کد خبر: ۳۷۱۰۲
زمان انتشار: ۱۰:۱۶     ۱۰ بهمن ۱۳۹۰
«حمید فرخ‌نژاد» بازیگر نقش «دریاقلی سورانی» فیلم سینمایی «شب واقعه» گفت: من در فیلم‌های مختلفی بازی کردم اما به بازی در «شب واقعه» افتخار می‌کنم.بر خلاف سایر آثار جنگی شخصیت عارف و فیلسوفی نبود و پیشینه منفی هم داشت اما آنچه برایم جذاب بود این است که یک آدم بی‌اعتقاد در انتها متحول شده و با اعتقاد می‌شود.

فارس، شامگاه یکشنبه ۹ بهمن‌ماه نشست نقد و بررسی فیلم سینمایی «شب واقعه» با حضور «شهرام اسدی» (کارگردان)، «حمید فرخ‌نژاد»، «لادن مستوفی» (بازیگران)، «عباس بلوندی» (طراح صحنه) و «محمود گبرلو» (مجری و منتقد) در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد.

 

* اسدی: «فرخ‌نژاد» در تکمیل فیلمنامه «شب واقعه» تاثیرگذار بود

 

در ابتدای این نشست «محمو گبرلو» از «شهرام اسدی» در مورد نحوه شگل‌گیری فیلمنامه «شب واقعه» سوال کرد که وی در پاسخ، اظهار داشت: فیلمنامه این کار در دو نسخه نوشته شد. اول «همایون شهنواز» یک فیلمنامه نوشت که به کمک «حبیب احمدزاده» طی سفرهای زیادی که به آبادان داشتند شکل گرفت و در ادامه با ارتباط با خانواده، دوستان و نزدیکان «دریاقلی سورانی» به وجوه آشکار و پنهان این شخصیت نزدیک و نزدیک‌تر شدیم.

اسدی ادامه داد: سعی کردیم واقعیت زندگی «دریاقلی سورانی» را به تصویر بکشیم تا گرایشات فکری این شخصیت خلق‌الساعه نشود که در این راه «حمید فرخ‌نژاد» خیلی به ما کمک کرد و در تمام مراحل فیلمنامه همراه ما بود.

 

* فرخ‌نژاد: به بازی در «شب واقعه» افتخار می‌کنم

 

بنابراین گزارش، در ادامه این نشست «محمد گبرلو» از «حمیدفرخ‌نژاد» در مورد این فیلم سوال کرد که وی در پاسخ، گفت: «شب واقعه» فیلم بازیگر محوری بود و «دریاقلی سورانی» هم ما به ازای عادی داشت.

این بازیگر ادامه داد: «دریاقلی سورانی» بر خلاف سایر آثار جنگی شخصیت عارف و فیلسوفی نبود و پیشینه منفی هم داشت اما آنچه برایم جذاب بود این است که یک آدم بی‌اعتقاد در انتها متحول شده و با اعتقاد می‌شود.

فرخ‌نژاد ادامه داد: ترسیم این شخصیت در ابتدا برایم دشوار بود اما رفته رفته که به سیر تحولی این شخصیت فکر کردم با کمک «شهرام اسدی» این شخصیت شکل گرفت.

این بازیگر ادامه داد: من در فیلم‌های مختلفی بازی کردم و در حال حاضر سعی می‌‌کنند ما را به سمت کارهای سهل‌الوصول سوق دهند اما باید بگویم به بازی در فیلم سینمایی «شب واقعه» افتخار می‌کنم.

 

* بلوندی: افتخار می‌کنم که سهم کوچکی در «شب واقعه» داشتم

 

به گزارش فارس، در ادامه این نشست «محمود گبرلو» از «عباس بلوندی» در مورد نحوه طراحی صحنه این کار سوال کرد که وی در پاسخ، اظهار داشت: من هم افتخار می‌کنم که جزو کوچکی در این پروژه بودم و سهم کوچکی در خلق این فیلم داشتم.

وی در ادامه افزود: در سفرهایی که با «شهرام اسدی» به آبادان داشتیم به این نتیجه رسیدیم تا لوکیشن نخلستان را بازسازی کنیم. حدود ۱۲۰ ماشین فرسوده را خراب کردیم که این کار با ۷۰ بار تریلی انجام شد تا فرم آن منطقه شکل بگیرد.

 

* اسدی: «شب واقعه» نسبت به نسخه جشنواره ۱۱ دقیقه حذفیات دارد

 

برپایه این گزارش، یکی از حضار از «شهرام اسدی» در مورد حذفیات فیلم نسبت به نسخه جشنواره سوال کرد که وی در پاسخ، بیان داشت: حدود ۱۱ دقیقه فیلم نسبت به نسخه جشنواره کوتاه‌تر شده است.

اسدی ادامه داد: عمده حذفیات فیلم به خاطر برداشت‌های تاریک از شب بود که با امکانات محدود سینمای ایران نمی‌شد این پلان‌ها را در روز گرفت.

 

* مستوفی: به اعتقادات و حساسیت‌های «شهرام اسدی» واقفم

 

بنابراین گزارش، در ادامه این نشست یکی از حضار از «لادن مستوفی» در مورد علت حضور در این فیلم سوال کرد که وی در پاسخ، اظهار داشت: به عنوان بازیگر سعی می‌کنم نقش‌هایی را انتخاب کنم که دوست‌شان داشته باشم.

وی در ادامه افزود: به عنوان بازیگر دوست دارم با افراد مختلفی کار کنم تا از آن‌ها یاد بگیرم و چیزی به دانشم افزوده شود.

مستوفی ادامه داد: به اعتقادات «شهرام اسدی» احترام می‌گذارم و به حساسیت‌های او کاملاً واقفم.

این بازیگر در مورد نقش خود در این فیلم نیز گفت: همین که این زن رجعتی به گذشته را در دل مخاطب زنده کند، من به عنوان بازیگر رسالت خود را انجام داده‌ام.

 

* اسدی: مرد سیاه‌پوش سنگ صبور «دریاقلی سورانی» بود

 

یکی از حضار از «شهرام اسدی» در مورد خلق کاراکتر مرد سیاه‌پوش سوال کرد که وی در پاسخ، توضیح داد: اگر «دریاقلی» تنها بود حرکت و انتقال آن مفهوم زیادی نداشت برای همین بود که کاراکتر مرد سیاه‌پوش را خلق کردیم تا یک سنگ صبور برای «دریاقلی سورانی» باشد ضمناً کنتراست این دو آدم برایم جالب بود.

 

* اسدی: دوست ندارم مخاطب خود را درگیر احساسات کنم

 

در ادامه این نشست یکی از حضار از «شهرام اسدی» در مورد وجود کم احساسات در فیلم سوال کرد که وی در پاسخ، گفت: اصولاً به عنوان کارگردان دوست ندارم مخاطب خودم را درگیر احساسات کنم، چرا که در این صورت احساس می‌کنم کمی در کار غلو صورت گرفته است.

 

 

* اسدی: «حمید فرخ‌نژاد» بهترین گزینه برای نقش «دریاقلی» بود

 

به گزارش فارس، در ادامه این نشست «محمد گبرلو» از «شهرام اسدی» در مورد نحوه انتخاب «حمید فرخ‌نژاد» سوال کرد که وی در پاسخ، گفت: قبل از این که انتخاب بازیگری صورت بگیرد، روزی با او در اتاقم صحبت می‌کردم، پس از اینکه فیلمنامه اولیه به من ارائه شد و سیر تحول شخصیت را دیدم هیچ کسی جز «حمید فرخ‌نژاد» در ذهنم نیامد.

کارگردان «روز واقعه» ادامه داد: او به دلیل اینکه برای آن منطقه بود فرهنگ بومی آن منطقه را با خود داخل فیلم کرد.

اسدی ادامه داد: «حمید فرخ‌نژاد» بهترین انتخاب برای این نقش بود و در طول کار هم با صحبت‌هایی که داشتیم جلوی دوربین با او کار راحتی داشتم.

 

* مستوفی: «فرخ‌نژاد» در «شب واقعه» بهترین نقش خود را ایفا کرد

 

همچنین «لادن مستوفی» نیز در مورد «حمید فرخ‌نژاد» گفت: او در هر نقشی که بازی می‌کند، بازیگر دیگری را نمی‌‌توان برای آن نقش تصور کرد.

مستوفی در ادامه افزود: به نظر من «حمید فرخ‌نژاد» یکی از بهترین و ماندگارترین بازی‌هایش را در «شب واقعه» ارائه داد و من به او تبریک می‌گویم.

این نشست با اهدا لوح تقدیر به مدعوین به اتمام رسید.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها