وی افزود: مشترکان تلفن همراه هر کدام از اپراتورها باید کد ملی و شماره تلفن همراه خود را در این سامانه وارد کنند. پس از ثبت اطلاعات درخواستی در سامانه، پیامکی برای مشترکان ارسال میشود که تعداد سیمکارتهای ثبت شده با کد ملی متقاضی در هر اپراتور تلفن همراه در این پیامک درج شده است.
قائممقام رگولاتوری درباره نحوه تعیین وضعیت سیمکارتهائی که ممکن است بدون اطلاع مشترک به نام وی ثبت شده باشد، اظهار کرد: این دسته از مشترکان برای پیگیری وضعیت سیمکارتهای ثبت شده به نام آنان باید به دفاتر امور مشترکان اپراتور مورد نظر مراجعه کرده و تقاضای رسیدگی را تسلیم کنند؛ بدیهی است در صورت ثبتنام سیمکارت بدون درخواست متقاضی نسبت به غیر فعال کردن آن اقدام خواهد شد.
در این سامانه کلیه مشترکان چهار اپراتور کشوری همراه که حداقل یک سیمکارت به نام خود در یک اپراتور داشته و کد ملیشان نیز در بانک اطلاعاتی اپراتور تامین کننده سیمکارت به صورت صحیح ثبت شده است، میتوانند با علامت زدن دو چک باکس، از تعداد خطوطی که به نامشان در هریک از اپراتورهای مذکور ثبت شده، مطلع شوند.