زيبا بازي كردند. به فوتبال ايران تبريك مي‌گويم.

* فكر مي‌كنيد بازيكنان ايراني توانايي بازي در اروپا را دارند؟
قطعاً همين‌طور است. شما در گذشته فوتباليست‌هاي زيادي در اروپا و به ويژه آلمان داشته‌‌ايد. علي دايي، علي كريمي، مهدي مهدوي‌كيا، وحيد هاشميان و تعداد ديگري از فوتباليست‌هاي شما در كشور ما بازي كرده‌اند. چيزي كه من در آزادي ديدم، كيفيت فني خوب بازيكنان ايراني بود. اين نشان مي‌دهد فوتبال شما هم پيشرفت داشته و به طور قطع اگر جوانان ايراني تلاش كنند، مي‌توانند در فوتبال اروپا بازي كنند. مهمترين نكته اين است كه آنها بايد پله پله جلو بروند.

* آيا ممكن است يك روز همراه پدرتان به ايران بياييد؟
به طور قطع در بازگشت به آلمان از پذيرايي خوب شما و همين‌طور چنين مسابقه مهيجي صحبت مي‌كنم. حتماً اين موضوع را با پدرم درميان مي‌گذارم. او قبلاً به ايران سفر كرده و اگر بتوانيم در اين سفر كنار هم باشيم، چه بهتر. شايد اين بار با هم آمديم.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها