کد خبر: ۳۶۸۲۷۷
زمان انتشار: ۱۰:۱۶     ۲۶ اسفند ۱۳۹۴
پیشنهاد ۵۹۸ برای ایرانگردی در تعطیلات نوروزی(۱):
با فرارسیدن تعطیلات نوروز بسیاری از مردم در حال برنامه ریزی برای سفرهای نوروزی خود هستند. چندی پیش به دنبال تنش های سیاسی بین ایران و کشورهای ترکیه و امارات و عربستان کمپینی در فضای مجازی به منظور تحریم سفر به کشورهای حامی داعش مانند ترکیه و امارات شکل گرفت و این کمپین مردم را به ایرانگردی تشویق نمود. به همین منظور پایگاه 598 اقدام به معرفی برخی از شهر های دیدنی ایران که کمتر مورد توجه قرار گرفته اند جهت سفرهای نوروزی می نماید.
به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه 598، با فرارسیدن تعطیلات نوروز بسیاری از مردم در حال برنامه ریزی برای سفرهای نوروزی خود هستند. چندی پیش به دنبال تنش های سیاسی بین ایران و کشورهای ترکیه و امارات و عربستان کمپینی در فضای مجازی به منظور تحریم سفر به کشورهای حامی داعش مانند ترکیه و امارات  شکل گرفت و این کمپین مردم را به ایرانگردی تشویق نمود. به همین منظور پایگاه 598 اقدام به معرفی برخی از شهر های دیدنی ایران که کمتر مورد توجه قرار گرفته اند جهت سفرهای نوروزی می نماید.

* آبشار تیر کن (هفت آبشار) در استان مازندران واقع است. این آبشار در روستای تیرکن، در مراتع کالبکوشت و بخش بابلکنار شهرستان بابل قرار دارد. آبشار ارتفاعی در حدود 9 متر دارد. این منطقه شامل 7 آبشار کوچک است که به آبشارهای تیرکن شهرت دارند. برای رسیدن به آبشار باید ایتدا به روستای تیرکن رفت که مسیر آسفالته دارد و از آنجا تا مجموعه آبشارها در حدود 2 ساعت پیاده روی در شیب ملایم است. 

آبشار اصلی که به آبشار تیرکن شهرت دارد حوضچه کوچکی ایجاد کرده است. مجموعه آبشار در مسیری به طول 3 کیلومتر در دل جنگلهای درازکلا واقع شده اند. برای دسترسی به روستای تیرکن ابتدا به بابلکنار، سپس درازکلا، جاده سمت راست پادگان و سپس روستای تیرکن خواهد بود.




دریاچه میانشه که دریاچه چورت هم نامیده می‌شود در فاصله ۱۰ کیلومتری روستای چورت حد فاصل ساری تا کیاسر در استان مازندران ایران قرار دارد.مسیر ساری کیاسر پس از طی مسافتی در حدود 25 کیلومتر بعد از تابلوی روستای چورت وارد مسیر فرعی شوید. پس از طی مسافتی در حدود 15 کیلومتر در جاده آسفالته به روستای چورت خواهید رسید. پس از روستا چندین مسیر خاکی برای دسترسی به دریا وجود دارد. مسیر جاده خاکی به طول 10 کیلومتر به دریاچه چورت منتهی میگردد. برای دسترسی میتوانید از راهنمایان محلی استفاده کنید.





دره راگه دره ای به طول 20 کیلومتر، عمق 70 متر و عرضی 180 متر یکی از پدیده های طبیعی منحصر به فرد شهرستان رفسنجان و از جاذبه های گردشگری ناشناخته و بسیار زیبای استان کرمان است که در ۲۰ کیلومتری رفسنجان و در مسیر گردشگری دو جاذبه اکوتوریستی استان (روستای میمند و کلوت های شهداد) واقع شده است. نکته جالب توجه جاری بودن رودخانه دائمی گیودری در عمق این دره می باشد. وجود ستون هایی با ارتفاع بیش از ۱۰۰ متر و چشمه ساران متعدد از ویژگی های منحصر بفرد دره راگه می باشد.





دره «کول خرسان»، «دره ارواح» یا «اشکفت زرده» دزفول دره ای شگفت در 25 کیلومتری شهرستان دزفول و در جاده این شهر به سمت شهیون نرسیده به بیشه بزان قرار دارد. در فصل گرم تابستان درون این دره می توانید دمای زیر 20 درجه را تجربه کنید. جوشیدن چشمه های دیواره ای این دره به یک دره شگرف تبدیل نموده است. این دره دارای آب دائمی ، آبشار ، ابچکان ، بیشه زار و انواع روییدنی های خاص منطقه می باشد.







در میان رشته کوه های زاگرس و در دامنه اشترانکوه، دریاچه آب شیرین دائمی تشکیل شده که به صورت یکی از جاذبه های دیدنی استان لرستان و حتی کل کشور شناخته می شود. دریاچه گهر با وسعت 85 هکتار، به طول تقریبی 1700 متر و عرض میانگین 500 متر در ارتفاع 2360 متری از سطح آب های آزاد قرار گرفته است. این دریاچه زیبا در فاصله حدود 35 کیلومتری شهرستان دورود واقع شده و مسیر اصلی دسترسی به آن نیز ز طریق همین شهرستان است.در صورتی که قصد سفر به این دریاچه را دارید حتما به مشکل بودن مسیر توجه داشته باشید. مسیر طولانی و مشکل است و در صورتی که به مسیرهای کوهستانی و کوهنوردی عادت ندارید احتمالا دچار مشکلاتی خواهید شد.







روستای پامنار جزو بخش شهیون از توابع سردشت در فاصله هوایی ۲۵ کیلومتری و فاصله جاده‌ای ۴۲ کیلومتری شهر دزفول به وسعت ۵۷ هکتار در میان دامنه‌های رشته کوه‌های زاگرس و مشرف به دریاچه سد دز در شمال این شهرستان واقع شده است. روستای پامنار به واسطه چشم‌اندازهای بسیار متنوع طبیعی ـ فرهنگی و به دلیل هم‌جواری با دریاچه دز، وجود قلعه طبیعی شاداب، درخت‌های سدر، دره‌ها و چشمه‌ها دارای طبیعتی جذاب و خاص است که همه ساله گردشگران فراوانی را به خود جذب می‌کند.






سراب گیان نام چشمه ای پر آب در نزدیکی نهاوند است و دارای آب بسیار غنی و مرغوب و درختان چنار کهن و جنگلی زیباست که به یکی از زیباترین تفرجگاههای استان همدان تبدیل شده است.سراب گیان در فاصله 20 کیلومتری شهر نهاوند قرار گرفته است.از میدان عارف شهر نهاوند وارد جاده دهنو شوید و پس از طی 15 کیلومتر و گذشتن از دهنو و حسین آباد به شهر گیان میرسید البته از کنار شهر گیان مسیر را ادامه میدهید و پس از طی 5 کیلومتر دیگر به سراب گیان میرسید.کل مسیر 20 کیلومتری آسفالت بوده و 5 کیلومتر آخر طبیعت زیبا و سبزی دارد.






هندورابی یک جزیره خالی از ساکن است که دارای امکان شنا، آفتاب گیری، لذت آرامش سکوت و … است. هندورابی محل طبیعی پرورش مرجان های زیبایی است که می توانید آن ها را هم ببینید. انواع ماهی ها و مرجان ها در این محل زندگی می کنند که می توانید آن ها را ببینید. لاک پشت هایی هم هستند که دیدن آن ها به طی کردن مسیر هندورابی می ارزد. از اسفند تا خرداد ماه زمان مناسبی برای دیدن کردن از این جزیره است. اگر بخواهید از جانب بندرلنگه و بندر عباس به هندورابی بروید به ترتیب باید ۱۳۳ و ۳۲۵ کیلومتر مسیر طی کنید و به محلی بین کیش و لاوان برسید. مرتفع ترین محل در این جزیره ۲۹ متر است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها