کد خبر: ۳۶۷۷۴۹
زمان انتشار: ۱۸:۳۵     ۲۰ اسفند ۱۳۹۴
وزیر راه و شهرسازی گفت: با هماهنگی بانک مرکزی و مصوبه شورای عالی پول و اعتبار، جهت توسعه درون زای شهرها در مرکز بافت‌های میانی شهرهای بزرگ، ۱۲۰ میلیون تسهیلات در نظر گرفته شده است.
به گزارش پایگاه 598، عباس آخوندی در آیین افتتاح پروژه بزرگ ترمینال مسافربری تبریز، با تاکید بر اینکه تبریز فرا‌تر از یک شهر در تاریخ ایران نقش داشته است، اظهار داشت: توجه به تبریز توجه به ایران است، چرا که تبریز را رکن توسعه و امنیت ایران می‌دانیم و باید فرا‌تر از نگاه منطقه‌ای به تبریز بنگریم.

وی با بیان اینکه بعد از برجام، بحث عمده این است که ایران را به مرکز تعادل منطقه‌ای تبدیل کنیم، افزود: ایران همواره در منطقه، کانون تمدن و توسعه بوده است و برجام نیز ایران را به نقطه تعادل منطقه بازگرداند و اکنون در پسابرجام، در حال ایفای نقش تاریخی خود در منطقه هستیم.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه با تبدیل ایران به نقطه تعادل، در قبال همسایگان نیز مسئولیت داریم، ادامه داد: همه کریدورهای حمل و نقل، اقتصاد، فرهنگ و توسعه را  باید در منطقه فعال کنیم و مهم‌ترین کریدور ما نیز کریدور شمالغرب ایران و تبریز است.

وی با اشاره به اینکه اغلب اقدامات ما در حوزه ریلی و هوایی، تلاش برای فعال کردن کریدور شمالغرب کشور است، تصریح کرد: تاکنون 6 کریدور جدید هوایی را فعال کردیم که از آسمان آذربایجان شرقی عبور می‌کنند.

آخوندی، با تاکید بر اینکه یکپارچگی حمل و نقل درون شهری در کشور بسیار مهم است، گفت: اگر یکپارچگی بین مترو، راه آهن، ترمینال و فرودگاه ایجاد شود، آسایش و امنیت ایجاد می‌کند و گردشگران به راحتی از امکانات شهری استفاده می کنند.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه، با اشاره به خریداری ریل خط آهن تبریز-میانه، خاطر نشان کرد: تا ایستگاه بستان آباد ریل گذاری انجام خواهد شد و از بستان آباد تا تبریز نیز به صورت مشترک با ریل مترو احداث و به بهره برداری می‌رسد.

آخوندی از نوسازی و بازسازی 7 فرودگاه بین المللی کشور در آینده نزدیک طبق استانداردهای کلاس جهانی خبر داد و افزود: با ایتالیا و آلمان در این زمینه مذاکره کرده‌ایم که فرودگاه تبریز نیز یکی از فرودگاه‌های مدنظر برای بازسازی است.  

وی با بیان اینکه امیدوارم بتوانیم حمل و نقل ریلی حومه‌ای برای تبریز ایجاد کنیم، تصریح کرد: باید در این تنگناهای مالی از اندیشه‌های بزرگ جا نمانیم و حداقل طرح‌های روز دنیا را برای اجرا در کشور مورد مطالعه و برنامه ریزی قرار دهیم.  

این مقام مسئول با اشاره به اینکه حضور 47 درصد از مردم آذربایجان شرقی در تبریز، یک زنگ خطر است، ابراز داشت: با این وضعیت، تمرکز بیش از حد در مرکز استان داریم و باید یک شبکه حمل و نقل سریع ریلی بین تبریز و شهرهای اطراف، با فاصله 70 کیلومتری از تبریز ایجاد کنیم تا از ایجاد تمرکز در تبریز جلوگیری کنیم.

وزیر راه و شهرسازی در پایان، با اشاره به اینکه با هماهنگی بانک مرکزی و مصوبه شورای عالی پول و اعتبار، جهت توسعه درون زای شهرها در مرکز بافت‌های میانی شهرهای بزرگ، 120 میلیون تسهیلات در نظر گرفته شده است، گفت: در بافت‌های میانی دیگر شهرهای استان نیز 80 میلیون اعتبار اختصاص می‌یابد.

وی ادامه داد: با این اقدام تلاش می‌کنیم تا توسعه از درون و مرکز شهر‌ها را فعال‌تر کنیم و از تمرکز توجه‌ها به اطراف شهر‌ها بکاهیم.

اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها