کد خبر: ۳۷۱۳۹
زمان انتشار: ۱۲:۴۹     ۱۰ بهمن ۱۳۹۰
وزير جنگ امريکا که چندی پیش اعلام کرده بود، هرگونه حمله نظامی علیه ایران می‌تواند به اقتصاد جهان ضربه بزند، اینبار اذعان کرد که ایرانی ها تصمیمی برای ساخت بمب اتم ندارند.

به گزارش سرویس بین الملل بی باک، لئون پانتا وزیر جنگ ایالات متحده آبانماه سال جاری در مصاحبه با خبرنگاران کانادایی ضمن تاکید بر اینکه هرگونه حمله نظامی علیه ایران می‌تواند به اقتصاد جهان ضربه بزند، تصریح کرده بود: آمریکا در این مرحله به تحریم اقتصادی و فشارهای بین المللی علیه ایران اکتفا می کند.

حال بعد از تحریمات نفتی و سایر فشارهای سیاسی و اقتصادی از جانب آمریکا و همپیمانانش علیه ایران با طرح ادعای مضحک غیرصلح آمیز بودن فعالیتهای هسته ای جمهوری اسلامی ایران، لئون پانتا در مصاحبه  شبكه تلويزيوني سي بي اس گفت: "ايراني‌ها اگر براي ساخت بمب اتم تصميم بگيرند؛ تقريبا يك سال زمان نياز دارند تا اورانيوم كافي براي ساخت بمب غني سازي كنند".

وی افزود: "واشنگتن براي جلوگيري از اين اقدام ايران همه اقدامات لازم را انجام خواهد داد".

پانتا گفت: "اجماعي كه در اين باره به آن رسيديم اين است كه اگر آن‌ها براي اين رسيدن به اين هدف تلاش كنند احتمالا يك سال زمان نياز دارند تا بتوانند بمب اتم بسازند و پس از آن يك يا دو سال زمان نياز دارند تا آن را در قالب يك سلاح مثلا موشك به كار گيرند".

وی افزود: "مسئولان ایران درباره مسئله تولید سلاح هسته ای یا عدم تولید آن دچار اختلاف نظر هستند و تا این مرحله تصمیمی برای ساخت سلاحی اتمی – باوجود ادامه برنامه هسته ای خود- ندارند".

پانتا همسو با سیاستهای خصمانه رژیم صهیونیستی افزود:" آمريكا و رئيس جمهور آن در اين باره واضح بودند كه نمي‌خواهند ايران به سلاح اتمي دست يابد. اين براي ما و نيز اسرائيلي ها خط قرمز است و اين واضح است و ما در اين باره هدف مشتركي داريم".
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها