کد خبر: ۳۶۸۹۶۶
زمان انتشار: ۱۵:۰۴     ۰۷ فروردين ۱۳۹۵
کپی‌برداری از آثار و برنامه‌های تلویزیونی سایر کشورها چند سالی است که در آثار ایرانی مشاهده می‌شود؛ کاری که نشان از عدم خلاقیت تهیه‌کنندگان و دست اندرکاران تولید آثار سینمایی و تلویزیونی دارد.
 به گزارش پایگاه 598، کپی برداری از آثار و برنامه های تلویزیونی سایر کشورها چند سالی است که در آثار ایرانی مشاهده می شود؛ کاری که نشان از عدم خلاقیت تهیه کنندگان و دست اندرکاران تولید آثار سینمایی و تلویزیونی دارد؛ مهران مدیری با «دورهمی» جدیدترین کپی برداری سال 95 را به نام خود ثبت کرد.

"دورهمی" عنوان برنامه‌ای است که همزمان با نوروز 95 روی آنتن شبکه نسیم رفت؛ مهران مدیری اجرای این برنامه را برعهده دارد و در هر قسمت تعدادی از تماشاگران بازی بازیگران را تماشا می کنند.

این برنامه با اینکه ساختاری متفاوت از سایر برنامه های تلویزیونی دارد؛ ولی کپی جز به جز از یک برنامه گفتگومحور هندی به نام Comedy night with kapil است؛ به گونه ای که طراحی دکورها، نورپردازی، شیوه روایی و حتی شخصیت ها و نوع مهمان ها هم از این برنامه هندی کپی برداری شده است.

مهران مدیری تمام جز به جز برنامه اش را از Comedy night with kapil تقلید کرده است تا جایی که می توان گفت «دورهمی» نسخه فارسی این برنامه هندی به شمار می رود.

مهران مدیری در گذشته هم ثابت کرد که به کپی برداری از سریال ها و آثار خارجی تمایل دارد؛ چرا که «مرد هزار چهره» و حتی «مرد دو هزار چهره» از فیلم «اگه می تونی منو بگیر» (cath me if you can) ساخته شده در سال 2002 کپی برداری شده است.

داستان فیلم «اگه می تونی منو بگیر» به فرانک آبیگنل جونیور (با بازی دی‌کاپریو) می‌پردازد که قبل از ۱۹ سالگی‌اش موفق شد میلیون‌ها دلار چک را جعل کند و خود را خلبان هواپیمایی پن ای ام آمریکا، دکتری در جرجیا و وکیلی در لوئیزیانا جا بزند. کارل هنراتی (با بازی تام هنکس) مامور اف بی آی همواره در پی به دام انداختن فرانک است و همیشه هم از او عقب می‌ماند.

حال باید منتظر ماند تا دید آیا مهران مدیری که با سریال هایی چون «پاورچین»، «نقطه چین»، «جایزه بزرگ» و «شب های برره» توانسته بود جایگاهی را در بین مردم پیدا کند، می خواهد با تقلید از سریال ها و برنامه های خارجی این جایگاه را از دست بدهد یا دوباره به خلاقیت و ابتکار روزهای اوج خود بر می گردد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
علی
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۰۵ - ۰۹ فروردين ۱۳۹۵
۰
۰
تقلید اگر در جهت درستی اجرا شود چه اشکالی دارد مخصوصا اینکه برنامه انتقادی است و بسیاری از معضلات جامعه را به نقد میکشد و مورد حمله قرار میدهد و باید اینگونه برنامه ها هر روز بیشتر شود تا در جهت اصلاج جامعه از انها بهره گرفته شود و مدیری در این جهت کارایی خوبی دارد .
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها