کد خبر: ۳۷۰۳۸
زمان انتشار: ۱۳:۲۵     ۰۹ بهمن ۱۳۹۰
آمریکا یک کشتی فرسوده دیگر را تحت عنوان پایگاه شناور نیروهای کماندوی خود عازم خلیج فارس می‌کنند که از آن به عنوان "مادر عملیات ویژه" نام برده می‌شود.

به گزارش فارس به نقل از واشنگتن‌پست، پنتاگون قصد دارد یک پایگاه بزرگ شناور خود را به عنوان پایگاهی برای تیم‌های کماندوی آمریکایی به خاورمیانه اعزام کند. این اقدام همزمان با آن صورت می‌پذیرد که تنش‌ها بین واشنگتن و تهران رو به فزونی گذاشته و واشنگتن همچنین با القاعده در یمن و دزدان دریایی در سومالی درگیر است.

بنابراین گزارش، واشنگتن بنا بر درخواست فرماندهی مرکزی نیروهای آمریکایی در خاورمیانه، یک کشتی فرسوده خود را که قصد داشت اوراق کند، به خاورمیانه می‌فرستد تا به عنوان پایگاهی برای کماندوهای آمریکایی مورد استفاده قرار گیرد. در این پایگاه شناور قایق‌های کوچک و همچنین بالگرد می‌تواند نگهداری شود.

کماندوهای آمریکایی اخیرا در عملیاتی در سومالی یک زن آمریکایی و یک مرد دانمارکی را که گروگان گرفته شده بودند، آزاد کردند. در این عملیات کماندوهای آمریکایی با چتر نجات در منطقه عملیاتی فرود آمدند. نیروهای عملیاتی ویژه متشکل از کماندهای آمریکایی یکی از اصلی‌ترین فاکتورهای مورد اتکای دولت باراک اوباما برای ایجاد داشتن نیروی نظامی بهتر و چابک‌تر است.

برخی مستندات مربوط به نیروی دریایی آمریکا ادعا می‌کنند که این کشتی فرسوده که قرار است از این پس پایگاه شناور نیروهای آمریکایی باشد احتمالا به خلیج فارس منتقل خواهد شد، جایی که ایران تهدید کرده است تنگه هرمز را خواهد بست. تنگه هرمز گذرگاه حیاتی عبور دریایی نفت در جهان است.

هرچند محل دقیق قرار گرفتن این پایگاه شناور هنوز روشن نیست اما به نظر می‌رسد ماموریت اصلی آن مقابله با مین باشد چرا که اگر ایران قصد بستن تنگه هرمز را داشته باشد از مین استفاده خواهد کرد.

بر اساس گزارش فوق، ایالات متحده با داشتن یک پایگاه دائمی در بحرین و و یک یا دو ناو هواپیمابر که معمولا در این منطقه حضور دارند، حایز حضوری اساسی در خلیج فارس و آب‌های اطراف آن است.

مدت‌ها بود که نیروهای ویژه آمریکایی به دنبال یک پایگاه شناور بودند و قرار است که این کشتی فرسوده تا زمان ساخت یک پایگاه بهتر، به عنوان پایگاه شناور مشغول به کار شود. از این شناور فرسوده به عنوان "مادر عملیات ویژه" یاد می‌شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها