کد خبر: ۳۶۹۰۲۴
زمان انتشار: ۱۵:۴۲     ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
مربی تیم تراکتورسازی می‌گوید که حرف زدن در مورد اتفاقات جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان چیزی را حل نمی‌کند.
 به گزارش پایگاه 598، رحمان رضایی که یکی از باسابقه‌ترین مربیان حال حاضر لیگ برتر ایران محسوب می‌شود، سابقه زیادی در پوشیدن پیراهن تیم ملی کشورمان دارد و به همراه این تیم، حضور در جام جهانی 2006 آلمان را نیز تجربه کرده است.

وی همچنین به همراه تیم ملی موفق به کسب مقام سومی رقابت‌های جام ملت‌های آسیا 2004 ژاپن شده و پس از حذف این تیم از گردونه مسابقات جام ملت‌های آسیای 2007 مقابل تیم کره جنوبی، به‌صورت رسمی از فوتبال ملی خداحافظی کرده است.

رضایی علاوه بر حضوری درخشان در تیم ملی، یکی از معدود بازیکنان ایرانی محسوب می‌شود که توانسته است سال‌های سال در یک کشور اروپایی دوام آورده و در سطح اول فوتبال این کشور بازی کند.او که سابقه بازی در تیم‌های پروجا، مسینا و لیورنو ایتالیا را در کارنامه خود دارد، امسال به‌عنوان دستیار امیر قلعه‌نویی در تیم تراکتورسازی فعالیت می‌کند.

به مناسبت فرا رسیدن عید نوروز، در حالی برای یک گفت‌وگوی نوروزی به سراغ این ملی‌پوش سابق تیم ملی فوتبال ایران و مربی حال حاضر تیم تراکتورسازی می‌رویم که شوخی‌های جالب او در حین مصاحبه، از نکات جالب‌توجه این گفت‌وگو  است.مربی تیم تراکتورسازی از دستگاه ضبط صدای خبرنگار تسنیم، به‌عنوان یک بمب دستی یاد کرده و احتمال می‌دهد که برخی‌ها می‌خواهند او را ترور کنند!

رحمان رضایی که گویا علاقه چندانی به صحبت در مورد اوایل فوتبالش ندارد، در گفت‌وگوی ویژه نوروزی با تسنیم، درباره اختلافات موجود در تیم ملی 2006، تفاوت‌های فراوان فوتبال ایران و ایتالیا، دلایل به حاشیه کشیده شدن بسیاری از بازیکنان امروزی و حضورش در کنار امیر قلعه‌نویی به‌عنوان بازیکن و دستیار، صحبت‌های جالبی را مطرح کرده است که در ادامه می‌خوانید:


تسنیم:داستان فوتبالیست شدن شما به تست دادنتان در تیم شموشک نوشهر و ناصر خان ابراهیمی مربوط می‌شود؛ این موضوع صحت دارد؟

همه سؤالاتتان در این مورد است؟ این‌ مسائل را رها کنید.در مورد عید نوروز و حال و هوای این روزها صحبت کنید.

تسنیم: پس از روند ورودتان به تیم ملی برایمان بگویید.

زنده‌یاد ناصر حجازی به میروسلاو بلاژویچ سفارش کرده بود که بازی‌هایم زیر نظر بگیرد و ایشان هم به‌محض اینکه چند بازی مرا دید، خیلی سریع به تیم ملی دعوتم کرد.

تسنیم:چه شد که به فوتبال ایتالیا و تیم پروجا ترانسفر شدید؟

در اولین بازی رسمی تیم ملی ایران در استادیوم آزادی مقابل تیم ملی عربستان یک سری از مسئولان و مدیران باشگاه پروجا ایتالیا برای تماشای این دیدار به استادیوم آمده بودند که در آنجا هم بازی مرا دیدند و خوششان آمد که یکی دو روز بعد نیز با این تیم قرارداد بستم و به‌این‌ترتیب راهی تیم پروجا ایتالیا شدم.

تسنیم:زمانی که در فوتبال ایتالیا حضور داشتید، بحثی در رسانه‌های ایران مطرح شد مبنی بر اینکه شما در ایتالیا ازدواج کرده‌اید و تابعیت این کشور را هم گرفته‌اید؛ این موضوع صحت داشت؟

من هم در ایتالیا و هم در ایران ازدواج‌کرده‌ام اما اینکه من می‌خواستم تابعیت کشور ایتالیا را بگیرم در حد شایعه است و به‌هیچ‌عنوان صحت ندارد.

تسنیم:باز هم به موضوع تیم ملی برگردیم؛ چرا تیم ما در جام جهانی 2006 آلمان نتیجه نگرفت؟

آن تیم، تیم متحد و یکدستی نبود و ازلحاظ تیمی فاکتورهای یک تیم خوب را نداشت اما ازلحاظ فنی تیم برانکو ایوانکویچ در شرایط فوق‌العاده به سر می‌برد و از وجود بازیکنان بسیار خوب و بزرگی برخوردار بود.

تسنیم:به موضوع عدم اتحاد و همدلی در تیم ملی اشاره کردید؛ آیا واقعاً ادعای علی دایی درباره اینکه «بازیکنان در چشم‌های من نگاه می‌کردند و به من پاس نمی‌دادند»، درست بود؟

من نمی‌خواهم درباره کسی صحبت کردم و کاری به صحبت‌های آقای x و y ندارم اما فقط همین را بدانید، که تیم ملی که به جام جهانی 2006 رفت، واقعاً یک تیم نبود.

در هر صورت زمان زیادی از آن دوران و اتفاقات گذشته است و من نمی‌خواهم دوباره به آنان بپردازم و فکر می‌کنم که اگر به دنبال حاشیه نرویم، بهتر است.

تسنیم:یک سال بعد و در جام ملت‌های 2007 نیز تیم ما باز هم نتوانست نتیجه بگیرد و حسرت قهرمانی در جام ملت‌ها را بر دلمان گذاشت.

در این مسابقات هم تیم ما از آن آشفتگی جام جهانی 2006 خارج نشده بود که تیم را به امیر قلعه‌نویی سپردند.قلعه‌نویی فرصت چندانی برای کار کردن با آن تیم را نداشت و به عقیده من اگر به وی فرصت بیشتری می‌دادند، او خیلی بهتر می‌توانست بر روی آن تیم کار بکند.

بلافاصله پس از حذف ما از رقابت‌های جام ملت‌های آسیا و برگشت تیم به ایران، به دلیل اینکه اوضاع تیم ملی اصلاً خوب نبود، امیر قلعه‌نویی را خیلی زود از سمت خود برکنار کردند و اجازه کار کردن را به وی ندادند.

تسنیم:شما سال‌ها در کشور ایتالیا حضور داشتید؛فکر می‌کنید فرق فوتبال ایران و ایتالیا چیست؟

همیشه 2 چیزی را با یکدیگر مقایسه می‌کنند که حداقل یک سنخیت نسبتی را با یکدیگر داشته باشد.الآن کدام‌یک از فاکتورهای فوتبال ایران و ایتالیا را مقایسه کنیم؟ نحوه برگزاری لیگ آن‌ها،نظم و انضباطی که دارند و حتی داوری‌هایی که بر بازی‌های انجام می‌شود اصلاً با فوتبال ما قابل قیاس نیست.

فوتبال ایران و ایتالیا تفاوت فراوانی با یکدیگر دارند و فکر می‌کنم مقایسه این 2 با یکدیگر، قیاس مع‌الفارق است.

تسنیم:فکر می‌کنید بازیکنان امروزی چرا خیلی زود دچار حواشی می‌شوند؟

دنیای ارتباطات به گونه شده است که با توجه به وجود مجله‌ها و روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های مختلف، شما وقتی صبح از خواب بیدار می‌شوید، اخبار فوتبال همه جای دنیا در دسترستان قرار دارد که این موضوع قبلاً به این شکل نبود.

آن زمان‌ها کلاً حاشیه فوتبال کم بود اما الآن حاشیه‌ها بیشتر شده است و خبرها خیلی زود، اما به شکلی ضدونقیض مخابره شوند که باعث می‌شود یک سری مشاجرات و مناظرات بیش‌ازحد، در فوتبال شکل بگیرد.

این روزها خبرهای کاذبی که دائماً در حال جابه‌جا شدن هستند، باعث مخشوش شدن افکار بازیکنان می‌شوند و همین موضوع نیز درنهایت بازیکنان را به حواشی مختلف می‏کشاند.

تسنیم:برسیم به بحث تراکتورسازی؛ چه شد که به تراکتورسازی آمده و دستیار امیر قلعه‌نویی شدید؟

تراکتورسازی یک باشگاه خوب و بزرگ است که شرایط کار کردن در این باشگاه می‌تواند خیلی خوب باشد.البته کار کردن در این تیم سختی‌های خاص خودش را دارد و هوادارانش دوست دارند که این تیم به هر نحوی شده نتیجه بگیرد که این موضوع کار را هم برای ما و هم برای بازیکنان سخت می‌کند.

خوشبختانه بازیکنان خوبی که تراکتورسازی دارد و حضور امیر قلعه‌نویی در رأس کادر فنی این تیم که از تجربه بسیار زیادی برخوردار بوده و سابقه کار کردن در مسابقات مختلف ملی و باشگاهی را دارد، می‌تواند برای من تجربه خوبی باشد.سعی می‌کنم در این چند وقتی که همراه امیر قلعه‌نویی هستم، از تجربیات او نهایت استفاده را ببرم.

تسنیم:شما هم به‌عنوان بازیکن و هم به‌عنوان دستیار کنار امیر قلعه‌نویی کارکرده‌اید؛ این موضوع را که برخی از بازیکنان می‌گویند «او پس از باخت رفتار خوبی با بازیکنان ندارد» تائید می‌کنید؟

نه، اصلاً این‌طور نیست.مشکل ما این روزها این است که ما طبق دانسته‌های خود، افراد مختلف را قضاوت می‌کنیم و کاری به اینکه واقعاً این موضوع درست است یا خیر، نداریم.

به نظر من دراین‌باره بزرگ‌نمایی شده است و من در مدتی که هم به‌عنوان بازیکن و هم به‌عنوان دستیار در کنار وی حضور داشتم، چنین چیزی را ندیده‌ام.

تسنیم:به نظرتان او چه مشکلاتی با افرادی مثل جواد نکونام و سید مهدی رحمتی دارد؟

از اختلافی که بین آنان وجود دارد خبری ندارم و این موضوع به خود امیر خان مربوط می‌شود.

تسنیم:عملکرد تیم تراکتورسازی تا به اینجای کار را چطور ارزیابی می‌کنید؟

تیم ما تا به اینجای کار عملکرد خوبی داشته و حتی می‌توانست بهتر از این‌ها هم نتیجه بگیرد اما یک سری مسائل که بیرون از تیم وجود دارد، کار را برای ما سخت کرده است.

اگر همه‌چیز برای ما محیا بود و ما می‌توانستیم به اردوی ترکیه برویم، الآن با 2، 3 امتیاز اختلاف صدرنشین رقابت‌های لیگ برتر می‌شدیم اما افسوس که نمی‌شود آن اتفاقات را با حرف زدن جبران کرد.در هر حال فکر می‌کنم به دلیل اینکه ما این تیم را در نیم‌فصل تحویل گرفته‌ایم، عملکرد قابل قبولی داشته و به نتایج خوبی دست‌یافته‌ایم.

تسنیم:پیش از اینکه به تبریز بیایید چه ذهنیتی در مورد مردم این شهر داشتید؟

حمایت آنان از تیم تراکتورسازی شهرتی جهانی دارد که این موضوع نشان می‌دهد که آنان تا چه اندازه به فوتبال و تیم تراکتورسازی اهمیت می‌دهند.آنان بدون توجه به تعطیل یا غیر تعطیل بودن روز برگزاری دیدارهای تراکتورسازی و در هر شرایط آب و هوایی، تیم تراکتورسازی را تنها نمی‌گذارند که امیدوارم این حمایت آنان ادامه‌دار باشد تا این تیم بتواند دوباره به جایگاه واقعی خود برگردد.

تسنیم:برای گردش کدام‌یک از گردشگاه‌های این شهر را انتخاب می‌کنید؟

در مدت 3، 4 ماهی که در تبریز حضور داشتیم، شاید کمتر از 10 بار توانسته‌ایم برای گردش از خانه بیرون برویم که آن هم بیشتر مربوط به غذا خوردن و خرید کردن می‌شود.

تسنیم:برسیم به بحث عید نوروز؛ سال 94 برایتان چطور گذشت؟

خوشبختانه امسال با حضور در تیم تراکتورسازی و نتایج خوبی که با این تیم گرفتم، روزهای خوبی را سپری می‌کنم و درمجموع می‌توانم از سال 94، به‌عنوان یک سال خیلی خوب یاد کنم.

تسنیم:بهترین و بدترین خبری که در این سال شنیدید، چه بود؟

من آدمی هستم که نه با خبر خوب زیاد خوشحال و نه با خبر بد زیادی ناراحت می‌شوم اما امسال اکثر خبرهایی که شنیدم، خبرهای خوب بودند و خدا را شکر امسال خبر آن‌چنان بدی که قابل‌ذکر باشد، نشنیدم.

تسنیم:بهترین اتفاقی که در سال 94 برایتان رخ داد چیست؟

پیروزی شیرین 4 بر صفر تراکتورسازی مقابل الجزیره امارات برایم خیلی خوشایند بود.دیدار ما مقابل الجزیره امارات یک دیدار ملی محسوب می‌شد که نه تنها هواداران تیم تراکتورسازی، بلکه همه مردم ایران از پیروزی ما خوشحال شدند.خوشحالی هواداران تیم تراکتورسازی برای من ارزش زیادی دارد، چون آنان همیشه از روحیه شادابی برخوردار هستند که با پیروزی‌های تیم تراکتورسازی، آن حالت خونگرمی‌شان بیشتر گل می‌کند.

تسنیم:بامزه‌ترین و بی‌مزه‌ترین بازیکن تیمتان چه کسانی هستند؟

همه بچه‌های ما خوب و بامزه هستند و من تا به این لحظه در بین آنان بازیکن بی‌مزه ندیده‌ام.

تسنیم:بهترین عیدی که گرفتید از چه کسی بوده است؟

چندین و چند سال است که من اصلاً در عید نوروز با خانواده خود نیستم و همیشه در اردوهای مختلف حضور داشتم اما همیشه بهترین عیدی‌ها را از همسرم می‌گیرم.

تسنیم:به کسی هم عیدی می‌دهید؟

بله، هرسال به خواهرزاده‌ها و برادرزاده‌هایم که تعدادشان کم هم نیست، عیدی می‌دهم.

تسنیم:چه اهدافی برای سال 95 دارید؟

امیدوارم که تیم تراکتورسازی بتواند در لیگ قهرمانان آسیا از گروه خود صعود کرده و در مرحله حذفی نیز موفق باشد.

موفقیت تیم تراکتورسازی در لیگ برتر و جام باشگاه‌های آسیا می‌تواند هدف اصلی کل مجموعه تراکتورسازی برای سال آینده باشد.همه بازیکنان، کادر فنی و مدریت باشگاه تمرکز خود را بر روی موفقیت تراکتورسازی گذاشته‌اند تا این تیم بتواند در لیگ برتر جزو 3 تیم نخست جدول رده‌بندی باشد و سهمیه آسیا بگیرد.

تسنیم:کدام سین هفت‌سین را بیشتر دوست دارید؟

تابه‌حال به این موضوع فکر نکردم اما همه آن را به یک چشم می‌بینم.

تسنیم:زمان تحویل سال یاد چه موضوعی می‌افتید؟

همیشه سعی می‌کنم در این زمان با استناد به دعای زمان تحویل سال، در قلب و روح خود یک دگرگونی به وجود بیاورم.

تسنیم:یک خاطره از نوروز برایمان می‌گویید.

بیشتر خاطرات ما زمان تحویل سال، به حضور در اردوهای مختلف مربوط می‌شود که اکثر اوقات از خانواده خود دور هستیم.

تسنیم:به مردم ایران زمین یک پیام نوروزی بدهید.

ضمن تبریک سال جدید، برای همه ایرانی‌هایی که در هر جای دنیا هستند آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم که بتوانند در کنار خانواده خود، روزهای خوبی را سپری بکنند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها