به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایسنا، در این نشست که به میزبانی اداره کل روابط عمومی صداوسیما
برگزار شد، اطلاعات برنامههای نوروز 95 شبکههای رادیویی، تلویزیونی و
مراکز استان ها اعلام شد.
دکتر داود نعمتی
انارکی، مدیرکل روابط عمومی صداوسیما در ابتدای سخنان خود، ضمن خیر مقدم به
نمایندگان رسانهها که در این نشست حضور داشتند، گفت: تمام تلاشمان این
است که بتوانیم ارتباطی دوسویه را با رسانهها داشته باشیم و اخبار سازمان
را در سطحی وسیع و گسترده برای اطلاع مردم در اختیار رسانه ها قرار دهیم.
وی
با تاکید بر اینکه جنس فعالیتهای روابط عمومی و رسانهها یکی است، اظهار
امیدواری کرد که در سال آینده بیشتر بتوانیم به درخواست خبرنگاران درباره
تعامل با رسانه ملی پاسخ دهیم.
وی با بیان اینکه
اطلاعات ویژه برنامههای نوروزی شبکهها و مراکز در یک بسته جامع خبری از
طریق پست الکترونیکی برای همه رسانهها ارسال شده است، گفت: ممکن است برخی
تغییرات جزئی مثلا در نام برنامه و یا ساعت پخش آنها پیش بیاید که هرگونه
تغییر سریعا به رسانهها اعلام خواهد شد.
وی
اظهار امیدواری کرد که با اطلاعرسانی دقیق، بتوانند شرایطی را فراهم کنند
تا مردم عزیز با برنامهریزی مناسب بتوانند برنامههای مورد نظر خود را
ببینند و یا بشنوند.
مدیرکل روابط عمومی صداوسیما
در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره اظهارات اخیر دکتر نوبخت، سخنگوی
دولت درباره بودجه رسانه ملی و موارد دیگر مانند یک جانبهنگری رسانه،
گفت: اظهارات ایشان نوعی فرافکنی محسوب میشود.
وی
اظهار کرد: ای کاش ایشان به جای این فرافکنی و بیان عباراتی مانند سفره دل
پر خونم را در مورد صداوسیما باز نکنم و اینکه صد درصد اعتبارات صداوسیما
پرداخت شده است، به بیان واقعیتهای مربوط به بودجه صداوسیما میپرداختند.
دکتر
نعمتی افزود: ادعای جناب دکتر نوبخت درباره پرداخت کامل اعتبارات صداوسیما
در سال 94 صرفا درباره بودجه جاری سازمان است، ولی باید به صراحت بگویم
2/3 رقم بودجه عمرانی رسانه ملی تا کنون پرداخت نشده است و همین موضوع باعث
شده که انجام پروژههای عمرانی متوقف شود.
مدیر
کل روابط عمومی صداوسیما درباره بخش دیگری از اظهارات نوبخت که گفته بود،
میزان بودجه سال 95 رسانه ملی از سال 94 بیشتر هم شده است، تصریح کرد:
واقعا چنین موضوعی تحقق نیافته است و آمار و ارقام نشان میدهد که افزایش
بودجه صداوسیما برای سال 95 تنها یک درصد بوده است، در حالی که بودجه دیگر
دستگاههای فرهنگی بین 30 تا 40 درصد رشد را نشان میدهد.
نعمتی یادآور شد: با توجه به افزایش 12 درصدی حقوق و مزایا، در واقع کمک دولت به رسانه ملی کاهش نیز داشته است.
مدیر
کل روابط عمومی صداوسیما در ادامه با بیان این نکته که دولت، رسانه ملی را
موظف کرده است بیش از 50 درصد نیاز مالی خود را درآمدزایی داشته باشد،
گفت: رسانه برای تحقق آن به موضوع مزایده آگهیها میپردازد و برنده مزایده
نیز مشخص میشود، اما میبینیم که فشارها به بانکها آغاز میشود که خود
را از این موضوع کنار بکشند و این طرح را به شکست میکشانند.
وی
تصریح کرد: با این وضعیتی که برای رسانه پیش آمده باید اظهار کرد که سفره
دل صداوسیما پر از خون است که هنوز گوشهای از آن بیان نشده است.
وی
درباره عملکرد صداوسیما در ایام تصویب برجام و مذاکرات هستهای، خاطرنشان
کرد: میزان پرداختن به موضوع برجام از نگاه موافقان و مخالفان آن، بارها در
گزارشهای مختلف و با ذکر دقیق آمار و جزئیات و نام برنامهها اعلام شده
است، آماری که نشان از پرداختن حدود 2 برابری به نظرات موافقان برجام داشته
است و در این خصوص مردم بهترین داور محسوب می شوند که فارغ از هرگونه
سیاسی کاری به ارزیابی منصفانه عملکرد رسانه می پردازند.
دکتر
نعمتی افزود: تلاش رسانه ملی در موضوعات مختلف مرتبط با دولت، همراهی و
همدلی است و حضور مسؤولان محترم سازمانها و وزارتخانهها در برنامه های
مختلف و تشریح عملکرد آنها نشان از این همراهی دارد و اگر انتقادی نیز در
برخی برنامهها نسبت به برخی عملکردها میشود، منبعث از وظیفه ذاتی رسانه
در پرداخت دقیق به موضوعات است، همانطور که رسانههای مختلف نیز نسبت به
عملکرد رسانه ملی بعضا نقد حرفه ای و نه تخریبی دارند و از سوی رسانه ملی و
مدیران مورد توجه قرار می گیرد.