کد خبر: ۳۷۰۰۹۵
زمان انتشار: ۱۲:۰۱     ۱۸ فروردين ۱۳۹۵
۱۵ هزار همدانی منتظر ابلاغ بخشنامه دولت برای آغاز ثبت نام یارانه‌ها هستند که براساس قانون بودجه ۹۴ قرار بود اردیبهشت ماه سال 94 ثبت نام آغاز شود ولی تاکنون عملیاتی نشده است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرگزاری تسنیم از همدان، با توجه به تکلیف مصرح در بند "د" تبصره 20 قانون بودجه سال 94 کل کشور، دولت موظف است از فروردین ماه سال 1394، امکان ثبت‌نام تمامی افرادی را که موفق به ثبت‌نام در طرح دریافت یارانه نقدی نشده‌اند در فرمانداری‌های شهرستان‌ها فراهم کرده و از ماه بعد از ثبت‌نام، نسبت به پرداخت یارانه آنان اقدام کند.

حال با اتمام سال 94 نیز هنوز این بخشنامه ابلاغ نشده و افراد جامانده از ثبت نام یارانه در بلاتکلیفی هستند که چه زمانی این بخشنامه ابلاغ می‌شود.

15 هزار نفر از مردم همدان هنوز موفق به ثبت نام در سامانه سازمان هدفمندی یارانه‌ها و دریافت یارانه نشده‌اند که موجی از نارضایتی را این موضوع به وجود آورده است.

ماهانه در استان همدان بین 81 تا 85 میلیارد تومان یارانه به مردم پرداخت شده و امسال براساس بند "ح" تبصره 20 قانون بودجه سال 94 کل کشور یارانه هشت هزار نفر از افراد پردرآمد نیز قطع شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: کسانی که برای دریافت یارانه ثبت نام نکرده‌اند جز جامانده‌ها محسوب می‌شوند و تا زمانی که سازمان هدفمندی بخشنامه ثبت‌نام افراد جدید را ابلاغ نکند نمی‌توان به این افراد یارانه پرداخت کرد.

سیدناصر محمودی با اشاره به اینکه قرار بود فروردین ماه سال 94 دستورالعمل ثبت‌نام افراد جدید برای دریافت یارانه ابلاغ و ثبت‌نام از اردیبهشت ماه آغاز شود، تصریح کرد: این موضوع تاکنون عملیاتی نشده و اگر سازمان هدفمندی اعلام کند سریع از طریق رسانه‌ها به مردم اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی تعداد افراد جامانده از ثبت نام یارانه در همدان را بین 14 تا 15 هزار نفر اعلام کرد و گفت: این افراد براساس قانون بودجه سال 93 تکلیفی برای ثبت‌نام داشتند که انجام نداده و موفق به ثبت‌نام نشدند که امروز به عنوان جامانده محسوب می‌شود و تا زمانی که دستورالعمل آن ابلاغ نشود امکان ثبت‌نام وجود ندارد.

محمودی در پاسخ به این سئوال که تکلیف یارانه این افراد در ماه‌هایی که ثبت‌نام نکرده‌ بودند چه می‌شود نیز گفت: افراد جامانده پس از ثبت‌نام یارانه خود را در صورت واجد شرایط بودن دریافت می‌کنند ولی درباره پرداخت یارانه ماه‌های قبل که جامانده بودند اطلاعات دقیقی نداریم.

وی با بیان اینکه هر روز یک برنامه برای استان ابلاغ می‌شود و این به یکی از گرفتاری‌ها تبدیل شده است، تاکید کرد: تاکنون از سوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها بخشنامه‌ای برای ثبت‌نام جدید ابلاغ نشده است.به گزارش پایگاه 598 به نقل از
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها