کد خبر: ۳۶۷۳۲
زمان انتشار: ۱۸:۳۱     ۰۷ بهمن ۱۳۹۰
به گزارش 598 به نقل از فارس، یکی از مخالفان سوری که خواست نامش فاش نشود در گفت‌وگو با روزنامه تایمز انگلیس از طرح عملیات نظامی ترکیه علیه سوریه در صورت گسترش درگیری‌های داخلی در این کشور خبر داد.

در این خبر آمده است که عربستان سعودی و قطر حمایت مالی از مخالفان سوری برای تامین سلاح و مهمات را پذیرفته‌اند، کما اینکه برخی مخالفان سوری بعد از نشست اتحادیه عرب در قاهره با مقامات سعودی و قطری وارد مذاکره شده و حمایت آنان را در این راستا جلب کرده‌اند.

پیش از این مخالفان سوری با کمک‌های مالی اپوزیسیون در خارج تنها می‌توانستند سلاح‌های سبک را از طریق بازار سیاه در لبنان تامین کنند.

بر خلاف مخالفان داخلی سوریه که هرگونه دخالت در این کشور بخصوص دخالت نظامی را رد می‌کنند، برخی مخالفان خارج‌نشین سوری اینک همانند مورد لیبی خواستار ایجاد منطقه ممنوعه پروازی بر روی سوریه و نیز ایجاد منطقه حائل در مرز ترکیه و اردن شده‌اند.

این معارض سوری اعلام کرد که طرح‌های ترکیه در این خصوص را از نزدیک مشاهده کرده است، کما اینکه از این منطقه در مرز ترکیه اجازه عبور سلاح و مهمات برای معارضان سوری داده شده و از سوی دیگر ترکیه طرح‌هایی آماده کرده که در صورت تشدید درگیری های داخلی در سوریه، با ادعای حفاظت از جان غیرنظامیان به پایگاه های هوایی و انبارهای مهمات ارتش سوریه حمله کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها