کد خبر: ۳۶۸۳۱۹
زمان انتشار: ۰۸:۳۲     ۲۶ اسفند ۱۳۹۴
هماهنگ‌کننده کل ائتلاف جوانان شیعه مصر در گفت‌وگو با فارس:
هماهنگ‌کننده کل ائتلاف جوانان شیعه مصر با تاکید بر اینکه خصومت عربستان با حزب‌الله در راستای خدمت به منافع رژیم صهیونیستی است، گفت: ترکیه که اخیراً هدف انفجارهای تروریستی قرار گرفته بزرگ‌ترین بازنده جنگ سوریه محسوب می‌شود.

به گزارش پایگاه 598، «حیدر قندیل» هماهنگ کننده کل ائتلاف جوانان شیعه مصر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در قاهره خصومت عربستان با حزب الله را در راستای خدمت به رژیم صهیونستی و شعله‌ور کردن جنگ مذهبی در منطقه دانست.

وی با تاکید بر اینکه مصری‌ها تروریستی خواندن حزب الله را رد می‌کنند، گفت: آنهایی که حزب الله را تروریستی می‌خوانند خود تروریست‌هایی هستند که امت عربی را نابود کردند .

قندیل گفت: آیا عربستان کمک‌های خود به داعش و جبهه النصره را فراموش کرده یا حمایت خود از رژیم صهیونیستی در سال 2006 را به یاد نمی‌آورد.

هماهنگ کننده ائتلاف جوانان شیعه مصر افزود: آیا عربستان حمایت‌های خود از عملیات‌های انتحاری در سوریه و عراق و کشتار دانشمندان ایران یا کشتار حجاج خانه خدا را فراموش کرده است.

وی تاکید کرد: عربستان آخرین نفری است که از تروریسم سخن می‌گوید، چون این رژیم خود با پول نفت تروریسم را در خدمت به دشمنان بشریت خلق کرد.

حیدر گفت: حزب الله و ارتش سوریه مدافع شرافت عربی هستند در حالی که عربستان از رژیم صهیونیستی دفاع می‌کند و آنهایی که حزب الله را تروریستی می‌خوانند برای همیشه مانع ننگ امت عربی هستند و سابقه خود را خراب کرده‌اند. چون در راستای منافع اسرائیل حامی تروریسم و دشمن مبارزان آن هستند.

وی با تاکید بر اینکه عربستان در راستای منافع اسرائیل حامی تروریسم و دشمن مبارزان آن است، گفت: بنابراین آنچه که ارتش سوریه و مقاومت انجام داد پیروزی حق بر دشمنان امت عربی و اسلامی است.

هماهنگ کننده ائتلاف جوانان شیعه مصر تاکید کرد: علت خصومت عربستان با حزب الله این است که این جنبش تنها کسی بوده که اسرائیل را شکست داده و جنبش مقاومت کارآمد و مقتدری در منطقه است  و این تاثیر منفی بر نقشه‌های اسرائیل و موجودیت آن خواهد گذاشت به گونه‌ای که با کمک آل سعود به اسرائیل تاج و تخت بسیاری از رژیم‌های عربی مصون خواهد ماند.

حیدر گفت: حزب الله مخالف سرسپردگی ملت‌ها به استکبار جهانی است و قاطعانه با طوفان تکفیری‌ها در منطقه مقابله می‌کند، اما رژیم آل سعود که از لحاظ فکری و مالی با تکفیری‌ها ارتباط دارد شکست آنها را خطری شدید برای موجودیت خود و رژیم صهیونیستی می‌بیند.

هماهنگ کننده ائتلاف جوانان شیعه مصر گفت: اسرائیل که خود را قادر به ضربه زدن به توانمندی موشکی ایران نمی‌بیند از مزدوران خود خواسته با تفرقه افکنی بین شیعه و سنی در بین امت اسلامی آتش جنگ مذهبی را شعله‌ور کند تا بدین طریق بیش‌ترین زیان ممکن را به ایران و محور مقاومت وارد کند.
وی درباره توطئه‌ها علیه سوریه تاکید کرد: دشمنان سوریه بازنده جنگ سوریه هستند و «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور ترکیه در راس فهرست بازندگان بحران سوریه جای دارد، چون نه تنها نتوانست بشار اسد را سرنگون کند بلکه روابط خود را با بیش‌تر کشورهای همسایه تخریب کرد.

حیدر گفت: امروز نام ترکیه با تروریسم، داعش، القاعده و تکفیری‌ها گره خورده و این رژیم هرج و مرجی را که در سوریه کاشت امروز در ترکیه برداشت می‌کند و انفجارهای انتحاری و ترورها شهرهای ترکیه را هدف گرفته است، کما اینکه مناطق کرد نشین ترکیه نیز بار دیگر قیام کرده‌اند .

وی افزود: امروز روابط ترکیه با آمریکا در مقام متحد بزرگ‌تر نیز متشنج شده و روابط آن با روسیه نیز به بن بست کشیده و بزرگ‌ترین ضربه را به اقتصاد ترکیه در زمینه گردشگری زده است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها