کد خبر: ۳۷۱۳۷۹
زمان انتشار: ۰۹:۴۳     ۲۶ فروردين ۱۳۹۵
به نام مخالفین، به کام داعش:
سوریه که هنوز هم از جراحت دردناک داعش بر برخی مناطق خود رنج می برد، با تدارک انتخابات پارلمانی سعی کرد روح نشاط و سرزندگی سیاسی را به فضای جامعه بازگرداند. در این میان، ایالات متحده امریکا نه تنها این انتخابات را به سخره گرفته و نتایج آن را پیشاپیش مردود عنوان کرده، بلکه تلاش می کند با اجرای نقشه ای موسوم به plan B زمینه لازم برای شکست ارتش سوریه و تجزیه ی این کشور را فراهم آورد.
به گزارش سرویس بین الملل پایگاه 598، در حالیکه سوریه در حال گذر از مرحله ی سخت انتخابات پارلمانی است، مقامات امریکایی که پیشتر در رد این انتخابات سخن رانده بودند، از اجرای نقشه ی تازه خود با عنوان plan B در سوریه خبر دادند تا بر عمق دخالت های خود در امور یک کشور مستقل صحه بگذارند.

سوریه که هنوز هم از جراحت دردناک داعش بر برخی مناطق خود رنج می برد، با تدارک انتخابات پارلمانی سعی کرد روح نشاط و سرزندگی سیاسی را به فضای جامعه بازگرداند. در این میان، ایالات متحده امریکا –بنا بر سنت دیرینه خود در مواجهه با انتخابات های سالم کشورهای مستقلی که نمی خواهند به بردگی کاخ سفید تن دهند- نه تنها این انتخابات را به سخره گرفته و نتایج آن را پیشاپیش مردود عنوان کرده، بلکه تلاش می کند با اجرای نقشه ای موسوم به plan B زمینه لازم برای شکست ارتش سوریه و تجزیه ی این کشور را فراهم آورد.

ایالات متحده در نظر دارد طبق این طرح، سلاح های بسیار پیشرفته تری را در اختیار شورشیان سوری مخالف دولت بشار اسد قرار دهد تا از این طریق و با استفاده از شرایط حساس پس از انتخابات، ارتش سوریه را شکست داده و حکومت بشار اسد به پایان برسد. وال استریت ژورنال پیشتر در ماه فوریه افشا نمود که مشاورین ارشد نظامی و اطلاعاتی رئیس جمهور امریکا، به کاخ سفید فشار می آورند تا با اجرای یک plan B به منظور مواجهه و شکست ارتش روسیه در سوریه و همچنین ارتش خود سوریه، به اهداف خود در این رابطه دست یابند.



اکنون جزئیات تازه تری در رابطه با تسلیحاتی که در اختیار شورشیان قرار خواهد گرفت منتشر شده است. اطلاعات رسیده حاکی از این است که سیا در نظر دارد تسلیحات فوق پیشرفته ی مذکور را در اختیار عربستان و ترکیه قرار دهد و همزمان نیز از اعتدال گرایان سوریه حمایت به عمل آورد. این تسلیحات شامل سامانه های دفاع هوایی قابل حمل با نام manpadمی شوند که نگرانی های زیادی را ایجاد کرده اند. شرکای سعودی و ترک سازمان اطلاعات امریکا هشدار داده اند باید تمام دقت خود را متوجه این موضوع کنند که مبادا این تسلیحات اشتباها به دست تروریست ها بیفتد!

اما نگاهی گذرا به سوء سابقه ی امریکا در ارسال تجهیزات نظامی به کشورهای جنگزده نظیر عراق، نگرانی های زیادی را باعث شده است. قبلا نیز امریکا بارها تسلیحات مورد نیاز ارتش عراق را اشتباها!! در مکان هایی که داعش استقرار دارد قرار داده بود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
فرخ
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۰ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۵
۰
۰
Manpad که از روی شانه شلیک می شود می تواند هواپیماهای روسی را هدف قرار دهد. نویسنده ی ایتالیایی از نقش تعین کننده ی استینگر آمریکایی در جنگ افغانستان گفت این موشک ها سرنوشت جنگ را به نفع آمریکا تغییر داد.
پاسخ
رضا
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۱۳ - ۰۶ مهر ۱۳۹۵
۰
۰
تمام کشورهای جهان تحت استعمار انگلیس است در هر کشوری باند ها یی هستند که یه سری اطلاعات سری در مورد هر چیزی دارند اما فاش نمی کنند این باند ها این اطلاعات را از طریق فکر کردن خودشان وباتبادل اطلاعات با افراد باندشان به دست می آورند مثلا:یکی از این اطلاعات این است که انگلیس جنگ هایی رو که در جهان به راه می اندازد به دلیل این است که مردم بترسند وسمت سیاست نروند و انگلیس هم آنها رو به ثروت وقدرت می رساند اکثر ثروتمندان در هر کشوری از این طریق پول وقدرت به دست می آورند
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها