کد خبر: ۳۶۹۲۰
زمان انتشار: ۱۹:۴۴     ۰۸ بهمن ۱۳۹۰
تقابل سرخابی های فوتبال ایران در بازی رفت با برتری تیم اوج گرفته تراکتورسازی همراه بود و پیروزی 3 – 2 این تیم، کام فوتبالدوستان تبریزی را تا هفته های بعد نیز شیرین نگه داشت.

در رویارویی هشتم هدایتگران فنی، سه امتیاز نصیب قلعه نویی شد تا با تراکتورسازی لذت غلبه بر استقلال مظلومی را بچشد. قلعه نویی که پیشتر نیز در محدوده فوتبال امیری خود را ثابت کرده و توانسته بود بعنوان مربی قهرمان لقب بگیرد، فاتح دیدار رفت شد تا مظلومی را که عنوان مربی امتیاز را یدک می کشید، در تهران تسلیم نماید.

حساسیت های حاکم بر جایگاه دو تیم در صدر جدول رده بندی از یک طرف و پیشینه سرمربیان تیم ها در نتایج حاصله از مصاف های رو در رو در نیمکت هدایت تیم های مختلف از سوی دیگر، اهمیت دوئل نهم قلعه نویی و مظلومی را دوچندان کرده است.

نگاهی به دوئل های این دو مربی نشان می دهد که از حاصل 8 تقابل، 3 برد با قلعه نویی و 2 برد با مظلومی بوده است. از این رو برتری آماری نیز از آن هدایتگر فنی تراکتورسازی است؛ بویژه آنکه آمار ثبت شده حکایت از قوت گلزنی تیم های تحت رهبری قلعه نویی با 14 گل زده در برابر 11 گل زده تیم های مظلومی دارد.

اما تراکتورسازی که برخلاف دور رفت، در نیمه دوم رقابت ها شیفته کسب امتیازات لازم برای " آقایی " در فوتبال ایران شده است، با جذب مردان مکمل و رو کردن چهره جدیدی بنام فرزاد حاتمی به تیمی کامل و در استانداردهای قهرمانی تبدیل شده و چهارگانه موفقیت های پیاپی آنان در هفته های اخیر، این تیم را به عنوان قدرت جدید لیگ برتر مطرح کرده است.

ظرفیت و پتانسیل اصلی تراکتورسازی را می توان از پایگاه مردمی آن یعنی تماشاگران پرشور و با حرارتش ارزیابی کرد که حمایت و پشتیبانی آنان به واقع حکم " کلید پیروزی " های تراکتورسازی را ایفا می کند و با ندای حامیان و صاحبان اصلی تراکتورسازی، امکان کنترل و تسلط بر نبض بازی در داخل مستطیل سبز برای مردان این تیم سهل و آسانتر می شود.

استقلال بر عکس تراکتورسازی در نیمه دوم بازی ها، برای تصاحب امتیازات دست و دل‌باز شده و اینک سایه تراکتورسازی را در یک قدمی خود کاملا احساس می کند. مضاف بر اینکه فرهاد مجیدی را که حلال مشکلات آبی های پایتخت بود را نیز در مصاف برگشت با تراکتورسازی ندارد.

مجیدی همانند مجتبی جباری، احسان حاج صفی و فرزاد آشوبی مربع مهندسان مستطیل سبز را تشکیل می دادند که جدایی سرگروه آبی پوشان، شرایط را به نفع تیم محبوب آذری های ایران سنگین تر کرده است.

در پیکار رفت 5 بار دروازه ها فتح شد که بار تهاجمی سرخابی ها را یادآوری می نمود؛ همانطوری که استقلال و تراکتورسازی هم اکنون با 35 و 41 گل زده جزو بهترین خطوط حمله لیگ برتر محسوب می شوند. بنابراین بیلان دو تیم در قدرت گلزنی، موید تفکر و نگاه با برنامه و هجومی برای خلق پیروزی پرگل بوده و چهره شدن مجتبی جباری در جدول گلزنان با 8 گل و تعقیب شانه به شانه وی توسط محسن حسینی از تراکتورسازی با 7 گل و آرش برهانی و رودریگو توزی با 6 گل حکایت از عیار فنی بالای گلزنان سرخابی دارد. البته باید به این جمع سیاوش اکبرپور را نیز اضافه کرد که با 5 گل همچنان در راه گلزنی موفق و خبرساز است.

قلعه نویی برای آنکه شایستگی خود را بر همکار استقلالی اش دیکته کند، بدنبال تکرار موفقیت پیکار رفت است تا علاوه بر صدرنشینی تراکتورسازی، رقیب نام آشنا را در راه کسب جام قهرمانی ناکام نماید.

تراکتورسازی با بهره گیری از انرژی هوادارانش و نیز دستیابی به هارمونی و آهنگ مطلوب تیمی، خیز خود را برای حضور در آسیا، بعنوان نماینده اول فوتبال ایران برداشته است و یقینا تیمی حتی با مشخصه های استقلال مظلومی نیز قادر به ممانعت از پیشرفت مستمر تراکتورسازی در مسیر پیروزی نیست.

تاکتیک دو تیم برای مصاف برگشت استقلال و تراکتورسازی هرچه باشد و ترتیب چینش بازیکنان در داخل زمین مسابقه به هر نحو که باشد، می توان پیش بینی کرد که رسیدن به پیروزی و کسب 3 امتیاز هدف اول دو تیم است. با این حال محتمل خواهد بود که حضور هفتاد هزارنفری تماشاگران و دوستداران تراکتورسازی، یکبار دیگر برگ برنده این تیم در لیگ یازدهم باشد.

ترکیب 11 بازیکن اول استقلال تقریبا قابل پیش بینی است و شناخت قلعه نویی از ضعف و توانایی های تک تک نفرات آبی های تهران یک پوئن مثبت برای سرمربی تراکتورسازی بشمار می آید، اما تراکتورسازی گلچینی از بهترین مردان پا به توپ را با قدرت انعطاف تاکتیکی در جمع خود دارد که حتی مدافعش (محسن حسینی) نیز در کارهای هجومی مشارکت موفقی داشته است. 

به هر حال در مجموع می توان از هنرنمایی سید مهدی رحمتی و محسن فروزان در محافظت از دروازه ها، میدان‌داری مجتبی جباری، کیانوش رحمتی، رودریگوتوزی، فلاویو لوپز و فرزاد آشوبی در میانه زمین، ایجاد دژ دفاعی توسط امیرحسین صادقی، مرتضی اسدی، محسن حسینی، حنیف عمران زاده و پژمان منتظری و نقش آفرینی محمد ابراهیمی، فرزاد حاتمی، سیاوش اکبرپور، آرش برهانی، میلاد میداودی و اسماعیل شریفات در خط حمله بعنوان فصل مشترک صحنه های قابل پیش بینی دیدار برگشت تراکتورسازی و استقلال یاد کرد.

البته در این میان نباید از نفوذهای خطرآفرین احسان حاج صفی، فردین عابدینی، خسرو حیدری و میثم حسینی غافل ماند. چه بسا ارسال های بازیکنان کناری، احکام گلزنی گلزنان سرخابی را صادر کند.

و مخلص کلام اینکه، فوتبال تبریز خود را مهیای میزبانی از استقلال می کند تا با تراکتورسازی، تاج قهرمانی و صدرنشینی را تصاحب و یکه تازی خود را در فوتبال باشگاهی ایران به شایستگی اعلام و ابراز نماید.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها