کد خبر: ۳۶۹۵۹
زمان انتشار: ۰۲:۲۹     ۰۹ بهمن ۱۳۹۰
تفاهمنامه خواهر خواندگی هرمزگان با بندر مرسین ترکیه و پیشنهاد راه‌اندازی اتاق بازرگانی بندرعباس و بندر مرسین در دیدار استاندار هرمزگان با استاندار ایالت مرسین منعقد و پیشنهاد داده شد.

فارس، استاندار هرمزگان عصر امروز با بیان اینکه ارتباط دیرینه‌ای بین دو کشور ایران و ترکیه در طول تاریخ برقرار بوده است، گفت: در این مقطع نیز عزم جدی دو کشور بر افزایش برقراری ارتباطات است.

ابراهیم عزیزی با بیان اینکه مناسبات اقتصادی و تجاری دو کشور سیر سعودی خوبی را در سال‌های اخیر داشته است، ادامه داد: مبادلات تجاری این کشور در سال 2012 بالغ بر 16 میلیارد دلار پیش‌بینی شده است.

وی همچنین با اشاره به ویژگی‌های هرمزگان و ایالت مرسین در ترکیه به ظرفیت‌های گردشگری، حمل و نقلی، تجاری و اقتصادی هرمزگان اشاره و افزود: در حوزه صنعت و معدن 790 واحد صنعتی و معدنی در هرمزگان فعالند.

عزیزی افزود: تمام ویژگی‌های هرمزگان می‌تواند فرصت مناسبی برای افزایش تبادلات بین دو کشور باشد و در هرمزگان آمادگی خود را برای این امر اعلام می‌کنیم.

استاندار هرمزگان اضافه کرد: همچنین مبادی خروجی هرمزگان می‌تواند ظرفیت مناسبی برای صادرات اجناس ترکی به کشورهایی همانند هند باشد.

وی افزود: اتاق‌های بازرگانی، صنایع و تجارت و صنعت استان این آمادگی را برای آغاز ارتباطات مشترک دارد و در این راستا فکر می‌کنیم که راه‌اندازی اتاق بازرگانی در دو استان مذکور برای آغاز ارتباطات تجاری بین هرمزگان و مرسین موثر واقع شود.

عزیزی بیان کرد: با توجه به اصل 44 قانون اساسی می‌توان بسیاری از سرمایه‌گذاری ها را در هرمزگان توسط بخش خصوصی انجام داد.

وی گفت: همچنین پیشنهاد برگزاری هفته‌های فرهنگی دو استان را در کشورهای ترکیه و ایران ارائه می‌دهیم.

استاندار هرمزگان افزود: مسئولان ایالت مرسین را برای بازدید از فرصت‌های هرمزگان و بهره‌گیری متقابل از فرصت‌های این استان دعوت کرده‌ایم.

وی اظهار امیدواری کرد با فرصت پیش آمده تفاهمنامه‌های خوبی بین دو استان منعقد شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها